/cloudfront-eu-central-1.images.arcpublishing.com/prisa/REM42PYU5Y55IBPC2NKNYKP3U4.jpg)
Słynny antycyklon Azory, który latem określa suchą i upalną pogodę na Północnym Atlantyku, spowodował, że przez wiele dni tego miesiąca na Półwyspie Iberyjskim prawie nie ma wiatrów, a zatem tysiące turbin wiatrowych, które otaczają jego terytorium, mają swoje ramiona. Oznacza to, że energia wiatru nie przyczynia się do mieszać do wytwarzania energii elektrycznej. Na przykład w zeszły poniedziałek przyniósł tylko 1%, podczas gdy tydzień temu wynosił 22%. To tak, jakby nagle zatrzymały się wszystkie elektrownie jądrowe.
więcej informacji
Wręcz przeciwnie, energią, która zwiększa jego obecność, jest gaz ziemny, który zasila uruchamiane w takich przypadkach obiegi skojarzone. Gaz jest najdroższą energią, a ponieważ jest to ostatnia energia włączana do produkcji, to właśnie on ustala cenę na rynku hurtowym, który rządzi się systemem marginalnym. To właśnie sprawia, że prąd jest o wiele droższy. Dodatkowo cena jest w biegu ze względu na duży popyt azjatycki (głównie Chiny) oraz zamknięcie kranu przez Rosję, która nie zasila kontaktów z Europą. Faktem jest, że cena tego surowca, która osiągnęła 36 euro za megawatogodzinę, wzrosła czterokrotnie. A rynek kontraktów terminowych wskazuje, że te poziomy utrzymają się do lutego lub marca, chyba że wiał wiatr (lub nawet .) włóż to Chce).
Do tego dochodzi cena praw do emisji dwutlenku węgla, która skoczyła do ponad 50 euro za tonę, zmieniając stopę europejskich władz. Te 50 euro było zaplanowane na 2030. Nie spodziewano się nawet, że osiągnie 25 euro, planowanych na 2025. Wszelkie oczekiwania zostały przełamane i bez wątpienia było to spowodowane masowym napływem inwestorów poszukujących biznesu. Spekulacje wkroczyły na rynek emisyjny, gdzie fundusze inwestycyjne dostrzegły bogatą szansę na podkarmienie swojej kasy.
Dlatego też podwójna weryfikacja (w celu zaprojektowania marginalnego reżimu cenowego i powrotu na rynek emisji CO2) jest bardzo potrzebna i to nie tylko dlatego, że zażądał tego III Wiceprezes i Minister Transformacji Środowiska, Teresa Ribera, który wysłał pismo w tej sprawie do wiceprezesa europejskiego odpowiedzialnego za sektor, Frans Timmermans. Zasugerowali to również niektórzy jego koledzy z krajów europejskich, którzy spotkali się w tym tygodniu w Neapolu na szczycie G20 w sprawie środowiska i klimatu. Ale nie wszystko. Niektóre kraje, między innymi, opierają się transformacji ze względu na wysokie zużycie węgla (Polska, Niemcy…). Tak więc misja Timmermansa powinna w sierpniu podejść do kwestii uprawnień emisyjnych na kolejny rok z wielką presją.
Aby dostać się do idealnej burzy, pozostaje tylko dodać paliwo i butlę butanową, która w tym tygodniu powróciła na wysokie poziomy. Konkretnie, do tej pory w tym roku średnia cena litra benzyny i oleju napędowego wzrosła o 21% i jest o 20% wyższa niż rok temu w tym czasie, podaje CNMC. Cena litra benzyny 95 w tym tygodniu wyniosła 1,408 euro, po wzroście o 0,57%. Olej napędowy wzrósł o 0,39% i przekracza 1,26 euro za litr. Los impuestos son el 52,2% del precio de venta al público (PVP) de gasolina 95 y 48,5% de gasóleo A. De nuevo se pone en la mesa el asunto de los impuestos, que también se debata en los precios de światło. W tym przypadku Kongres zatwierdził obniżenie podatku VAT z 21% do 10% oraz zniesienie podatku od energii elektrycznej, ale tymczasowo do grudnia. Organizacje takie jak UGT i organizacje konsumenckie wymagają, aby był stały. Kolejna otwarta kantalupa.
Ceny paliw są wynikiem tego, że ropa kosztowała około 73 dolary za baryłkę. Nie ma oznak ustępstw ze względu na stanowisko OPEC w utrzymaniu podaży nawet przy popycie. Sytuacja ta znacząco poprawia portfel spółek naftowych, które jednak uczestniczą w Platformie Promocji Paliw Środowiskowych, stowarzyszeniu 18 stowarzyszeń, które powstało w celu wspierania dekarbonizacji gospodarki i obrony zasady neutralności technologicznej. Platforma uważa, że agenda europejska powinna również uwzględniać fakt, że przemysł, w tym transport, ma jak najwięcej opcji efektywnego przesyłu energii i że nie wyklucza żadnej z nich, która jest technicznie, ekonomicznie i ekologicznie opłacalna. Jego zdaniem w przypadku ekopaliw zapewnia to intensywniejszą dekarbonizację niż inne opcje, które mają stać się obowiązkowe.
„Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia.”