- Doradcy ekonomiczno-handlowi odbędą spotkania z kluczowymi podmiotami w dziedzinie eksportu i turystyki
Mali i średni przedsiębiorcy, którzy chcą wejść na rynek europejski lub zwiększyć obecność swoich produktów na rynku europejskim, mogą wziąć udział w PROMO EUROPA: Intelligence for Export, platformie analityki biznesowej, która udostępnia raporty eksperckie i porady na temat możliwości oferowanych przez różne kierunki podróży Europa. według Peruwiańskiego Komitetu Promocji Eksportu i Turystyki (PROMPERÚ).
W swoim przemówieniu inauguracyjnym Prezes PROMO EUROPA, Angelika Matsuda, podkreśliła, że jest to pierwsza edycja PROMO EUROPA, która integruje działalność eksportową i turystyczną. Podkreślił, że „to wydarzenie stanowi cenną okazję do komunikacji z doradcami gospodarczymi i biznesmenami z dwóch najważniejszych sektorów gospodarki w kraju, takich jak eksport i turystyka”.
Pierwsza część działań poświęcona eksportowi odbędzie się w dniach 22-24 sierpnia i obejmie udział czołowych doradców ekonomiczno-handlowych z Niemiec, Wielkiej Brytanii, Włoch, Francji, Hiszpanii, Rosji i Holandii.
Przedstawią ogólne informacje o rynku, bilansie handlowym, zwyczajach konsumpcyjnych, potencjale produktów peruwiańskich, profilu nabywców, kulturze biznesowej, umowach handlowych, działaniach promocyjnych i innych ważnych tematach niezbędnych do udanego eksportu.
Ponadto przedsiębiorcy będą mogli wziąć udział w indywidualnych spotkaniach z komercyjnymi doradcami ekonomicznymi, którzy udzielą im osobistych wskazówek i odpowiedzą na wszystkie pytania dotyczące rynku europejskiego.
W ten sposób eksporterzy i potencjalni eksporterzy z sektorów rolnego, rybołówstwa, odzieżowego, dekoracyjnego i przemysłowego, którzy chcą wysłać swoje produkty na ten rynek docelowy, będą mieli wszelkie informacje i wskazówki, które ułatwią ścieżkę ich przesyłek.
Europa, licząca ponad 740 milionów mieszkańców, jest drugim co do wielkości partnerem handlowym Peru, a około 44% dostaw produktów pochodzi z sektorów innych niż górniczy i energetyczny.
Warto wspomnieć, że Peru ma umowę handlową z Unią Europejską, która weszła w życie 1 marca 2013 roku, zgodnie z którą preferencyjny dostęp otrzymało 99,3% naszych produktów rolnych i 100% naszych produktów przemysłowych.
Umowa ta została podpisana jako część kompleksowej strategii biznesowej, która ma na celu przekształcenie Peru w kraj eksportujący, zjednoczenie większej liczby rynków, opracowanie konkurencyjnej oferty eksportowej oraz wspieranie handlu i inwestycji.
To już trzecia odsłona promocji wydana w tym roku. Wcześniej rynki Ameryki Północnej (Kanada i Stany Zjednoczone), Azji i Oceanii (Chiny, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Nowa Zelandia, Korea Południowa, Japonia, Tajwan, Indie, ASEAN, Hongkong) rozwijały się przy udziale 390 krajów . przedstawicieli Spółki i odbyli 668 spotkań osobistych.
turystyka
W ramach PROMO EUROPA komercyjni doradcy ekonomiczni będą odbywać spotkania z firmami i stowarzyszeniami lokalnego sektora turystycznego, których celem będzie wzmocnienie powiązań peruwiańskiej sieci handlowej z rynkami dalekobieżnymi z Europą. Przedstawią także prezentacje na temat Portugalii, Polski, krajów nordyckich i Belgii.
„Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia.”