początek Wojna na Ukrainie W lutym ubiegłego roku, podobnie jak w ciągu roku, zmniejszył się napływ podróżnych do krajów sąsiednich Polska. Teraz jest konflikt izraelski, Które rozpoczęły się miesiąc temu, spowolniły podróże do takich miejsc jak Jordania I Egipt. W tym kontekście przedstawiciele powiedzieli Stowarzyszenia biur podróży Z różnych krajów uczestniczących we wspomnianym spotkaniu wyrazili swoje uznanie Doradcza rola biura podróży, Zwłaszcza w kontekście niepewności, jaką jest obecna sytuacja spowodowana Kontekst geopolityczny. Uważają, że czasami podróżni odczuwają „nierealistyczny” strach przed podróżą do określonych miejsc.
Paweł Niewiadomski, Prezes Polskiego Stowarzyszenia PIT i były Prezes Zarządu ECTAA (Europejskie Stowarzyszenie Biur Podróży i Organizatorów Turystycznych) podkreśliło wczoraj, że konflikt na Ukrainie wykracza daleko poza granice jej kraju. Jednak jego zdaniem podawane przez wiele mediów informacje na temat tej wojny są często nieprawdziwe, biorąc pod uwagę odległość od sąsiednich krajów i są „ludzie, którzy nie rozumieją, że Polska to nie Ukraina”.
the Organizatorzy wycieczek Dodał, że nie chcą też ponosić odpowiedzialności za dowożenie w to miejsce grup, choć „oczekiwania wskazują na powrót wycieczek zorganizowanych w 2024 roku”.
Od lewej do prawej: dziennikarz Dave Keating, moderator; Wendy Paradise (Kanada), Paula Curtis (Kolumbia), Jean-Claude Nzaramba (Rwanda), Paweł Niwiadomski (Polska) i Pauline Suharno (Azja i Pacyfik).
Zmniejszyły się także podróże do Jordanii i Egiptu ze względu na bliskość Izraela. Nawet do krajów Azja Południowo-Wschodnia Dotyka ich także konflikt w Birmie czy – jak podkreślaliśmy – porwania turystów, do których doszło w Kambodży. Pauline Suharno, Prezydent Federacji Azjatyckich ASTIDO i FATA. Kiedy pozostałe kierunki w regionie staną się całkowicie bezpieczne. „Wiele osób uważa, że 10 krajów tworzących Azję Południowo-Wschodnią to jeden kraj” – powiedział.
Podkreślił, że „podróż jest bezpieczna i to, co dzieje się w niektórych krajach, nie ma wpływu na resztę regionu”. Uważa, że konieczna jest korekta tego postrzegania „Edukacja klienta” Misja, w której agencje odgrywają zasadniczą rolę.
„Rolą biura podróży jest jasne przekazywanie informacji o dostępnych ofertach” – stwierdziła Wendy Paradise.wiceprezes WTAAA i prezes kanadyjskiego stowarzyszenia ACTA. „Kiedy podróżny chce gdzieś wyjechać, ale wciąż pojawiają się wieści o konflikcie, ten wyjazd staje pod znakiem zapytania. Z drugiej strony ci, którzy są przyzwyczajeni do podróżowania, znają skalę konfliktu.”
„Dodatkowa wiedza o tym, co się dzieje, należy do naszej pracy jako biur podróży” – powiedział przewodniczący ACTA.
Paola Cortés Calle, prezes kolumbijskiej grupy ANATO i wiceprezes WTAAAI wyjaśnił jak Kolumbia Udało jej się przezwyciężyć trwający wiele lat konflikt, w którym turystyka stała się ważnym motorem gospodarki kraju. W rzeczywistości kraj planuje zamknięcie w 2023 r. wraz z przybyciem 5,8 miliona gości, co jest liczbą o ogromnym znaczeniu dla sektora.
Jego zdaniem „praca biura podróży jest bardzo ważna w edukacji turystów”.
On upierał się przy tym samym pomyśle styczeń Claude Nzaramba, Wiceprezes Stowarzyszenia Rwandy RATA. Uważa się, że na ogół „Większość turystów ma błędne informacje o Afryce”. Istnieje tendencja do wierzenia, że w niektórych krajach istnieje niepewność wynikająca z konfliktów, kiedy… „Rwanda piątym najbezpieczniejszym krajem na świecie” Potwierdził.
sztuczna inteligencja
Kolejnym dużym wyzwaniem stojącym przed biurami podróży jest technologia, a w szczególności sztuczna inteligencja. Tak naprawdę w pewnym momencie przyszłość tego zawodu stanęła pod znakiem zapytania. Wraz z pojawieniem się tego narzędzia „Nie wiedzieliśmy, czy w przyszłości nadal będziemy biurami podróży”.– powiedział przedstawiciel Polski. Jednak gdy bliżej ją poznałem, pomyślałem, że… Narzędzie, które ułatwi Ci pracęAle „empatia jest rzeczą ludzką i sztuczna inteligencja nie posiada jej, aby usunąć potencjalne obawy klienta”. przejęte.
„Przyszłość jest wspaniała dla doradców ds. podróży, ale jest trudna. Proces podróży jest skomplikowany. I tak też jest dla doradcy Im więcej technologii, tym lepiej„Powiedziała Wendy Paradise. Jego zdaniem: «Musimy przyjąć nową technologię. Nie zastąpi nas, ale musimy ją wykorzystać i zmaksymalizować jej wykorzystanie».
Paula Curtis podkreśliła, że „„ChatGPT pomaga nam w podróży”. Uważa, że „trzeba poznać technologię i zarządzać nią, aby dotarła do klienta”.
„Sztuczna inteligencja to narzędzie, które pomaga nam szybciej działać Dostosuj wycieczki„Przedstawiciel Rwandy dodał. Chociaż „konieczne jest zapewnienie Ludzka rada dla klienta„Jeśli nie dostosujemy się do tych nowych narzędzi, znikniemy”.
Kontynuuj podróżowanie, ale z zaangażowaniem
Biura podróży uczestniczące obecnie w Światowym Szczycie Stowarzyszeń Biur Podróży zgodnie podkreślają, że ludzie będą nadal podróżować, jest to koniecznością dla nowych społeczeństw, ale konieczne jest znalezienie rozwiązania. Równowaga z poszanowaniem środowiska i odwiedzanych miejsc.
Zapytał: „Jak wykorzystać nasze zasoby, a jednocześnie zachować je na przyszłość?” Nicanor Sabola, dyrektor generalny AESATA. Był przekonany, że „można zrobić inaczej niż dotychczas”.
Wydarzenie poprowadził Frank Oostdam (ECTAA). Po jego prawej stronie są Tulio Bernal (Meksyk), Ajay Prakash (Indie) i Nicanor Sabola (Kenia).
Rola biura podróży jest tu również ważna – wyjaśnił, ponieważ „jako doradca ma on ogromny wpływ na wyjazdy” i musi dostarczać informacji o destynacjach, które zaangażowały się w zrównoważony rozwój. Konieczne będzie również uzyskanie Odpowiednie narzędzia do wsparcia klienta Znasz wpływ swoich podróży, dlatego zachęcamy Cię do pomiaru swojego śladu węglowego.
„Musimy zapewnić całkowitą przejrzystość podróży, aby klient miał wszystkie informacje i mógł podjąć decyzję” – powiedział Frank Oostdam, prezes ECTAA i dyrektor ANVR.
„Nie ma planu B Dla dobra ludzkości, jeśli stracimy planetę. Ajay Prakash, prezes indyjskiego stowarzyszenia TAFIktóry uważa, że należy nauczyć się rozmawiać z klientami o zrównoważonym rozwoju.
„Wyzwaniem jest znalezienie narzędzia, które nam pomoże. Możemy mieć wpływ, świadomość jest, ale potrzebujemy narzędzi, aby móc się nią dzielić” – powiedział Nicanor Sabola.
Do Tulio Bernal, prezes meksykańskiej grupy ANAV„Obowiązkiem agenta jest porozmawianie z klientem o zrównoważonym rozwoju w momencie rezerwacji. „Możemy mieć pewien wpływ, aby podróżny wiedział, że istnieją kwestie związane ze zrównoważonym rozwojem, które musi szanować”.
Z drugiej strony uważa, że „bardzo ważne jest również uwzględnienie zaangażowania w zrównoważony rozwój Dostawcy Z kim agencje współpracują?
„Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia.”