María Luisa Gutierrez, Prezes AECINE, uczestniczy w Forum Ekonomicznym Przemysłu Filmowego w Karpaczu

María Luisa Gutierrez, Prezes AECINE, uczestniczy w Forum Ekonomicznym Przemysłu Filmowego w Karpaczu

María Luisa Gutierrez wzięła udział w okrągłym stole zatytułowanym „Kino w dobie radiofonii i telewizji: jak zmienił się przemysł filmowy?” W swoim przemówieniu pani Luisa Gutierrez zaapelowała o wartość doświadczenia kinowego i potrzebę wsparcia instytucjonalnego: „Kino to doświadczenie społeczne, którego nigdy nie da się porównać z indywidualnym doświadczeniem pozostałych ekranów”.

María Luisa Gutierrez, Prezes AECINE, uczestniczy w Forum Ekonomicznym Przemysłu Filmowego w Karpaczu
Marii Luizy Gutierrez

Marii Luizy GutierrezPrezes AECINE, Do udziału w charakterze prelegenta został zaproszony przez Przewodniczącego Forum Ekonomicznego KarpashZygmunt Berdychowski i Marszałek Województwa Dolnośląskiego Cezary Przybylski, Jako wybitny przedstawiciel produkcji filmowej w Europie. Maria Luisa Gutierrez jest dyrektorem generalnym Bowfinger International Picturesi jeden z odpowiedzialnych za najbardziej dochodowe filmy kina hiszpańskiego w ciągu ostatnich czterech lat.

W ubiegły wtorek, 5 września, w Hotelu Gołębiewski w Karpaczu (Polska) rozpoczęła się 32. sesja Forum Ekonomicznego. Największa i najważniejsza konferencja w Europie Środkowo-Wschodniej. Fundacja Instytut Orientalistyki we współpracy z miastem Karpacz i województwem dolnośląskim (jednym z 16 województw wchodzących w skład Rzeczypospolitej Polskiej) po raz kolejny zorganizowała to międzynarodowe spotkanie. Tematem przewodnim tegorocznej edycji jest „Nowe wartości dla starego kontynentu: Europa stoi u progu zmian„.

Zorganizowane ponad trzydzieści lat temu Forum Ekonomiczne stało się forum przedstawicieli świata polityki, biznesu i nauki. wydarzenie W 2023 r. wita ponad 5000 gości, w tym prezydentów, premierów, decydentów, dyrektorów generalnych globalnych firm, ekspertów i artystów. Siła marki Forum tkwi w jego międzynarodowym charakterze, o czym świadczy frekwencja z ponad 60 krajów i szerokie relacje medialne.

Karpaskie Forum Ekonomiczne

Tegoroczna edycja obejmuje ponad czterysta debat z udziałem uczestników z całego świata. W programie znalazły się takie tematy jak bezpieczeństwo, energia, polityka międzynarodowa i nowe technologie. Ważna część programu poświęcona jest Ukrainie.

Okrągły stół, przy którym w środę 6 września uczestniczyła hiszpańska producentka Maria Luisa Gutierrez, nosi tytuł „Kino w czasach emisji: jak zmieniła się branża filmowa?”

the Głośniki okrągłego stołu On był:

  • María Luisa Gutierrez, dyrektor generalna Bowfinger International Pictures i prezes AECINE (Hiszpania).
  • Anna Machuch, dyrektor wykonawcza Ukraińskiej Akademii Filmowej (Ukraina).
  • Lukas Boński, dyrektor Domu Produkcji Dramatu, TVN Warner Bros. Odkrycie (Polska).
  • Koordynator: Julius Brown. Pisarz i profesor uniwersytecki, Collegium Civitas, Polska.

Po epidemii Nawyki konsumpcyjne Jeśli chodzi o wyobraźnię. Rok 2019 był w Polsce rekordowy pod względem frekwencji w kinach. Jednak obecnie na całym świecie frekwencja w kinach spada. Pandemia Covid-19 – kiedy kina zostały zamknięte, a platformy streamingowe szybko się rozrosły – przyspieszyła transformację branży filmowej.

Obecny rynek filmowy wymusza na nas dywersyfikację metod produkcji i dystrybucji, co wymaga od producentów opracowania nowych, bardziej kreatywnych modeli biznesowych.

Dla filmowców, Współpracuj z platformami przepływ Oferujące stabilne finansowanie są zazwyczaj korzystneChoć budzi wiele obaw. Czy oddanie kontroli gigantom biznesowym i algorytmom platformowym sprawi, że kino straci wartość artystyczną? Czy rzeczywiście jesteśmy świadkami upadku sztuki filmowej? A może kino potrafi przystosować się do nowych okoliczności?

W swoim przemówieniu Pani Luisa Gutierrez podkreśliła wartość doświadczenia kinowego i potrzebę wsparcia instytucjonalnego: „Kino, które zawsze przeżywało kryzys, stało się rzeczywistością. Nieuzasadniony strach przed technologią zawsze wróżył śmierć, która nigdy nie nadeszła. Uważano, że kino umarło wraz z pojawieniem się telewizji, a następnie wraz ze zbliżającym się końcem celuloidu, odcięcie zasilania analogowego i cyfryzacja kin (m.in. Kolejny duch, z którym musieliśmy walczyć), a dziś zagrożenie widzimy w tym, co pozostaje „tylko kolejnym partnerem, do którego producent może się zwrócić, aby sfinansować swoje filmy”.

„Oczywiście wartość artystyczna filmów nie zostanie utracona wraz z pojawieniem się transmisji na żywo. Oczywiście tak zwane platformy wynikają z ich algorytmicznej publiczności, ale nic nie różni się od tego, co wydarzyło się i dzieje się od wielu lat z resztą finansistów (telewizja bezpłatna, telewizja płatna…). Skąd ten strach? Nadal będą filmy, które nie są odpowiednie dla widzów tego czy innego finansisty, ale prawda jest taka, że ​​​​dziś jest więcej obszarów do zbadania. Te filmy nie oznaczają, że nie powstaną, raczej oznaczają, jak to zawsze bywało, Muszą być wspierane przez politykę kultury publicznej Istniejące w każdym kraju, które mają być finansowane. Ponieważ różnorodność kulturowa jest zasadą wzmocnioną i chronioną przez politykę europejską. Krótko mówiąc, sytuacja po emisji nie różni się zbytnio od tej przed emisją. Tak naprawdę należy podkreślić, że pomimo spadku frekwencji w kinach w czasie pandemii, z optymizmem należy stwierdzić, że w tym roku, w 28. tygodniu w Hiszpanii, osiągnięto najwyższą frekwencję w kinach od 13 lat, mimo że To było szczególnie dobre lato ze względu na serię bardzo mocnych nagłówków i wydarzeń. Przypomina ono to, co wydarzyło się w ciągu dziesięciu lat przed wybuchem pandemii i przekroczyliśmy tę liczbę. To obiecujące dane, które dodają skrzydeł do optymistycznego myślenia.. Kino to doświadczenie społeczne, którego nie można porównać z indywidualnym doświadczeniem na innych ekranach. Jak w przypadku wszystkich ofert i żądań, będzie on doświadczał spadków i wzrostów, ale nic nie wskazuje na to, że zniknie.

You May Also Like

About the Author: Ellen Doyle

"Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *