„Jesteśmy już obecni w 150 krajach, ale nie mamy ani jednego klienta w Chinach”.

„Jesteśmy już obecni w 150 krajach, ale nie mamy ani jednego klienta w Chinach”.

Założona w 2011 roku przez Chrisa Xu w Guangzhou (Chiny), firma Shein stała się jednym z największych na świecie gigantów sprzedaży odzieży online. Firma, której siedziba znajduje się obecnie w Singapurze, ogłosiła wczoraj zawarcie umowy z amerykańską grupą Authentic Brands, w ramach której będzie projektować, produkować i dystrybuować linię odzieży i akcesoriów Forever 21.

Po tym, jak Shein w sierpniu zeszłego roku nabył trzecie udziały w Grupie Sparc, właścicielu Authentic Brands, osiągnął teraz także porozumienie z Frasers Group w sprawie nabycia marki Missguided w ramach jej pierwszego przejęcia w Wielkiej Brytanii. Peter Pernot, globalny dyrektor ds. strategii w Shein, potwierdza, że ​​będą nadal badać możliwości nawiązania sojuszy i zakupów.


Dlaczego Shein tak bardzo urósł w ostatnich latach?


Myślę, że różnica polega na tym, że konsument nie jest w takiej samej sytuacji jak wcześniej. Naszą wizją jest udostępnianie mody każdemu, dlatego skupiamy się na oferowaniu odzieży szytej na miarę. Nie ogranicza nas sezonowość, określone kolekcje czy wizja konkretnego projektanta. Już dziś odpowiadamy na zapotrzebowanie klientów.


Jak to zdobywają?


Rozwinęliśmy się, bo jesteśmy zorientowani na klienta i oferujemy atrakcyjne ceny. Wymyśliliśmy na nowo tradycyjny model branży modowej poprzez zwinny system produkcyjny. Produkujemy na zamówienie dzięki informacjom, które otrzymujemy w czasie rzeczywistym z naszej platformy. Cyfryzacja naszego łańcucha dostaw pozwala nam bardzo szybko reagować na potrzeby konsumentów.


„Zmieniliśmy tradycyjny model przemysłu tekstylnego i teraz produkujemy na żądanie”.


Tekstylia, zwłaszcza Sheen, są krytykowane, ponieważ fast fashion nie jest zrównoważona. Co o tym sądzicie?


Jako firma jesteśmy zaangażowani w zrównoważony rozwój. Zdajemy sobie sprawę, że jako operator globalny musimy odegrać ważną rolę i realizować cele gospodarki o obiegu zamkniętym. Korzystamy z autorskiego programu Queen of Raw, Materia MX, w celu pozyskiwania niewykorzystanych, zastrzeżonych materiałów od marek i sprzedawców detalicznych, którzy chcą odpowiedzialnie pozbyć się nadmiaru zapasów tkanin. Uruchomiliśmy także naszą platformę Shein Exchange w USA, która umożliwi użytkownikom kupno i sprzedaż używanej odzieży.


Czy zostanie wydany w Europie?


Tak, wkrótce uruchomimy go we Francji, Niemczech i innych krajach, aby promować gospodarkę o obiegu zamkniętym i ponowne użycie, co wydłuża cykl życia produktów. Prawdopodobnie będzie dostępny w Hiszpanii w 2024 roku.




„Badamy możliwości nawiązania sojuszu z innymi operatorami i w ten sposób osiągnęliśmy porozumienie w USA z Forever 21.”


Czy konkurują w ten sposób poza ceną?


Naszą wizją jest przekształcenie łańcucha wartości tak, aby moda była dostępna dla każdego. Ale nasi klienci rosną i zmieniają się, a my chcemy to robić razem z nimi. Wprowadziliśmy na rynek linię o nazwie Moft, nieco wyższą i nieco wyższą cenowo, skierowaną do młodych kobiet, która odnotowuje bardzo silny wzrost. Ponadto mamy Shein Icon, która oferuje najnowsze trendy. Chcemy uwolnić naszych klientów od tradycyjnie panującej na rynku sezonowości. Ale mamy projektantów. Poprzez platformę Shein X dajemy szansę niezależnym projektantom.


Czy Twoją ambicją jest przewodzić branży?


Naszym celem jest spełnianie wymagań klientów i chcemy, aby każdy, niezależnie od wieku, mógł znaleźć w Shein produkty i ubrania, które pokocha. Chyba nie ma drugiego operatora, który miałby podobny model. Jesteśmy platformą internetową, zaangażowaną w technologię i design.


W ilu krajach działacie i jak ważna jest Hiszpania?


Jesteśmy obecni w 150 krajach, ale nie prowadzimy sprzedaży w Chinach i nie mamy tam klientów. W Europie zakupy online stanowią wciąż niewielki procent ogółu, jednak w Chinach jest to bardzo wysoki poziom i jest to rynek bardzo nasycony. Tak naprawdę nasza siedziba również nie znajduje się w Chinach, ponieważ przenieśliśmy ją do Singapuru. Naszym największym rynkiem są Stany Zjednoczone, nieco wyżej niż Unia Europejska. Hiszpania jest jednym z głównych rynków w Europie.


„Produkujemy nie tylko w Chinach, robimy to również w Turcji i Brazylii”.


Trwa dochodzenie w sprawie firmy pod kątem pracy przymusowej w jej łańcuchu dostaw w Chinach.


Chodzi o list członka Kongresu z prośbą o wszczęcie śledztwa. To nie jest zapytanie, to jest prośba. Chętnie jednak odpowiemy na wszelkie pojawiające się pytania. Jako gracz globalny jesteśmy odpowiedzialną firmą, dokonującą przeglądu całego naszego łańcucha dostaw, aby upewnić się, że przestrzegane są przepisy i zerowa tolerancja dla pracy przymusowej. Produkujemy w Chinach, ale także w Brazylii czy Turcji.


Czy posiadacie wystarczające możliwości logistyczne w Europie?


Mamy centrum we Wrocławiu (Polska) i drugie w północnych Włoszech. Jeśli potrzeby się zmienią, rozważymy je. Europejski biznes jest zarządzany z Dublina, gdzie zapewniamy wsparcie technologiczne, koordynację logistyczną, marketing i zarządzanie zasobami ludzkimi.


Zastanawiasz się nad otwarciem sklepów stacjonarnych?


Otworzyliśmy sklepy typu pop-up i choć w przyszłości wszystko jest możliwe, to teraz o tym nie myślimy. To, co badamy w modelu hybrydowym, to sojusze. Osiągnęliśmy porozumienie w USA z Forever 21 w sprawie sprzedaży ich marki. Masz odtwarzacz cyfrowy, taki jak Shein, i odtwarzacz fizyczny, taki jak Forever 21, dostępne w różnych modelach. Istnieje wiele możliwości odkrywania i tworzenia nowych, innowacyjnych sposobów prowadzenia działalności gospodarczej.




You May Also Like

About the Author: Ellen Doyle

"Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *