Madryt, 22 czerwca (prasa europejska) –
Sojusz iTEC zaprezentował swoje postępy w rozwoju systemu kontroli ruchu lotniczego iTEC, projektu, który uczynił z Indry dostawcę technologii, dzięki któremu nadano nowy impuls do opracowania „kluczowego” systemu do budowy „jednej europejskiej przestrzeni powietrznej”.
Postęp został zaprezentowany podczas wydarzenia zorganizowanego podczas ATM World Congress 2022 w Madrycie i umożliwi członkom sojuszu złożonego z Niemiec (DFS), Wielkiej Brytanii (NATS), Hiszpanii (Enaire), Holandii (LVNL), Norwegii (Avinor), Litwy (Oro Navigasia) i Polski (Pansa). Będzie prowadzić transformację sektora w najbliższych latach.
W najnowszej generacji systemu iTEC wdrażane są nowe rozwiązania, które mają zarządzać najbardziej złożoną i najbardziej ruchliwą przestrzenią powietrzną w Europie.
Tak więc Centrum Kontroli NATS w Prestwick, Centrum Kontroli DFS w Karlsruhe i Centrum Kontroli Oro Navigacija w Wilnie już pracują z tym systemem, podczas gdy Enaire postępuje w jego stopniowym wdrażaniu i zintegrowało już niektóre z jego najważniejszych funkcji oraz Pansa. kontynuuje swoją instalację w Centrum Zarządzania Kryzysowego w Poznaniu.
AVINOR i INDRA podpisują umowę
Kolejnym krokiem inicjatywy iTEC było podpisanie przez Avinor i Indra umowy o digitalizację norweskiego nieba. W ten sposób dostawca usług żeglugi powietrznej tego kraju będzie obsługiwał system iTEC w 2025 r. w centrach kontroli obszaru Oslo i Stavanger, które zarządzają południowym regionem przestrzeni powietrznej kraju.
Dlatego system Avinor iTEC zautomatyzuje wiele zadań wykonywanych przez kontrolerów ruchu lotniczego, poprawi efektywność w przestrzeni powietrznej oraz zwiększy przewidywalność linii lotniczych, co przyczyni się do zmniejszenia zużycia, emisji dwutlenku węgla (CO2) oraz kosztów linii lotniczych.
„Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia.”