Na przykład u dzieci, które w wieku 1 roku życia spędzały do dwóch godzin dziennie przed ekranem, ryzyko wystąpienia opóźnionego rozwoju umiejętności komunikacyjnych do drugiego roku życia było o 61% większe w porównaniu z dziećmi, które spędzały przed ekranem mniej niż godzinę dziennie. Ryzyko było prawie pięciokrotnie większe w przypadku osób, które spędzały cztery lub więcej godzin dziennie przed ekranem.
Stwierdzono także opóźnienia związane z ilością czasu spędzanego przez dzieci przed ekranami w rozwoju umiejętności osobistych i społecznych, a także motoryki (ruch ramion, tułowia, nóg, dłoni i palców).
Eksperci w dziedzinie zdrowia dzieci Ogólnie rzecz biorąc, przyjmij postawę „mniej znaczy więcej” w kwestii czasu spędzanego przez dzieci przed ekranem i zamiast tego zachęcaj do aktywności fizycznej i interakcji twarzą w twarz. Wytyczne Światowa Organizacja Zdrowia twierdzi, że „czas przed ekranem” – np. oglądanie telewizji lub filmów – nie jest zalecany w przypadku niemowląt, a w przypadku dwulatków powinien być ograniczony do nie więcej niż godziny dziennie.
W JAMA Pediatrics naukowcy zauważają, że w danych pochodzących z ich badania nie wprowadzono rozróżnienia między czasem spędzonym przed ekranem w celach edukacyjnych a innymi rodzajami czasu spędzanego przed ekranem.
„Ponieważ w dzisiejszym świecie urządzeń elektronicznych trudno jest ogólnie określić ilość czasu spędzanego przed ekranem, korzystne może być zidentyfikowanie i ograniczenie aspektów czasu przed ekranem związanych z opóźnieniem rozwojowym, przy jednoczesnym korzystaniu z aspektów edukacyjnych” – napisali.
Ten artykuł jest częścią serii „Big Number” magazynu The Post, w której pokrótce omówiono statystyczną stronę problemów zdrowotnych. Dodatkowe informacje i powiązane badania są dostępne za pośrednictwem hiperłączy.
„Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia.”