Hiszpania prowadzi otwarcie Carrefour poza Francją od początku epidemii | comp

Hiszpania to rynek zagraniczny, na którym Carrefour Od początku pandemii otworzyła więcej sklepów i wyprzedziła ją tylko Francja, podkreślając wagę, jaką zyskała w ostatnim czasie dla grupy dystrybucyjnej.

Na dzień 31 marca br. Carrefour miał łącznie 1478 punktów sprzedaży w Hiszpanii, o cztery punkty więcej niż na koniec 2021 roku i o 318 więcej niż na koniec pierwszego kwartału 2020 roku. W rzeczywistości wyprzedził Włochy w jednym Sklepie i jest to już drugi kraj, w którym Carrefour jest faktycznie bardziej wdrażany.

W tym samym dwuletnim okresie firma zmniejszyła liczbę sklepów otwartych na włoskiej ziemi o siedem, a inne kraje europejskie, takie jak Belgia, Polska czy Rumunia, w ostatnich dwóch latach wzrosły o 4, 22 i 3 punkty sprzedaży . Ciężki rynek Carrefoura, podobnie jak brazylijski, miał 135 otwarć, prawie 60% mniej niż wzrost w Hiszpanii.

Wzrost ten został przekroczony jedynie na rodzimym rynku we Francji, gdzie sklepy wzrosły o 415 do 5809. Winą za ekspansję Carrefour w Hiszpanii jest umowa zakupu 172 sklepów Supersol, co znacznie zwiększyło jego sieć bliskości.

W raporcie wyników za pierwszy kwartał Carrefour podkreślił „dobry moment dla konwersji sklepów Supersol”, a także „mocne” wyniki w hiszpańskim biznesie i wzrost udziału w rynku. Jednak w ciągu ostatnich dwóch lat w Hiszpanii otwarto około 150 innych sklepów Carrefour. Najbardziej rozwinął się format convenience, który dotarł do 1066 sklepów, o 247 więcej od marca 2020 roku. Supermarkety zyskały 47, a formaty dyskontowe z Supeco – 49. A supermarkety wciąż mają 205. Wiele sieci grupowych, zwłaszcza sieci convenience Jest obsługiwany przez franczyzobiorców.

Ten wzrost przełożył się na wyższe przychody. Na koniec pierwszego kwartału 2022 roku całkowita sprzedaż Carrefour w Hiszpanii wyniosła 2 516 milionów, co oznacza wzrost o 10% w porównaniu z tym samym okresem w 2020 roku.

You May Also Like

About the Author: Ellen Doyle

"Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.