Obywatele europejscy wyrażają swoje zastrzeżenia wcześniej, próbując ograniczyć wpływ inflacji na ceny. W tym samym duchu coraz częściej odbywają się wakacje Godziny poza szczytem Aby uniknąć zatłoczonych miejsc docelowych, zgodnie z raportem Europejskiej Komisji Podróży (ETC).
To samo źródło wskazało, że inne czynniki, takie jak trwająca wojna na Ukrainie i obawy o Ekstremalne warunki pogodowe Odgrywa również rolę w wyborach konsumenckich dotyczących podróży na rynku europejskim na wiosnę i lato 2023 r. Organizacja przedstawiła w swoich badaniach „Obserwacja nastrojów dla podróży krajowych i wewnątrzeuropejskich – fala 15”.
© Ricardo
Dlatego wzrost kosztów podróży spowodowany inflacją pozostaje głównym zmartwieniem Europejczyków (23%), podobnie jak finanse osobiste (17%). To może wyjaśniać, dlaczego Rezerwacji dokonało już 51% obywateli Częściowe lub pełne bilety na następną podróż (wzrost o 8% w stosunku do ubiegłego roku) w celu uzyskania niższych opłat.
Decyzje o podróży warunkowej
Wojna na Ukrainie pozostaje kolejnym problemem (12%), głównie wśród zaangażowanych Szwajcarów, Polaków, Austriaków, Włochów i Holendrów. Konflikt trwa, a sytuacja nadal wpływa na zwyczaje podróżnicze konsumentów dla połowy Europejczyków.
Tradycyjne destynacje są w tym roku nadal pierwsze dla Europejczyków. Faworytami pozostają Francja i HiszpaniaPonieważ 8% Europejczyków zadeklarowało zamiar podróży do tych krajów. Za nimi uplasowały się Włochy (7%), Grecja (6%), Niemcy (5%) i Belgia, które również znalazły się w pierwszej dziesiątce destynacji w Europie.
Według danych Europejskiej Komisji Podróży około 72% Europejczyków planuje podróżować między kwietniem a wrześniem tego roku.
Wypoczynek pozostaje głównym powodem podróży (69%), chociaż spadł o 7% w 2022 r. Wskazuje możliwe spowolnienie ETC zwróciło uwagę na postpandemiczne wycieczki „zemsty”. Wręcz przeciwnie, wyjazdy służbowe odnotowały roczny wzrost o 3% i obecnie stanowią 8% wszystkich planowanych wyjazdów, według danych fvw.
Krótsze wycieczki
Sprawozdanie komisji podkreśla intencje i Preferencje dotyczące podróży krótkoterminowych od Europejczyków. Szczegółowe wyniki pokazują, że więcej Europejczyków planuje w tym roku wiosenne i wczesnoletnie wakacje. Prawie 30% podróżnych stwierdziło, że planuje nocną wycieczkę między kwietniem a majem, co stanowi wzrost o 6% w porównaniu z 2022 r.
Ponadto 40% ankietowanych rozważyłoby podróżowanie w okresie od początku do połowy lata (od czerwca do lipca). Natomiast tylko 23% spodziewa się podróży w sierpniu i wrześniu, a Znaczący spadek o 9% w porównaniu do ubiegłego roku. ETC skomentowało, że zmiana sezonowych wzorców podróży może odzwierciedlać rosnące pragnienie unikania tłumów i fal upałów.
7% podróżnych z Europy wskazało ekstremalne zjawiska pogodowe jako główny powód do niepokoju
Z kolei przyjemne warunki pogodowe (18%) są głównym czynnikiem przy wyborze miejsca docelowego, następnie atrakcyjne oferty (17%), brak tłumów (11%) i przyjazne społeczności (10%). Jednak odzwierciedla wzrost nieprzewidywalnych warunków pogodowych.
Ucieczki są uruchamiane
Dane pokazują, że 59% ankietowanych wybierze się w więcej niż jedną podróż w nadchodzących miesiącach do września, przy czym 35% planuje podróżować dwa razy, a kolejne 24% do trzech lub więcej. Dla porównania, 31% wybrałoby tylko jedną podróż w tym samym okresie. Według grupy wiekowej 74% osób w wieku powyżej 25 lat wykazuje większy entuzjazm do podróży, podczas gdy tylko 61% osób poniżej tego planu wiekowego to robi.
Więcej informacji związanych z nawykami konsumenckimi:
– Pięć nawyków klientów, których hotele nie powinny przeoczyć
Możliwości zatrudnienia generowane przez nowe nawyki związane z popytem
Czy turystyka jest w bańce? Ale przede wszystkim, kiedy wybuchnie?
Trendy na rok 2023: bardziej realistyczne podróże, „praca” i świadome wydawanie pieniędzy
Warto zaznaczyć, że badanie ETC zostało przeprowadzone na próbie 6000 konsumentów przez cały marzec oraz w 10 krajach Europy: Niemczech, Wielkiej Brytanii, Francji, Holandii, Włoszech, Belgii, Szwajcarii, Hiszpanii, Polsce i Austrii. .
„Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia.”