Dane dotyczące eksportu kolumbijskiego przemysłu obuwniczego pokazują możliwości, jakie mają kolumbijscy producenci obuwia, aby skonsolidować i rozszerzyć swoją działalność o nowe międzynarodowe wystawy.
Eksport kolumbijskiego przemysłu obuwniczego odbił się w ostatnich latach, a jego dane wskazują na przyszłe perspektywy, które zachęcają do kontynuacji krajowej produkcji, w tym międzynarodowych targów gotowych do sprzedaży oferty złożonej w naszym kraju.
Dane z National Administrative Statistics Service (DANE) pokazują, że wartość międzynarodowej sprzedaży obuwia wzrosła w latach 2021-2022, w okresie, w którym odnotowała ona sprzedaż na poziomie 31,4 mln USD w 2021 r., a wygenerowała dodatkowe 10 mln USD w 2022 r. Z łączną sprzedażą na poziomie 42,9 mln USD.
| Może Cię to zainteresować: Eksport do Polski nie przestaje rosnąć: kolumbijskie produkty trafiły do głównych sieci handlowych w tym kraju
Aby zobaczyć dane z 2023 r., firma DANE podała wartość eksportu kolumbijskiego przemysłu obuwniczego za pierwszy kwartał 2022 r. i porównała ją z danymi za pierwszy kwartał 2023 r.
Dzięki temu porównaniu widać różnicę prawie miliona dolarów.
Między styczniem a marcem 2022 r. eksport kolumbijskiego przemysłu obuwniczego zanotował dla kraju dochód w wysokości 8,4 mln USD, podczas gdy Kolumbia w tym samym okresie nie prześcignęła międzynarodowej sprzedaży z poprzedniego roku i zawarła transakcje o wartości 7,5 mln USD.
miejsca docelowe Eksport kolumbijskiego przemysłu obuwniczego
Międzynarodowe wystawy kolumbijskiej produkcji obuwia są wzmacniane w Ameryce Łacińskiej i na Karaibach, z obecnością w ponad piętnastu krajach regionu.
Najważniejszym partnerem handlowym kolumbijskiego przemysłu obuwniczego jest Ekwador, kraj, który w ciągu ostatnich trzech lat stał się największym nabywcą kolumbijskich produktów.
W 2021 r. ekwadorskie zakupy w Kolumbii wyniosły 9,4 mln USD, aw 2022 r. wartość ta wzrosła do 12,6 mln USD. W pierwszym kwartale 2023 r. sprzedaż do sąsiedniego kraju również była wyższa w porównaniu z poprzednim kwartałem. Wartość eksportu w analogicznym okresie 2022 r.
| Może Cię to również zainteresować: nauczyciele z Bogoty nie będą otrzymywać płatności z mocą wsteczną za podwyżki płac przez kilka miesięcy: mocne stwierdzenia
Między styczniem a marcem 2022 r. Ekwador sprowadził kolumbijskie towary o wartości 2 mln USD i zwiększył zakupy w pierwszym kwartale 2023 r. do 2,4 mln USD.
Ze swojej strony Stany Zjednoczone zajmują pozycję drugiego partnera handlowego kolumbijskiego obuwia z zakupami o wartości ponad 6 mln USD w latach 2021-2022. Kraj Ameryki Północnej kupił 6,9 mln USD od Kolumbii w 2021 r., a rok później, wzrosła. Jej zakupy wyniosły 9,4 mln USD.
Pozytywny trend nie przeniósł się jednak na pierwsze trzy miesiące 2023 r. w porównaniu z analogicznym okresem 2022 r. Wartość eksportu kolumbijskiej branży obuwniczej do Stanów Zjednoczonych w pierwszym kwartale 2023 r. wyniosła 2 mln USD. , 0,5 USD. O 1 mln USD mniej niż w 2022 roku. Od stycznia i marca tego roku łączna wartość sprzedaży wyniosła 2,5 mln USD.
Na trzecim miejscu jest Kostaryka. Eksport kolumbijskiego przemysłu obuwniczego do kraju Ameryki Środkowej również rósł między 2021 a 2022 rokiem, jednak wartość kolumbijskiej sprzedaży spadła w pierwszym kwartale 2023 roku w porównaniu do tego samego okresu w 2022 roku.
W 2021 roku łączna wartość eksportu do Kostaryki wyniosła 2,9 mln USD, a liczba ta wzrosła w 2022 r., kiedy sprzedaż wyniosła 3,4 mln USD. Jednak między styczniem a marcem 2023 r. sprzedaż wyniosła 578 000 USD, o 30 000 USD mniej niż w pierwszym kwartale 2022 r., kiedy sprzedaż wyniosła 608 000 USD.
Inni partnerzy handlowi krajowego przemysłu obuwniczego to Panama, Chile, Peru, Urugwaj, Gwatemala, Boliwia, Meksyk, Wenezuela, Dominikana, Brazylia, Salwador, Portoryko, Trynidad i Tobago, Wielka Brytania, Honduras, Włochy, Aruba, Kanada i Hiszpanii.
„Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia.”