-
W 2022 roku liczba użytkowników mediów społecznościowych będzie 4,62 miliarda.
-
W Meksyku w styczniu 2023 r. odnotował 36,7 mln aktywnych użytkowników.
-
Główną grupą odbiorców Instagrama są osoby w wieku od 18 do 34 lat.
Monetyzacja w mediach społecznościowych jest nadal rozwijającą się funkcją we wszystkich sieciach społecznościowych. Teraz Meta ogłosiła nowe aktualizacje na Facebooku i Instagramie, których celem jest ułatwienie twórcom treści zarabiania.
Wiadomo, że wśród dużej liczby istniejących platform cyfrowych Instagram jest jedną z najczęściej używanych sieci społecznościowych od chwili jego pojawienia się, co znajduje odzwierciedlenie, według danych Insider Intelligence, oczekiwanej miesięcznej liczby aktywnych użytkowników Instagrama w tym roku 2023 wynosi około 1336 milionów. Według źródła wartość ta oznacza wzrost o około 60 milionów w porównaniu do szacunkowych użytkowników na rok 2022.
Odnotowano, że najczęściej używanymi sieciami społecznościowymi w Meksyku są Facebook, Instagram, Tiktok, Twitter, Pinterest, Snapchat i LinkedIn. Instagram to sieć społecznościowa, która znacznie ułatwia sprzedaż biznesową i jest drugą co do wielkości siecią społecznościową w Meksyku, z 36,7 milionami aktywnych użytkowników w styczniu 2023 roku.
Instagram i Facebook z nowymi aktualizacjami
W ramach swojej pracy oraz w celu zapewnienia dobrego doświadczenia twórcom treści, firma technologiczna wdrożyła nowe narzędzia, które pozwalają eksperymentować z postami i oceniać ich skuteczność, w celu wspierania rozwoju platformy Facebook.
To nowe narzędzie ma postać przycisku subskrypcji, dzięki któremu twórcy, którzy zbudowali silną społeczność, z niecierpliwością czekają na dalsze dostarczanie wyjątkowych wrażeń.
W tym sensie zintegrowanie przycisku „Subskrybuj” ma na celu umożliwienie obserwującym przeglądanie treści w kanale, a także ułatwienie witania nowych subskrybentów za pośrednictwem bezpośrednich wiadomości (DM) i ich popularnych historii.
Ta aktualizacja pojawi się także na Facebooku, który oferuje twórcom bezpłatne 30-dniowe okresy próbne subskrypcji. Meta nie pobiera obecnie od twórców opłat za wdrożenie usługi subskrypcji, ale firma zapewnia, że „przed zmianą tego podejścia powiadomi twórców z sześciomiesięcznym wyprzedzeniem”.
Kolejną nową funkcją są prezenty na Instagramie, które platforma określa jako sposób, w jaki obserwujący mogą wspierać twórców, których treści podobają im się, jednocześnie umożliwiając tym twórcom zarabianie.
Zasada jest taka, że ludzie mają możliwość kupowania gwiazdek i wysyłania wirtualnych prezentów bezpośrednio za pośrednictwem aplikacji Instagram.
Aby móc brać udział w rozdaniu, twórcy muszą mieć konto profesjonalne, mieć ukończone 18 lat, przestrzegać zasad monetyzacji partnerów i mieć co najmniej 5000 obserwujących.
Firma zauważyła niedawno, że dostęp do prezentów został rozszerzony na twórców z Austrii, Belgii, Bułgarii, Chile, Kolumbii, Chorwacji, Czech, Danii, Estonii, Finlandii, Gruzji, Niemiec, Grecji, Węgier, Indonezji, Irlandii, Włoch i Japonia. Łotwa, Litwa, Luksemburg, Malezja, Holandia, Peru, Polska, Rumunia, Słowacja, Słowenia, Szwecja, Korea Południowa, Tajwan, Tajlandia i Turcja.
W przypadku Facebooka ta wirtualna opcja dawania prezentów będzie koncentrować się wokół jesieni i Bożego Narodzenia przez ograniczony czas, począwszy od teraz aż do końca roku.
Najważniejszą nowością dla obu serwisów społecznościowych jest umożliwienie testowania treści z wykorzystaniem sztucznej inteligencji, co pomoże w odpowiednim doborze obrazów i tekstów towarzyszących Reelom, co ma kluczowe znaczenie dla przyciągnięcia odbiorców.
Meta wprowadziła na Facebooku narzędzie do testowania A/B Reels, które umożliwia twórcom wypróbowanie różnych podpisów i miniatur na urządzeniach mobilnych w celu oceny, które z nich sprawdzają się najlepiej.
Dodatkowo w Pro Dashboard zintegrowano kilka nowych wskaźników dotyczących Reels, które zawierają szczegółowe informacje na temat konkretnego zasięgu Reels z podziałem na obserwujących i nieobserwujących.
Meta nie jest jedyną firmą zajmującą się mediami społecznościowymi, która wprowadza zmiany w monetyzacji influencerów, ponieważ platformy takie jak Twitch zaktualizowały niektóre narzędzia, które pozwalają twórcom treści uzyskiwać lepszą wydajność przy użyciu sztucznej inteligencji.
Dzięki tym zmianom możemy zobaczyć, jak monetyzacja staje się coraz ważniejsza w życiu użytkowników, zwłaszcza jeśli chodzi o sieci społecznościowe.
Czytaj teraz:
Najlepsze promocje gier są na Amazon
Harmonogram Liverpoolu podczas El Buen Fin 2023, o której godzinie się otwiera i zamyka?
EKSKLUZYWNIE: Wpływ transformacji handlu detalicznego w Meksyku z Pierre-Claude Blaise, dyrektorem generalnym AMVO
„Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia.”