the duże hotele Uznają pandemię za zakończoną i z optymizmem patrzą na rok, który właśnie się rozpoczął. Pomimo całej niepewności związanej z sytuacją makroekonomiczną, główne firmy spodziewają się poprawy marż i wyników w tym roku. Wyrażali to główni menedżerowie takich sieci New Hampshire Jeśli chodzi o Melia Podczas pierwszego dnia Międzynarodowych Targów Turystycznych Wiktor które obchodzone jest w tym tygodniu w Madryt.
Meliá wiceprezes i dyrektor generalny, Gabryś Asker, wskazując, że popyt na podróże oparł się strachowi przed recesją, przyspieszając tempo ożywienia gospodarczego. Balearic jest gotowy do dalszego rozwoju hoteli, otwierając 32 obiekty z 7500 pokojami w 2022 roku.
Firma koncentruje się na wakacyjnych destynacjach w Azji Południowo-Wschodniej, basenie Morza Śródziemnego i na Karaibach. Ponadto Escarrer podkreślił niedawne podpisanie umowy na swój pierwszy Hotel Meliá Seszele lub porozumienie z winorośl w Wietnam, co pozwoliło jej stać się drugim co do wielkości operatorem hotelowym w kraju. W sumie firma przekracza 100 000 pokoiW tym otwarte i słabo otwarte hotele.
Do 2023 roku Escarrer ogłosił również co najmniej 25 otwarć w 14 krajach. Obejmuje między innymi emblematyczne projekty, takie jak Palazzo Cordussio Gran Meliá, renesansowy pałac w sercu Mediolanu, czy pierwszy hotel ME by Meliá na Malcie, gdzie otworzy również trzy dodatkowe hotele. ME by Meliá zadebiutuje w Guadalajarze w Meksyku. W Albanii, jednej z powstających destynacji wakacyjnych w Europie, na którą firma zwraca szczególną uwagę, mają zostać otwarte dwa nowe obiekty, natomiast w Hiszpanii INNSiDE by Meliá ma zostać otwarte na Teneryfie.
w Azji i Pacyfikuotwierając hotele w krajach takich jak WietnamI Tajlandia Jeśli chodzi o Malezjawkraczając na kontynent, na którym do 2025 roku będzie mieć ponad pięćdziesiąt hoteli. Firma zapowiedziała również nowe otwarcia w Tanzania, Republika Zielonego Przylądka, Kuba, Meksyk, Brazylia, Iran, Katar i Arabia Saudyjska.
Ze swojej strony NH i jej większościowy udziałowiec, Minor International, zamierzają przyspieszyć ekspansję swoich ośmiu marek – NH Hotels, NH Collection, Nhow, Tivoli, Anantara, Avani, Elewana i Oaks – w ciągu najbliższych dwóch lat. W sumie planują otworzyć 50 nowych hoteli na całym świecie z łącznie 10 106 pokojami. „Perspektywy na rok 2023 są wyjątkowe, wierzymy, że będzie to najlepszy rok dla firmy” – powiedział dyrektor generalny firmy, Ramon Aragones.
„Zaplanowaliśmy już otwarcie prawie trzydziestu hoteli w ciągu tych dwóch lat. Będziemy bardzo aktywni, aby skompletować bardzo zróżnicowaną i wyważoną ofertę między miastami a miejscami turystycznymi, które zawsze są symboliczne i jakościowe ”- dodał Aragones.
Jest on podzielony na trzy luksusowe markowe hotele Anantaratrzy hotele TivoliCztery hotele grupa N.H trzy jak i siedem Hotele NH. Ponadto od godz Avani w Europie i Ameryce Łacińskiej. To znak towarowy górna skalaskierowany do młodych podróżników hotelami o przewrotnym i funkcjonalnym wystroju, zlokalizowanymi w centrach miast.
Spółka wskazała również, że EBITDA, czyli produkt operacyjny brutto w okresie kwiecień-grudzień 2022 r. był wyższy niż w analogicznym okresie 2019 r. „Jesteśmy zadowoleni ze spadku w rekordowym czasie odpowiedniej części zadłużenia zaciągniętego w czasie pandemii” – wyjaśnił Aragones Koszty, redukcja zadłużenia i ewolucja wyników pozwalają nam wykluczyć sprzedaż aktywów strategicznych.
Ze swojej strony sieć hoteli Barcelo Jest też przekonana, że zakończy ten rok z najlepszymi wynikami w swojej historii, co tłumaczy prezes grupy Raul Gonzalez. W wywiadzie dla mediów zebrałem efeGonzalez wyjaśnił, że w tym roku otworzą 12 hoteli w Hiszpanii i innych częściach świata, inwestując co najmniej 150-200 mln euro w zakup i naprawy.
Firma cały czas szuka możliwości ekspansji. „Jeśli liczby wyjdą na jaw, przeprowadzimy wspólne operacje” – powiedział. W 2023 roku sieć otworzy swój hotel w emblematycznej międzynarodowej stacji Canfranc (Huesca), a także inne hotele na Lanzarote, Benidorm i Las Canteras (Gran Canaria).
Za granicą rozpocznie działalność w swoich pierwszych dwóch zakładach na Malediwach i innych w Funchal (Madera), Ljubljanie (Słowenia), Warszawie (Polska), Kapadocji (Turcja) i Republice Zielonego Przylądka, oprócz ponownego otwarcia jednego ze swoich hotele. Na Sri Lance, która została zamknięta, ponieważ kraj zbankrutował (druga jest już otwarta). Ponadto zajmuje się renowacją dwóch hoteli w Maroku (Fez i Marrakesz) oraz innych w Granadzie i Pampelunie.
Spółka pracuje także nad umową z Rosp Corunna (wehikułem inwestycyjnym Sandry Ortegi) na trzy hotele należące do zarządcy, dwa w USA i jeden w Barcelonie, którymi wcześniej zarządzała. Współlokator.
„Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia.”