Nowemu szefowi Renfe grozi ekspansja zagraniczna i ekspansja niskokosztowa

Nowemu szefowi Renfe grozi ekspansja zagraniczna i ekspansja niskokosztowa

Nowy prezes Renfe, Raul Blanco, niecały tydzień po nominacji ma już na stole przegląd Plan strategiczny firmy do 2028 roku. Gdzie kluczowe punkty stanowią rozszerzenie „tanich” szybkich sieci o więcej usług Avlo i rozszerzenie działalności międzynarodowej, czego oczekują Wpłacasz 10% wartości rachunku na tamten rok.

W liście do 16 000 pracowników firmy w piątek, Blanco staje się A Przesłanie „spokoju i ciągłości” Aby dodać, że przybył, chcąc „ciężko pracować, dodawać i robić wszystko, co możliwe, aby Renfe nadal rosło, rozwijało się i ulepszało usługi, które świadczymy społeczności”.

Przegląd Planu Strategicznego 2019-2028

Po rezygnacji Isaiasa Tapuasa w sprawie pociągów do Asturii i Kantabrii, Blanco musi zakończyć Przegląd Planu Strategicznego 2019-2028aby dostosować go do nowego scenariusza, w którym działa firma, po Wyzwolenie dużych prędkości i pojawienie się nowych operatorów W 2021 r., w którym internacjonalizacja jest głównym celem.

W pozostałych sześciu latach plan powinien przygotować służby publiczne (Cercanías i Media Distancia) na przyszłą liberalizację sektora, narzuconą przez Unię Europejską. Firma spodziewa się przejść przez ten proces roboczy System monopolowy jako operator referencyjny.

Renfe Cercanías trenował Bilbao

Jednocześnie z dużą prędkością będzie musiał uporać się ze swoimi konkurentami Iryo (Włoch) i Ouigo (Francja) i zaoferować produkt zdolny do walki z samolotemktóry już zmniejszył udział w rynku, oraz własnym samochodem.

W tej dziedzinie firma uruchomiła w 2021 roku swoje szybkie i niskokosztowe pociągi Avlo, które obecnie Jednak obsługiwane są tylko trasy między Madrytem, ​​Katalonią i Walencją Że został powołany, aby stać się trybem, który dociera do wszystkich miejsc docelowych.

Poza tym musisz się przygotować Towar Renfe – gdzie już konkuruje z dziesiątkami operatorów – być zrównoważonym biznesem, razem ze strategicznym partnerem, który zapewnia dE większa elastyczność i możliwości logistyczne dla biznesuw czasach ostrej konkurencji.

rynek miedzynarodowy

Raul Blanco stoi przed wyzwaniem wzmożona aktywność międzynarodowa, którzy aspirują do przekazania 10% dochodu grupy w 2028 roku, dla której niedawno powstała firma Renfe International Projects.

W tej dziedzinie najpilniejszą sprawą jest wznowienie działalności we Francji, po tym jak francuskie koleje publiczne SNCF zdecydowały rok temu o rozwiązaniu spółki Elypsos wspólnie z Renfe, która świadczyła usługi Wysoka prędkość między nimi.

już zacząłem Testy AVE mają być rozprowadzane na liniach Barcelona – Lyon i Madryt – Marsyliaktóre planują wprowadzić na rynek przed latem. W przypadku relacji Barcelona-Paryż liczy na uzyskanie certyfikatu bezpieczeństwa do obsługi linii jeszcze przed końcem roku.

Seria Renfe AVE 100

Będzie to pierwsza samodzielna działalność Renfe za granicą, a posunięcie to ma nadzieję powtórzyć na innych rynkach, zwłaszcza w Europie Środkowej, korzystających z liberalizacji zobowiązań z tytułu świadczenia usług publicznych (OSP). wykonać tę kalkulację Z 50% udziałami w czeskiej spółce Leo Expressco daje jej wejście do Niemiec, Słowacji, Czech czy Polski i nie wyklucza konkretnych aliansów na innych rynkach europejskich.

Kraje arabskie są również na celowniku hiszpańskiego operatora ze względu na jego szybkie projekty Pozytywne doświadczenia w obsłudze AVE łączącej Medynę z Mekkąw Arabii Saudyjskiej, która przewozi ponad 350 000 pasażerów miesięcznie (więcej niż dane AVE Madryt-Barcelona).

Projekt jest w Stanach ZjednoczonychAVE między Houston a Dallas jest zawieszone Po uzyskaniu przez deweloperów dofinansowania z funduszy federalnych, w tym czasie rozpocznie się budowa infrastruktury.

Hiszpański operator (w konsorcjum z DB Engineering i Ineco) jest również zaangażowany w projekty Rail Baltica dotyczące obsługi linii, która połączy trzy bałtyckie stolice ze sobą iz siecią europejską; oraz Tren MayA w Meksyku, który będzie „cieniem operatora” umawiającej się strony, Narodowego Funduszu Promocji Turystyki.

5,5 miliarda inwestycji

Kolej zamierza przyspieszyć terminy realizacji różnych umów zakupu nowych materiałów. Zakupiła już 539 nowych pociągów, traktorów, lokomotyw pasażerskich i towarowych, Inwestując 5,5 miliarda euro, Przez co aspiruje do posiadania najnowocześniejszej floty w Europie w ciągu 3 lat.

zanim 2026 uruchomi 31 pociągów (przedłużony do 38) kontraktu z CAF dla Cercanías, zwłaszcza dla Asturii i Kantabrii, który wywołał polityczne trzęsienie ziemi po tym, jak dowiedział się, że projekty nie spełniają maksymalnych standardów, co doprowadziło do rezygnacji Táboasa i dymisji Sekretarza Stanu ds. Transport, mobilność i agenda miejska, Isabel Pardo de Vera.

Ponadto czeka na jego otrzymanie 30 pociągów serii 106 firmy Talgo, Mianowicie homologacja pojazdów, pierwsze testy drogowe pod kątem ich późniejszego wprowadzenia do ruchu dużych prędkości zostały już zakończone.

Przesył energii spoczywa bezpośrednio na barkach firmy, największego konsumenta energii elektrycznej w Hiszpanii, i jeśli o to chodzi Działa w 100% na źródłach odnawialnych, zwiększając zużycie własne i zmniejszając rachunki.

W 2022 roku Renfe, które zatrudnia 16 000 pracowników, otworzy swoje podwojeStraty zmniejszyły się o 70% do 108,6 mln euroz czego 95 mln zostało w pierwszym kwartale w wyniku przedłużonego w tych miesiącach wariantu omikrona koronawirusa, co doprowadziło do spadku sprzedaży biletów o 21% poniżej oczekiwań.

You May Also Like

About the Author: Ellen Doyle

"Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *