Instituto Español, firma rodzinna należąca do rodziny Granados Royo, kierowana przez Norberto Granados Arévalo i pod kierownictwem dyrektora generalnego Vicente Granados Royo, została jednogłośnie ogłoszona zwycięzcą konkursu EY Przedsiębiorca Roku 2023 dla Andaluzji, Estremadury i Ceuty i Melilla; W dwudziestej siódmej edycji podczas wydarzenia odbywającego się w Sewilli.
W uroczystości PEA wzięło udział wielu przedstawicieli świata biznesu i lokalnych instytucji. Są wśród nich José Luis Sanz Ruiz, burmistrz Sewilli i Jorge Paradilla, Minister Przemysłu, Energii i Kopalń rządu Andaluzji; Oboje są odpowiedzialni za wręczenie nagrody zwycięzcom, wraz z Federico Linaresem, prezesem EY Spain.
Po odebraniu nagrody Vicente Granados podziękował firmie EY za przyznanie mu tej nagrody. Jak to ujął: „Wartość firmy odzwierciedla się nie tylko w jej krótkoterminowych wynikach finansowych, ale także w zarządzaniu jej aktywami niematerialnymi i prawnymi, wśród których wyróżniają się talent i społeczna odpowiedzialność biznesu, oba czynniki, dla których Instytut Hiszpański jest przykładem.” podążać”.
Instituto Español będzie rywalizować w krajowym finale konkursu EY Przedsiębiorca Roku wraz z resztą finalistów z pozostałych dziedzin, na które podzielona jest nagroda. Zwycięski przedsiębiorca będzie następnie rywalizować na poziomie krajowym w tej edycji w Monte Carlo z około 60 przedstawicielami z całego świata o nagrodę EY Global Entrepreneur of the Year.
Na razie znanych jest tylko dwóch finalistów, którzy w tej edycji będą rywalizować z Instytutem Hiszpańskim o Nagrodę Narodową. W Regionie Centralnym przedstawiciel Grupy Ontime oraz we Wspólnocie Walenckiej i Regionie Murcji przedstawiciel Grupy Cecotec.
Instituto Español, w 100% andaluzyjska firma z siedzibą w Hinojos (Huelva), ma 120-letnią historię w sektorze perfum i kosmetyków oraz ważną międzynarodową reputację. W zeszłym roku finansowym firma odnotowała obrót przekraczający 65 milionów euro i zatrudnia średnio 220 specjalistów, z czego 95% to kobiety.
Instytut Hiszpański rozwija swoją działalność ze stopniem internacjonalizacji, który uważa się za niezbędny, gdyż ponad 40% stanowi sprzedaż zagraniczna. Firma jest obecnie obecna w 51 krajach i swoim zasięgiem obejmuje praktycznie sto procent kontynentu amerykańskiego, a także rynki bardziej dojrzałe, takie jak Polska, Francja, Rosja, Anglia, a nawet Iran i Irak.
Zdywersyfikowała także swoją działalność na sektory takie jak nieruchomości czy nawet wino, poprzez winiarnię Colonias de Galeón, która w bardzo krótkim czasie stała się punktem odniesienia w tej branży.
„Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia.”