Grupo Industrial Saltillo (GIS) uruchomiło silniki, aby wykorzystać możliwości, które otworzyły się przed branżą motoryzacyjną w Meksyku dzięki T-MEC (Umowa handlowa Meksyk-USA-Kanada), w szczególności z nowym rozdziałem dotyczącym zasad części samochodowe.
„Dzięki T-MEC istnieje potrzeba większej zawartości regionalnej, a wraz z integracją regionu zdobyliśmy nowy biznes, który sprawia, że planujemy, że do końca przyszłego roku naprawdę będziemy musieli się rozwijać, więc zdecydowaliśmy się na znaczące inwestycji” – wyjaśnił Jorge Rada, dyrektor generalny Draxton, spółki zależnej Draxton Systems, która zajmuje się produkcją części samochodowych.
Firma ogłosiła w zeszłym tygodniu, że zainwestuje 30 milionów dolarów w zwiększenie mocy produkcyjnych swojej odlewni części samochodowych Draxton w San Luis Potosi, której produkcja będzie w dużej mierze skoncentrowana na rynku północnoamerykańskim.
Zdolność produkcyjna zakładu wynosi obecnie 100 tys. ton, więc dzięki nowej inwestycji będą one rosły o kolejne 30 tys. ton rocznie. Oczekuje się, że operacje rozpoczną się do końca 2022 roku.
Rada dała jasno do zrozumienia, że nie zaciągną długu na rozbudowę fabryki, ponieważ mają własne środki i silny bilans, by wesprzeć inwestycję.
Nowa linia skoncentruje się na produkcji zacisków, wsporników, krytycznych i zabezpieczających części układu hamulcowego do wszystkich typów pojazdów, benzynowych, hybrydowych i elektrycznych.
COO Grupo Industrial Saltillo powiedział, że zdobyli długoterminowe kontrakty z firmami samochodowymi działającymi w Ameryce Północnej na dostawę komponentów do układów hamulcowych, więc ta ekspansja jest niezbędna.
„Zauważyliśmy, że w Meksyku nastąpił wzrost popytu na te komponenty, jesteśmy bardzo dobrze przygotowani do zaspokojenia tego zwiększonego popytu, a wygrane kontrakty uświadamiają nam, że ta inwestycja jest terminowa i konieczna, aby sprostać temu dodatkowemu zapotrzebowaniu, które widzieliśmy” – powtórzył.
Draxton pozyskał nowe prace o wartości 50 000 ton rocznie, w sumie 80 000 ton w 2021 r., które zostaną ułożone w ciągu najbliższych dwóch lat.
Wśród wygranych programów wyróżniał się wahacz, który będzie montowany w nowym samochodzie elektrycznym producenta samochodów, jak zaznaczył w swoim sprawozdaniu finansowym za II kwartał 2021 roku.
„Dzięki tej nowej działalności liczba opracowywanych nowych produktów wzrasta do 338, co stanowi około 236 000 ton rocznie”, wyjaśnia.
Draxton, dział części samochodowych GIS, odpowiada za 70% przychodów grupy i generuje 80% przepływów pieniężnych z działalności operacyjnej (Ebitda). Oprócz Meksyku posiada również fabryki w Chinach, Czechach, Hiszpanii, Polsce i we Włoszech.
W okresie kwiecień-czerwiec odnotowała sprzedaż w wysokości 177 mln USD, co stanowi wzrost o 211% w porównaniu z tym samym kwartałem rok wcześniej, głównie dzięki zwiększonemu wolumenowi.
W Ameryce Północnej wolumen wzrósł o 211% ze względu na silny popyt na pojazdy, podczas gdy na rynkach europejskich i azjatyckich wzrósł o 139%, wspierany przez wyższą sprzedaż pojazdów użytkowych i duży wolumen z rynku chińskiego.
GIS jest spółką notowaną na meksykańskiej giełdzie papierów wartościowych (BMV). Każda z jego akcji kosztuje 30 pesos. W roku wyceniono go na 10,30 proc.
Jednak najbardziej optymistyczne prognozy analityków szacują, że każda akcja Grupo Industrial Saltillo powinna być wyceniana na około 40 pesos za sztukę, a więc na tym poziomie jest o 33,33% niższy od konsensusu analityków.
Ożywienie projektu w 2022 r.
Dyrektor ds. operacyjnych w Grupo Industrial Saltillo wyjaśnił również, że pomimo trudności, jakich doświadczyła branża z powodu pandemii i niedoboru półprzewodników o ograniczonej produkcji, a także niskiego poziomu zapasów pojazdów i dużego popytu, stworzyły one możliwości, które pomoże branży w stopniowej odbudowie.
Dlatego oczekuje się, że do 2022 r. poziom zapasów, które spadły z powodu niedoboru półprzewodników odbuduje się, natomiast niedobór tego komponentu motoryzacyjnego zmniejszy się w pozostałej części tego roku i do 2022 r. „praktycznie (niedobór) zniknie ”, przewidywał Jorge Rada.
Podkreślił, że „stopniowo w pozostałej części tego roku wąskie gardła spowodowane przez półprzewodniki zostaną wyeliminowane i uważamy, że będzie to trwało przez cały rok, aż do rozpoczęcia wzrostu lub ożywienia”.
Dyrektor powiedział, że branża już osiągnęła dno po negatywnych skutkach pandemii, więc sieć jest gotowa do wznowienia wolumenów sprzed pandemii.
Tylko w drugim kwartale tego roku wysoki poziom sprzedaży, skorygowany o sezonowość, sięgnął 17 milionów pojazdów w USA, co jest ostatnim poziomem odnotowanym w trzecim kwartale 2019 roku.
„Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia.”