Ekonomiczna / Korporacyjna. Ferrovial zaszczepi 25 000 pracowników i krewnych polskiego oddziału

Podemx mianuje nowego prezydenta i pozyskuje nowy biznes w kraju za 126 mln euro

Madryt, 25 lat (prasa europejska)

Budimex, polska spółka zależna Ferrovialu, przystąpił do polskiego krajowego planu szczepień, który umożliwia firmom organizowanie szczepień swoich pracowników przeciwko Covid-19, co firma mogłaby zacząć robić w maju przyszłego roku.

Jako największa grupa budowlana w Polsce, zatrudniająca ponad 7 tys. Pracowników, Budimex planuje zaszczepić łącznie 25 tys. Osób, gdyż do programu będą mogli dobrowolnie przystąpić także bliscy pracowników, a także siła robocza za granicą.

W Hiszpanii rząd finalizuje podpisanie umowy z pracodawcami i firmami ubezpieczeniowymi, aby organizacje te mogły udostępnić swoje zdolności logistyczne organom opieki zdrowotnej do współpracy w procesie szczepień.

W każdym razie szczepionki, które Budimex zastosuje w Polsce, należą do rządu tego kraju i firma będzie współpracować tylko w zakresie usług logistycznych w celu szczepienia swoich pracowników. W żadnym wypadku firmy nie powinny samodzielnie kupować szczepionek, jak sugerowały niektóre partie polityczne w Hiszpanii.

Dyrektor generalny Pedro Sanchez odrzucił już tę drugą możliwość, ponieważ dlatego jest zaangażowany w resztę Europy, która koncentruje się na zakupach szczepionek. Rozważane przez hiszpański rząd porozumienie, podobne do tego, które będzie realizowane od maja w Polsce, ma na celu uproszczenie procesu i uzyskanie wcześniejszego immunitetu grupowego.

Nowe projekty

Z drugiej strony 50,1% spółka zależna Ferrovialu podpisała niedawno nowy kontrakt o wartości 126 mln euro na budowę drogi wodnej łączącej Jezioro Wisłę z Zatoką Gdańską w północnej Polsce w maksymalnym okresie 24 miesięcy. .

Zakres projektu obejmuje budowę przystani ułatwiających dostęp do rzek w okolicy, budowę nowego mostu obrotowego oraz zmiany tras biegnących przy sąsiednich drogach.

To jedna z ważniejszych prac prowadzonych obecnie w kraju, w których minister infrastruktury Andrei Adamzek zapewnił, że będzie to oznaczało przecięcie obecnej drogi o około 100 km i otworzy nowe możliwości gospodarcze w regionie.

Firma ogłosiła również zmianę na stanowisku prezesa Dariusa Pluchera, który niedawno zrezygnował z funkcji dyrektora na Europę w Ferrovial Construcción i obejmie go obecny wiceprezes Artur Bobko.

Rezygnacja Blochera dotyczy potencjalnych innych nieoperacyjnych funkcji nadzorczych w Grupie Ferrovial. 20 maja ta zmiana kierunku dla firmy wejdzie w życie.

You May Also Like

About the Author: Ellen Doyle

"Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.