Baterie Mustang Mach-e, które mają być produkowane przez Almussafes, przyjadą z fabryki LG we Wrocławiu (Polska). Jak pokazano Ówczesny prezes Ford Europe, Stuart Rowleywe wrześniowym numerze magazynu Ford redagowanego na Starym Kontynencie „Europa odgrywa w tym (elektryfikacji) ważną rolę”, dla której Amerykańska firma zagwarantowała dostawę baterii.
„Nasz wieloletni dostawca LG Energy Solution podwoił swoją wydajność we Wrocławiu, do Wsparcie produkcji ogniw dla Mustanga Mach-E i e-tranzyt. SK zwiększyła również swoje zdolności produkcyjne na Węgrzech, aby wesprzeć ekspansję E-Transit do końca 2023 r.”
W rumuńskiej wersji tego samego wydania magazynu Ford Pojawiają się dodatkowe informacje opisujące plan Forda dotyczący dostarczania akumulatorów do swoich pojazdów elektrycznych. Ford robi różnicę między Mustangiem Mach-e w Ameryce i Europie.
„CATL dostarczy kompletne zestawy akumulatorów LFP do północnoamerykańskich modeli Mustang Mach-E Od przyszłego roku, podobnie jak dla F-150 Lighting, od początku 2024 roku, pisze po rumuńsku magazyn.
„LG szybko rozszerzyła i wprowadziła pojemność do swoich obiektów we Wrocławiu, Polska, W celu wsparcia produkcji ogniw NCM do modeli Mustang Mach-e i e-tranzyt”.
Międzynarodowa korporacja z USA zauważa, że w celu „dalszego stymulowania popytu” stara się udostępnić swoje pojazdy elektryczne „poprzez wyeliminowanie potencjalnych ograniczeń”. Ten post został utworzony w Wrzesień tego roku, kilka dni po ogłoszeniu przez prezydenta Stanów Zjednoczonych Joe Bidena ustawy antyinflacyjnejco skutecznie uniemożliwiłoby LG eksportowanie swoich baterii z Polski do samochodów, które w Stanach Zjednoczonych otrzymują ulgi podatkowe, jakie robią tam samochody elektryczne.
Jak stwierdzono w komunikacie prasowym Białego Domu z 19 sierpnia, celem jest zwiększenie „podaży krajowej”, tak aby ulgi podatkowe wzrosły w zależności na przykład od ilości stali używanej w Stanach Zjednoczonych. Mówi w szczególności, że celem jest „wspieranie amerykańskich pracowników”. Specjalne zachęty podatkowe mające na celu wytwarzanie produktów pochodzących z USA, takich jak baterie„.
Zgodnie z tym amerykańskim prawem, we wrześniu Ford wyjaśnił różnicę w dostawach, jakie zaplanował z CATL dla akumulatorów Mustang Mach-e do USA, podczas gdy LG zwiększyło moce produkcyjne w Polsce na ten sam model W kilku wywiadach Martin Sander już wskazywał, że będzie produkowany w regionie Mussafah. Gospodarka cyfrowa ujawniła w marcu ubiegłego roku, że Musfas zbuduje Mustanga Mach E w 2026 r..
Od Ford Spain potwierdzono, że produkcja Mustanga Mach-e jest oficjalna tylko w Meksyku Zaznaczył, że wyprodukowane w Polsce baterie do Mustanga Mach-e będą montowane w Meksyku.
Istotne szczegóły ujawnione w oficjalnych informacjach Forda z Rumunii mówią, że baterie mają być produkowane Fabryka LG we Wrocławiu (Polska) jest dedykowana Mustangowi Mach-e Do tranzytu elektronicznego.
Konfiguracje techniczne wymagane przez te modele różnią się na przykład od istniejących akumulatorów Wyprodukują go w gigantycznej fabryce Volkswagena w Sagunto.
„Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia.”