María Luisa Gutierrez wzięła udział w okrągłym stole zatytułowanym „Kino w dobie radiofonii i telewizji: jak zmienił się przemysł filmowy?” W swoim przemówieniu pani Luisa Gutierrez zaapelowała o wartość doświadczenia kinowego i potrzebę wsparcia instytucjonalnego: „Kino to doświadczenie społeczne, którego nigdy nie da się porównać z indywidualnym doświadczeniem pozostałych ekranów”.
Marii Luizy GutierrezPrezes AECINE, Do udziału w charakterze prelegenta został zaproszony przez Przewodniczącego Forum Ekonomicznego KarpashZygmunt Berdychowski i Marszałek Województwa Dolnośląskiego Cezary Przybylski, Jako wybitny przedstawiciel produkcji filmowej w Europie. Maria Luisa Gutierrez jest dyrektorem generalnym Bowfinger International Picturesi jeden z odpowiedzialnych za najbardziej dochodowe filmy kina hiszpańskiego w ciągu ostatnich czterech lat.
W ubiegły wtorek, 5 września, w Hotelu Gołębiewski w Karpaczu (Polska) rozpoczęła się 32. sesja Forum Ekonomicznego. Największa i najważniejsza konferencja w Europie Środkowo-Wschodniej. Fundacja Instytut Orientalistyki we współpracy z miastem Karpacz i województwem dolnośląskim (jednym z 16 województw wchodzących w skład Rzeczypospolitej Polskiej) po raz kolejny zorganizowała to międzynarodowe spotkanie. Tematem przewodnim tegorocznej edycji jest „Nowe wartości dla starego kontynentu: Europa stoi u progu zmian„.
Zorganizowane ponad trzydzieści lat temu Forum Ekonomiczne stało się forum przedstawicieli świata polityki, biznesu i nauki. wydarzenie W 2023 r. wita ponad 5000 gości, w tym prezydentów, premierów, decydentów, dyrektorów generalnych globalnych firm, ekspertów i artystów. Siła marki Forum tkwi w jego międzynarodowym charakterze, o czym świadczy frekwencja z ponad 60 krajów i szerokie relacje medialne.
Tegoroczna edycja obejmuje ponad czterysta debat z udziałem uczestników z całego świata. W programie znalazły się takie tematy jak bezpieczeństwo, energia, polityka międzynarodowa i nowe technologie. Ważna część programu poświęcona jest Ukrainie.
Okrągły stół, przy którym w środę 6 września uczestniczyła hiszpańska producentka Maria Luisa Gutierrez, nosi tytuł „Kino w czasach emisji: jak zmieniła się branża filmowa?”
the Głośniki okrągłego stołu On był:
- María Luisa Gutierrez, dyrektor generalna Bowfinger International Pictures i prezes AECINE (Hiszpania).
- Anna Machuch, dyrektor wykonawcza Ukraińskiej Akademii Filmowej (Ukraina).
- Lukas Boński, dyrektor Domu Produkcji Dramatu, TVN Warner Bros. Odkrycie (Polska).
- Koordynator: Julius Brown. Pisarz i profesor uniwersytecki, Collegium Civitas, Polska.
Po epidemii Nawyki konsumpcyjne Jeśli chodzi o wyobraźnię. Rok 2019 był w Polsce rekordowy pod względem frekwencji w kinach. Jednak obecnie na całym świecie frekwencja w kinach spada. Pandemia Covid-19 – kiedy kina zostały zamknięte, a platformy streamingowe szybko się rozrosły – przyspieszyła transformację branży filmowej.
Obecny rynek filmowy wymusza na nas dywersyfikację metod produkcji i dystrybucji, co wymaga od producentów opracowania nowych, bardziej kreatywnych modeli biznesowych.
Dla filmowców, Współpracuj z platformami przepływ Oferujące stabilne finansowanie są zazwyczaj korzystneChoć budzi wiele obaw. Czy oddanie kontroli gigantom biznesowym i algorytmom platformowym sprawi, że kino straci wartość artystyczną? Czy rzeczywiście jesteśmy świadkami upadku sztuki filmowej? A może kino potrafi przystosować się do nowych okoliczności?
W swoim przemówieniu Pani Luisa Gutierrez podkreśliła wartość doświadczenia kinowego i potrzebę wsparcia instytucjonalnego: „Kino, które zawsze przeżywało kryzys, stało się rzeczywistością. Nieuzasadniony strach przed technologią zawsze wróżył śmierć, która nigdy nie nadeszła. Uważano, że kino umarło wraz z pojawieniem się telewizji, a następnie wraz ze zbliżającym się końcem celuloidu, odcięcie zasilania analogowego i cyfryzacja kin (m.in. Kolejny duch, z którym musieliśmy walczyć), a dziś zagrożenie widzimy w tym, co pozostaje „tylko kolejnym partnerem, do którego producent może się zwrócić, aby sfinansować swoje filmy”.
„Oczywiście wartość artystyczna filmów nie zostanie utracona wraz z pojawieniem się transmisji na żywo. Oczywiście tak zwane platformy wynikają z ich algorytmicznej publiczności, ale nic nie różni się od tego, co wydarzyło się i dzieje się od wielu lat z resztą finansistów (telewizja bezpłatna, telewizja płatna…). Skąd ten strach? Nadal będą filmy, które nie są odpowiednie dla widzów tego czy innego finansisty, ale prawda jest taka, że dziś jest więcej obszarów do zbadania. Te filmy nie oznaczają, że nie powstaną, raczej oznaczają, jak to zawsze bywało, Muszą być wspierane przez politykę kultury publicznej Istniejące w każdym kraju, które mają być finansowane. Ponieważ różnorodność kulturowa jest zasadą wzmocnioną i chronioną przez politykę europejską. Krótko mówiąc, sytuacja po emisji nie różni się zbytnio od tej przed emisją. Tak naprawdę należy podkreślić, że pomimo spadku frekwencji w kinach w czasie pandemii, z optymizmem należy stwierdzić, że w tym roku, w 28. tygodniu w Hiszpanii, osiągnięto najwyższą frekwencję w kinach od 13 lat, mimo że To było szczególnie dobre lato ze względu na serię bardzo mocnych nagłówków i wydarzeń. Przypomina ono to, co wydarzyło się w ciągu dziesięciu lat przed wybuchem pandemii i przekroczyliśmy tę liczbę. To obiecujące dane, które dodają skrzydeł do optymistycznego myślenia.. Kino to doświadczenie społeczne, którego nie można porównać z indywidualnym doświadczeniem na innych ekranach. Jak w przypadku wszystkich ofert i żądań, będzie on doświadczał spadków i wzrostów, ale nic nie wskazuje na to, że zniknie.
„Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia.”