Hiszpania otrzymuje pociąg przewożący 600 ton kukurydzy z Ukrainy po zakończeniu projektu pilotażowego | Gospodarka

Hiszpania otrzymuje pociąg przewożący 600 ton kukurydzy z Ukrainy po zakończeniu projektu pilotażowego |  Gospodarka

Ministerstwo Transportu, Mobilności i Agendy Miejskiej otrzymało w terminalu Barcelona Cannes-Tunezja 25 40-stopowych kontenerów załadowanych 600 tonami ukraińskiej kukurydzy po zakończeniu projektu pilotażowego.

Zmodyfikowane kontenery dotarły w czwartek wieczorem, a ziarno już rozpoczęło się rozładowywać na ciężarówki, które przysyłały do ​​terminalu firmy, które pierwotnie zakupiły ziarno za pośrednictwem hurtowni. Od teraz będzie transportowany drogą lądową do miejsca docelowego na Półwyspie Iberyjskim.

Z transportu wynika, że ​​pomimo skomplikowanej sytuacji na stacji Chełm, położonej na granicy polsko-ukraińskiej, udało się zakończyć załadunek zboża do kontenerów i aktywować podróż powrotną w połowie września, którą zrealizowała kolej autostrada, która wskazuje przybliżony przebieg 2400 km.

Droga powrotna do Barcelony obejmowała postój w odzi i mały postój w Duisburgu (Niemcy), gdzie pociąg musiał stać bezczynnie przez więcej dni, niż oczekiwano, ze względu na strajk we Francji, który ograniczył ruch kolejowy do samochodu. kraj.

Alternatywa wysyłki

Projekt pilotażowy analizuje przepustowość i rentowność kolejowego transportu towarowego jako uzupełnienia morskiego transportu surowców, z wykorzystaniem szybkich tras kolejowych na terenie Unii Europejskiej.

„Tak więc, jeśli Europa stanie w obliczu zamknięcia portów i zakazu eksportu zboża drogą morską, jak to miało miejsce po inwazji Rosji na Ukrainę, to doświadczenie daje nam wiedzę do rozwijania tego rodzaju transportu ładunków na dużą skalę i pomaga zapewnić dostępność surowców” – mówi Dział kierowany przez Raquel Sanchez.

W tym sensie twierdzi, że inicjatywa pokazała, że ​​w obecnym kontekście dalekobieżny transport kolejowy wymaga „wielkiego wysiłku w celu skoordynowania różnych podmiotów zaangażowanych w ten proces, przy czym najbardziej złożonym punktem jest zarządzanie na stacjach. np. ładowanie zboża do przygotowanych pojemników z „linerami”. „Na stacji Chełm i odpowiedzialność za nie w drodze powrotnej”.

Do transportu kukurydzy wykorzystywano duże specjalne workowe kontenery morskie, aby zwiększyć pojemność do przewozu zboża, ponieważ na rynku nie ma wystarczającej liczby specjalnych kontenerów kolejowych na ziarno, aby zrekompensować potencjalne ograniczenia w eksporcie morskim, takie jak te, które miały miejsce przed latem.

You May Also Like

About the Author: Ellen Doyle

"Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *