Ferrovial uzasadnia swój wyjazd z Hiszpanii: pochwała za „stabilność” Holandii i niskie koszty finansowania | Gospodarka

Ferrovial uzasadnia swój wyjazd z Hiszpanii: pochwała za „stabilność” Holandii i niskie koszty finansowania |  Gospodarka

Ferrovial, pierwsza firma o tak dużym znaczeniu w hiszpańskiej gospodarce, która zdecydowała się przenieść swoją siedzibę do innego kraju – w tym przypadku do Holandii – skondensowała swoją propozycję na 92 ​​stronach. Wysłane późno we wtorek na jego stronie internetowej. Jest w nim pełen uznania dla holenderskiej gospodarki za jej siłę finansową i stabilność: „Holandia ma i od dziesięcioleci ma najlepsze ratingi kredytowe wspierane przez historycznie niski poziom długu do PKB i rozważną politykę budżetową. na początku lat 90. konsekwentnie otrzymywał oceny AAA od głównych agencji.” , z jedynym wyjątkiem okresu między 2012 a 2015 rokiem” – wyszczególnia dokument. Pomimo tego, że prawie nie ma tam biznesu – jej główne centra w Europie znajdują się w Hiszpanii i Polsce, a główne aktywa w krajach takich jak Wielka Brytania czy Turcja – firma kierowana przez Rafaela del Pino uważa, że ​​firmy z siedzibą w Holandii mają skorzystał z „mniejszej zmienności kosztów”. Jego finansowanie jest możliwe dzięki bardziej stabilnej premii za ryzyko Kataru w porównaniu z innymi krajami europejskimi. Uważają, że ta zmniejszona zmienność powinna w przyszłości przełożyć się na obniżenie kosztów finansowania emisji długu spółki, „aw dłuższej perspektywie także na poprawę całkowitego kosztu kapitału”.

Wycofanie się z Hiszpanii, które musi zostać ratyfikowane na zgromadzeniu akcjonariuszy, które ma się odbyć między drugim a trzecim kwartałem, „ma na celu poprawę warunków finansowania, zwłaszcza w czasie, gdy bilanse banków centralnych kurczą się”.

Pomimo tego, że nazwa hiszpańskiej firmy może brzmieć znajomo dla kilku Holendrów, grupa jest przekonana, że ​​dzięki transferowi poprawi się „znajomość marki” zarówno w Europie, jak i poza jej granicami. W tym duchu wyraża się również pragnienie, aby firma miała dostęp do „większej puli międzynarodowych talentów, którą Ferrovial ma nadzieję przyciągnąć swoim portfolio przełomowych i stymulujących projektów”.

Cena na Wall Street

Ostatnim powodem podanym przez firmę jest przejście do notowań w Stanach Zjednoczonych. Plan koniecznie odnosi się do dopuszczenia spółki budowlanej na holenderską giełdę jako prekursora do „przyszłego dopuszczenia tych samych akcji do obrotu w Stanach Zjednoczonych oraz, jeśli zostaną spełnione warunki, włączenia ich do amerykańskich indeksów giełdowych”. bez określania dokładnego rynku, który wybierze holenderska spółka Wręcz przeciwnie, akcje hiszpańskiej spółki notowanej w Hiszpanii mogą być przedmiotem obrotu w Stanach Zjednoczonych wyłącznie za pośrednictwem amerykańskich kwitów depozytowych (ADR) lub innych formuł pośrednich, a ADR-y nie kwalifikują się za dostęp do amerykańskich indeksów giełdowych”. ADR to nazwa nadawana certyfikatom wydanym przez amerykański bank depozytowy i reprezentującym określoną liczbę akcji zagranicznej spółki. Banki takie jak Santander notowane są na rynkach międzynarodowych, nie tracąc przy tym swojej siedziby w kraju pochodzenia. W przypadku podmiotu, na którego czele stoi Ana Patricia Putin, ich tytuły są wymieniane w Hiszpanii, Meksyku, Polsce, Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii.

Dlaczego Stany Zjednoczone?

W tym miejscu warto zapytać, dlaczego firma budowlana na czele z Rafaelem del Pino nie zaproponowała przeskoczenia od razu na drugą stronę Atlantyku i osiedlenia się w Stanach Zjednoczonych czy Kanadzie. Zwłaszcza biorąc pod uwagę, że menedżerowie grup kolejowych uważają, że region, do którego zmierzają, jest bezpieczną wartością: „Stany Zjednoczone mają solidną reputację i imponujący rekord tworzenia wartości przez prawie dwadzieścia lat”. 92% inwestycji Spółki zadeklarowanych na lata 2023-2027 dotyczy tego regionu geograficznego, z kluczowymi projektami rozwojowymi, takimi jak nowy Terminal 1 na lotnisku JFK w Nowym Jorku, I-66 w Wirginii i North Tarrant Express 35W 3C w Teksasie. W okolicy znajdują się wysoce dochodowe aktywa (zarządzane pasy), takie jak autostrada 407 ETR. Te autostrady mają dynamiczne stawki, które mogą zmieniać się co kilka minut w zależności od poziomu zatłoczenia, zapewniając kierowcom możliwość jazdy bez przerw z określoną prędkością. Długie koncesje pozwalają spółce na otrzymywanie znaczących dywidend (w zeszłym roku było to 475 mln euro).

Ferrovial będzie zatem dążył do zwiększenia swojego portfela projektów, aby zaspokoić krajowy popyt na infrastrukturę transportową, napędzany kolejnymi planami stymulacyjnymi rządów Donalda Trumpa i Joe Bidena. Obecność na amerykańskim rynku giełdowym zapewni firmie Ferrovial strategiczną elastyczność w perspektywie długoterminowej, umożliwiającą „w razie potrzeby prowadzenie działalności korporacyjnej w tym regionie”, dodaje hiszpański projekt wyjścia. Wzmacniając obecność marki przed krajowymi i lokalnymi organami regulacyjnymi, tymi samymi, które są odpowiedzialne za przyznawanie nagród, firma budowlana ma nadzieję „wykorzystać nowe możliwości tworzenia wartości i dalszego zwiększania swoich możliwości dzięki lepszemu dostępowi do jednego z największych i najbardziej efektywnych rynków pracy na świecie”.

Ferrowialny prąd wygaszania

Proces jest formułowany poprzez wchłonięcie Ferrovial Internacional (Fise), który obecnie posiada 86% aktywów, wszystkich aktywów i pasywów Ferrovial, „które zakończy się rozwiązaniem bez likwidacji”. W ten sposób Fise stanie się spółką matką grupy w proporcji określonej przez giełdę, która zapewni, że dotychczasowi akcjonariusze nie stracą na wadze w nowej spółce. W takim przypadku Fise utworzy spółkę zależną w Hiszpanii i przydzieli jej określoną liczbę aktywów. Firma będzie miała nowy adres przy 151 Kingsfordweg w Amsterdamie. Firma potwierdziła, że ​​wszystkie te zmiany nie będą miały wpływu na biznes, strategię, plany inwestycyjne, organizację czy codzienną działalność.

Śledź wszystkie informacje dot Gospodarka I Praca W Facebook I Świergotlub na naszej stronie internetowej Biuletyn tygodniowy

Plan pięciu dni

Najważniejsze daty gospodarcze danego dnia, wraz z kluczami i kontekstem, aby zrozumieć ich zakres.

Odbierz go na swoją pocztę

You May Also Like

About the Author: Ellen Doyle

"Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *