Propozycja hiszpańskiej firmy bazuje na F-100, który służy od lat
Ferrol, 6 lat (prasa europejska)
General Naval Corporation Navantia jest jednym z finalistów konkursu ogłoszonego przez MON na realizację budowy trzech fregat, która będzie propozycją Stowarzyszenia Transferu Technologii SEPI (ToT), ale nie na budowę jednostek .
Teraz Navantia weźmie udział w fazie studium wykonalności, gdzie złoży propozycję dostosowania projektu do wymagań Dyrekcji Materiałowej MON, z ostateczną decyzją w sprawie konkretnego projektu zaplanowaną na 2022 rok.
Oferta firmy Navantia opiera się na konstrukcji F-100 na służbie hiszpańskiej marynarki wojennej, która później została wykorzystana jako wcielenie pięciu jednostek dla Norwegii, również zbudowanych w stoczni Ferrol, a trzy jednostki zostały wykonane dla Australii. W stoczniach w tym kraju.
Budowa przez lokalny statek
Uruchomiony przez polski rząd program Miecznik zakłada budowę trzech fregat wielozadaniowych w miejscowej stoczni PGZ w ramach umowy o transferze technologii (ToT) z międzynarodową firmą, model biznesowy, w którym Navantia ma duże doświadczenie.
W swoim oświadczeniu dyrektor ds. rozwoju handlowego i handlowego Navantii, Javier Herrador, wyjaśnił, że spółka publiczna jest „gotowa do realnej obecności w Polsce i w ten sposób przyczynić się do budowy i utrzymania statków”.
„Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia.”