Hiszpania przywiezie z Ukrainy 600 ton kukurydzy w ramach projektu pilotażowego pociągiem

Hiszpania przywiezie z Ukrainy 600 ton kukurydzy w ramach projektu pilotażowego pociągiem

Rząd, za pośrednictwem Ministerstwa Transportu, ogłosił rozpoczęcie Projekt pilotażowy transportu ziarna kukurydzy pociągiem z Ukrainy do HiszpaniiJako alternatywę lub uzupełnienie zwykłego transportu morskiego, biorąc pod uwagę trudności w eksporcie dla producentów tego, co jest uważane za „spichlerze Europy” z powodu rosyjskiej inwazji i ograniczeń nałożonych na porty czarnomorskie.

W ten sposób wczoraj, 9 sierpnia Renfe Mercancias wysłał na granicę polsko-ukraińską łącznie 25 40-stopowych kontenerów, aby przetransportować 600 ton ukraińskiej kukurydzy do Hiszpanii, poinformowało w komunikacie ministerstwo. To jest test pilotażowy, za pomocą którego rząd stara się wykazać Możliwość techniczno-ekonomiczna transportu kolejowego ziarnaprzez autostradę kolejową, która przecina Europę z Łodzi (Polska) do Barcelony, była Tunezja (Hiszpania).

W szczególności ruch wychodzący odbywa się między Madrytem, ​​Ludwigshafen i Duisburgiem (Niemcy) oraz Łodzią i Chełmem (Polska), natomiast ruch powrotny przechodzi przez Chełm, Łódź i Duisburg, skąd trafi do dworca Cannes-Tunis, w Barcelonie, o godz Przybliżona odległość 2400 km. Planowana jest realizacja logistyki transportowej między Ukrainą a Hiszpanią, przewóz ładunków w Chełmie (Polska), 25 km od granicy z Ukrainą.

Kontenery, które były wyposażone w „linery” (specjalne duże worki do przewożenia zboża), wyruszyły we wtorek wieczorem ze stacji Abroñigal w Madrycie do polskiego miasta Chełm, gdzie Oczekuje się, że pojawi się w czwartym tygodniu sierpnia. Tam towar zostanie przetransportowany do kontenerów Renfe Mercancías, a następnie przetransportowany do terminalu firmy logistycznej Kombiverker w Łodzi. Transport między Łodzią a Chełmem będzie realizowany przez polską spółkę kolejową DBP.

Po załadowaniu kontenerów, pociągiem w skali standardowej (UIC) z Łodzi do Barcelony był Tunis, jako ostateczny punkt docelowy, korzystając z tunelu Berta, jedynego połączenia między Hiszpanią i Francją o takiej samej szerokości toru jak reszta kontynent. Towar zostanie przetransportowany z terminalu w Barcelonie do klienta końcowego, z oczekiwaniem, że Przylot do Hiszpanii na początku września. Renfe dostarczy również 252 lokomotywy, aby ułatwić trakcję z Le Soller (Francja) do Barcelony. Pierwsze kroki tego pilotażowego projektu zbiegają się z ponownym otwarciem portów czarnomorskich i szlaków transportu zboża nadzorowanych przez Turcję.

You May Also Like

About the Author: Ellen Doyle

"Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *