„Jeśli te odmiany jabłek staną się droższe, popyt tylko osłabnie”.

„Jeśli te odmiany jabłek staną się droższe, popyt tylko osłabnie”.

Polski eksport jabłek powoli odbudowuje się po powolnym listopadzie, mówi Anirudh Ramesh, dyrektor polskiej firmy eksportowej LVMG Grupa. „Sezon rozpoczął się bardzo dobrze we wszystkich kierunkach eksportowych, w listopadzie spowolnienie. Jednak sezon ponownie zaczyna przyspieszać i mamy nadzieję, że tak będzie dalej. Dotarły pierwsze dostawy w sezonie i otrzymujemy bardzo dobre opinie zewsząd.”

Indie są głównym rynkiem LVMG i Ramesh twierdzi, że popyt nieco spadł z powodu nadmiernego importu. „Popyt jest znacznie niższy w porównaniu do września i października, ponieważ rynek jest pełen owoców z różnych miejsc, a sprzedaż w Indiach jest obecnie powolna. Z pewnością ma to związek z popytem importowym ze strony naszych klientów. Chociaż wiele naszych dostaw ma dotarło do Indii w bardzo dobrym stanie. „I trzeba było wstrzymać kolejne zamówienia. Uważam, że wiele owoców wysłano zaraz po zbiorach z krajów, które zbierały przed Polską. Oznaczało to, że zanim nasz towar zaczął docierać do Indii, popyt był już stracił parę.”

Choć ceny jabłek są obecnie wysokie, zdaniem Ramesha sytuacja wydaje się stabilna. „Odmiany takie jak Stripped Royal Gala osiągnęły tak wysokie ceny, że klientom trudno jest sobie na nie pozwolić. Myślę więc, że z tego powodu również spadł zakup owoców od producentów. Odmiany takie jak Royal Gala, Red” „Delicious Sport i Red Jonaprince sprzedawane są w „Wiele krajów znajduje się poza UE i jeśli te produkty staną się droższe, popyt osłabnie. Miejmy więc nadzieję, że ceny pozostaną stabilne, aby marketing mógł być kontynuowany”.

LVMG koncentruje się co roku głównie na trzech odmianach, z których wszystkie odnoszą duży sukces na rynku indyjskim, wyjaśnia Ramesh. „Najbardziej cenioną odmianą na rynku indyjskim jest bez wątpienia Stripped Royal Gala. Jest to odmiana, która cieszy się największym popytem w Indiach, a za nią plasują się Red Delicious i Red Jonaprince. Zwykle wysyłamy te trzy odmiany do Indii tylko dlatego, że ” mają dobrą wytrzymałość i trwałość. Dłużej wytrzymuje długi czas transportu, a jego smak podoba się indyjskim konsumentom. Są to odmiany sprawdzone w Indiach i dlatego co roku się ich trzymamy.”

„Oczekujemy, że rynek odbije się w bardziej stabilny sposób, przy stałych cotygodniowych dostawach. Nasza marka jest dobrze znana na rynku indyjskim, więc powinna pobudzić popyt. Dobra wiadomość jest taka, że ​​stawki frachtowe utrzymują się na stabilnym poziomie od na początku brzmi: „Bardzo pozytywną rzeczą jest to, że istnieje czynnik kosztowy, który w dalszym ciągu wspiera naszą działalność, dlatego też chcemy w tym sezonie eksportować więcej”.

po więcej informacji:
Anirudh Ramesh
LVMG Grupa Sp.z oo
E-mail: [email protected]
http://www.lvmg.pl

Data publikacji:

You May Also Like

About the Author: Ellen Doyle

"Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *