Hiszpańskie wina są w centrum uwagi europejskiej prasy

Hiszpańskie wina są w centrum uwagi europejskiej prasy

Kilku dziennikarzy z Polski, Holandii, Szwecji i Łotwy miało okazję odwiedzić w czerwcu dwa regiony winiarskie Kastylii-León i Aragonii, objęte nazwami pochodzenia (DO) i chronionymi oznaczeniami geograficznymi (ChOG). ważne w Hiszpanii. Inicjatywa ta jest częścią propozycji europejskiego programu „Wspólna miłość” opracowanego przez Interprofessional del Vino de España (OIVE). Praca OIVE jest niezbędna do realizacji tej wspaniałej inicjatywy, dzięki czemu eksperci mogą zwiedzać najważniejsze winiarskie regiony naszego kraju.

W programie są także seminaria realizowane przez Hiszpańską Unię Degustatorów (UEC), gdzie szczególny nacisk kładzie się na DOP i ChOG hiszpańskich win. Podczas tych kluczowych sesji prezentowane jest bogactwo, różnorodność i charakter hiszpańskich win, dając dziennikarzom szerokie spojrzenie na to, co nasz kraj ma do zaoferowania w tym sektorze.

Dziennikarze odwiedzili winiarnie DO Ribera del Duero, Rueda i Toro, a także DO de Pago Abadía Retuerta, które od 2022 roku nosi swoją nazwę. Podobnie kolejna grupa ekspertów ma odwiedzić winnice od ostatniego tygodnia czerwca .. Kulty Aragonii Oryginalna czwórka może zobaczyć projekty i wina, które sami tworzą.

Kampania „Wspólna pasja”, promowana wspólnie przez OIVE i ViniPortugal, ma na celu promocję win z obu krajów na arenie międzynarodowej. Program trwa trzy lata, a jego budżet wynosi ponad dwa miliony euro, z czego 80% pochodzi ze środków europejskich przeznaczonych na międzynarodową promocję produktów rolno-spożywczych z Unii Europejskiej.

Głównym celem jest podkreślenie wielkiej pasji, z jaką produkowane są wina w Hiszpanii i Portugalii, dzięki bogactwu odmian, liczbie nazw pochodzenia i oznaczeniom geograficznym. Chce również podkreślić dominującą rolę sektora winiarskiego w gospodarkach obu krajów.

Oprócz wyjazdów dziennikarzy w programie przewidziana jest zbliżająca się akcja promocyjna na lotniskach w Hiszpanii i Portugalii. Podobnie jak latem ubiegłego roku uruchomione zostaną punkty informacyjne, za pośrednictwem których pasażerowie będą informowani o znaczeniu sektora winiarskiego w tych dwóch krajach.

Więcej informacji na temat kampanii Shared Passion i kluczowej roli sektora winiarskiego w gospodarce Hiszpanii i Portugalii można znaleźć na stronie www.asharedpassion.com.

You May Also Like

About the Author: Ellen Doyle

"Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *