Światowa grupa McCann Wprowadzony po raz pierwszy w Europie „Prawda o nowej Europie„. Nowe europejskie badanie przeprowadzone przez wiodącą na świecie grupę zajmującą się kreatywnymi rozwiązaniami pokazuje, że 3 na 4 Europejczyków uważa, że marki i przedsiębiorstwa „powinny odgrywać większą rolę w jednoczeniu Europy”.
Badanie ujawnia również, że po kilku latach „nieustannego kryzysu” 1 na 3 Europejczyków twierdzi, że „w przyszłości być może będę musiał opuścić Europę, aby mieć lepsze życie”. Dla najmłodszego z nich europejska przyszłość wygląda skomplikowanie. Sukcesem będą innowacje i inwestycje w zrównoważony rozwój, naukę, technologię i energię.
Badanie, opracowane we współpracy z McCann Worldgroup Truth Central, globalną jednostką wywiadowczą grupy, opierało się na ponad 27 000 wywiadów z obywatelami Europy, przeprowadzonych w dwóch partiach z szerokim gronem ekspertów. zostało zbadane 16 rynkówWśród nich: Hiszpania, Wielka Brytania, Francja, Niemcy, Polska, Holandia, Szwecja, Finlandia, Turcja i Włochy.
Dane z ankiety są dalekosiężne i odzwierciedlają nadzieje, obawy i oczekiwania Europejczyków w tak różnych dziedzinach, jak opieka zdrowotna, technologia, kultura i klimat. W porównaniu z danymi z badania z 2018 r. nowe odkrycia ujawniają ważne zmiany w ciągu ostatnich pięciu lat.
Efekt permakryzysu
Po długim okresie „permanentnego kryzysu” główne obawy Europejczyków uległy wyraźnej zmianie:
Zmiana klimatu: 36 proc. Europejczyków twierdzi, że jest to ich główny problem, w porównaniu z 20 proc. w 2018 r., kiedy po raz pierwszy wyprzedzali terroryzm.
Rosnące nierówności ekonomiczne: Rosnąca przepaść między bogatymi a biednymi stanowi największe zagrożenie dla spójności społecznej, poza nierównościami wynikającymi z płci, rasy lub wieku – 1 na 2 Europejczyków martwi się, czy będzie w stanie utrzymać swoje rodziny.
Nierówność społeczna jest trzecim zmartwieniem Hiszpanów i drugim w regionie (25%), po Turcji (31%).
Nowa wojna: Po wybuchu konfliktu na Ukrainie obawy przed nową wojną wzrosły: z 24% pięć lat temu do 33% obecnie. Pięć krajów, które przewodzą temu przekonaniu, to: 1. Szwecja, 2. Portugalia, 3. Hiszpania, 4. Finlandia i 5. Niemcy.
Powody do optymizmu
Ale badanie pokazuje również, że istnieje wiele powodów do optymizmu Gorące miejsca dla innowacji i inwestycji w przyszłość:
prawa człowieka Jest to region nr 1, w którym obywatele oczekują, że Europa będzie przewodzić światu w przyszłości, wyprzedzając opiekę zdrowotną, edukację i demokrację.
Hiszpania postrzega obecnie zdrowie, edukację i demokrację jako zagrożoneUnia Europejska odgrywa jednak zasadniczą rolę w zapewnianiu, by jej funkcjonowanie przebiegało zgodnie z wysokimi standardami. Europa jest postrzegana jako geopolityczna sieć bezpieczeństwa o niezmierzonym zaufaniu.
Główne obszary inwestycji to: technologia, energia, zrównoważony rozwój oraz zdrowie i dobre samopoczucie. Patrząc na listę możliwych przyszłych innowacji, pierwszą rzeczą, po którą Europejczycy chcieliby sięgnąć, jest „pigułka powstrzymująca proces starzenia”, nad autonomicznymi samochodami, robotami kuchennymi czy urządzeniami do komunikacji 3D. Pierwszym obszarem, w którym Europejczycy chcieliby uzyskać więcej wskazówek w życiu codziennym, jest „zrównoważone życie”, które wybrał 1 na 3 respondentów.
Europejski system opieki zdrowotnej to usługa regionalna, której pragną Europejczycynawet paszport europejski czy europejskie siły zbrojne.
Technologia: fobie i fobie
Europejczycy mają ambiwalentny stosunek do technologii:
1 na 2 respondentów uważa technologię za kluczową Aby uwolnić nasz pełny potencjał (chociaż 62% uważa, że ich praca jest zbyt skomplikowana, aby robot mógł ją wykonać dobrze).
Hiszpanie nie byli wcześniej w pełni świadomi potrzeby technologii Budować pomyślniejszą przyszłość (+6 punktów od 2018 r.), choć jednocześnie wykazujemy wielkie podziały, coraz mniej chcemy ich we własnym życiu.
Wielka Brytania ma najwyższy optymizm co do technologiiprzy czym 3 na 4 respondentów stwierdziło, że „potencjalne korzyści płynące z technologii przewyższają wszelkie znane zagrożenia”.
65% Europejczyków zgadza się „Gdybyśmy jutro wszyscy zrezygnowali z mediów społecznościowych, świat byłby lepszym miejscem”, co wzrasta do 71% w Wielkiej Brytanii i 74% we Francji.
nowe szanse
Firmy odnoszące sukcesy będą odgrywać rolę lidera, czego konsumenci nie tylko oczekują, ale także chcą od marek i firm.
3 na 4 to Europejczycy uważa toMarki i firmy powinny odgrywać większą rolę w jedności Europy„.
83% Europejczyków Uważasz, że przyszły sukces firmy będzie w większym stopniu od tego zależał współpraca, to w efektywność.
1 na 3 respondentów stwierdził, że UE powinna finansować więcej badań i innowacjiw porównaniu z 1 na 4, którzy tak myśleli w 2018 r.
Europejskie wartości: marki i firmy na celowniku
Marki odgrywają ważną rolę w odwoływaniu się do silnych europejskich wartości: wolności, edukacji, zdrowia, równości i sprawiedliwości:
90% Europejczyków uważa, że liderzy biznesu powinni to robić Być odpowiedzialnym przed opinią publiczną jak przywódcy polityczni. Nigdy wcześniej zachowania korporacyjne nie były tak dokładnie analizowane i nie były tak ważne dla sukcesu firmy.
69% Europejczyków uważa, że praca na rzecz wspólnego dobra jest najważniejszaw porównaniu z odsetkami indywidualnymi, które w Irlandii, Hiszpanii i Zjednoczonym Królestwie sięgają 80%.
73% Europejczyków – i 83% Hiszpanów – potwierdza, że marki powinny to robić Odgrywa większą rolę w utrzymaniu jedności Europy.
opinie
Nasze opracowanie, Prawda o nowej Europie, oferuje bogatszą historię niż nagłówki, które zwykle czytamy. Wyraźnie pokazuje wpływ wydarzeń, które wstrząsnęły nami w ostatnich latach, ale także, co dodaje otuchy, możliwości, jakie mają marki i firmy, aby być pozytywnym elementem kształtowania naszego regionu w przyszłości. Dzięki głębokiemu zrozumieniu sposobu myślenia konsumentów na każdym rynku oraz konkretnych obszarów wzrostu i innowacji jest to doskonałe narzędzie, którego klienci mogą użyć do przygotowania przyszłości swoich marek i firm” — wyjaśnia. Fernando FacioliPrzewodniczący McCann Worldgroup Europe and UK.
„Wyniki tego nowego badania makro przeprowadzonego przez grupę dostarczają cennych informacji na temat zmian zachodzących w europejskim konsumencie, z wyraźnymi implikacjami dla firm i marek. Jako eksperci w transformacji biznesowej, możliwość podzielenia się tymi odkryciami z markami jest naprawdę ekscytująca, i podjąć wyzwanie Towarzyszenia im w tej transformacji ku nowej Europie, próbując manipulować magią pomysłów, aby znaleźć najbardziej kreatywne i skuteczne rozwiązania ich problemów biznesowych i dalej wspólnie budować dostatnią przyszłość dla regionu ”- wskazuje na zewnątrz. Marina Spectdyrektor generalny McCann Worldgroup Hiszpania.
„Chociaż wzruszenie ramionami w obliczu wyzwań stojących przed Europą może wydawać się kuszące, europejscy obywatele i przywódcy ze wszystkich sektorów są nie tylko optymistami, ale są również zaangażowani w kształtowanie nowej przyszłości. Europejczycy są nie tylko gotowi do bycia odpornymi, ale Oczekują również, że region będzie przodował na scenie. Globalny we wszystkim, od praw człowieka, przez gospodarkę o obiegu zamkniętym, po opiekę zdrowotną. Oczywiście będzie to wymagało zmian w sile roboczej, środowisku regulacyjnym i ekosystemach współpracy. Wszyscy będą musieli przyspieszyć i przyjąć radykalny, kreatywny sposób myślenia, aby wytyczyć bardziej sprawiedliwą i zrównoważoną przyszłość” – podkreśla. dr Rodneya CollinsaWiceprezes wykonawczy i dyrektor Truth Central.
Będziemy nadal komunikować…

„Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia.”