szybki rozwój Handel elektroniczny W ciągu ostatnich 18 miesięcy zmusiłem tradycyjnego klienta do przejścia na wersję 5.0. Wyróżnia się zdolnością do szybkiego poruszania się w środowiskach cyfrowych zakupów i sprzedaży oraz przyciąga wygodą i natychmiastowością zapewnianą przez ten kanał sprzedaży. W wywiadzie dla Leaders, autor książki Juan Antonio Marco Logistyka 5.0, opublikowany przez LID Editorial, odzwierciedla cechy tego nowego profilu oraz wysiłki, jakie firmy muszą podjąć, aby zachować swoją lojalność. Wśród nich nie powinno zabraknąć podwyższonej jakości obsługi klienta, a także elastyczności i możliwości adaptacji w możliwie najkrótszym czasie dla świadczonej logistyki.
Co to jest Profil Klienta 5.0?
Profil składa się z wielu cech, które definiują pokolenie Tysiąclecie A to w modelu logistycznym 5.0 nazywa się Omnisklep. Ta osoba jest przede wszystkim klientem silnie powiązanym. Oznacza to, że jest w stanie osiągnąć to, czego chcesz, za pomocą dowolnego środka lub kanału sprzedaży i informacji. Jest to niesprawiedliwe w tym sensie, że jeśli usługa nie spełni Twoich oczekiwań, nie będziesz żałować zmiany dostawcy, aby to osiągnąć. Jesteś również niecierpliwy, jeśli chodzi o zamawianie usługi lub produktu. Jest to klient mobilny, prawie wszystkie zakupy i sprzedaż są zarządzane za pomocą urządzenia mobilnego. Ponadto byłby zglobalizowany, co oznaczałoby, że nie miałby nic przeciwko nabywaniu produktu, nawet jeśli miałby pochodzić z drugiego końca świata. I z tego ostatniego powodu jest też fanem Handel elektroniczny, ogromne zapotrzebowanie na dostosowanie w swojej logistyce i we własnym doświadczeniu.
Czy hiszpańscy konsumenci są gotowi zostać klientami 5.0?
Ponieważ większość ludzi zaczynała od siły nabywczej Milenialsi, możesz odpowiedzieć na pytanie, jeśli jeszcze nie są, to większość będzie w krótkim czasie 5.0 klientów. Przykłady potwierdzające to stwierdzenie można znaleźć w różnych sektorach, takich jak banki czy handel modąi modele biznesowe, takie jak Handel elektroniczny, który przeżywa znaczący wzrost, a co za tym idzie znaczące przesunięcie w kierunku tzw. Logistics Model 5.0 Client 5.0.
Jak ta ewolucja w kierunku Logistyki 5.0 wpływa na środowisko pracy?
Przejście organizacji i aktywizmu w kierunku modelu logistycznego 5.0 wpływa na pracowników dedykowanych do tych operacji w dwojaki sposób. Pierwszym i najważniejszym jest to, że muszą znać i zadbać o spełnienie potrzeb stawianych przez Klienta 5.0, a drugi to konieczność nabycia lub zmodyfikowania, na poziomie indywidualnym, niektórych umiejętności niezbędnych do tego, aby móc wykonywać nowe zadania. zatrudni swoją pracę.
Jeśli chodzi o umiejętności, które pracownik musi nabyć, aby ewoluować w kierunku prawdziwego modelu logistycznego 5.0, są one mieszanką tak zwanych umiejętności twardych i miękkich. Jeśli chodzi o te pierwsze, najbardziej godne uwagi są możliwości cyfrowe; Urodzić się „w poszukiwaniu rozwiązania”. Oznacza to, że nie wiesz wszystkiego, ale wiesz, gdzie się udać, aby znaleźć każde rozwiązanie. Posiadać interdyscyplinarny profil wiedzy i szczegółowo rozumieć model biznesowy organizacji.
Umiejętności miękkie niezbędne do wykonywania pracy przez pracownika charakteryzują się również elastycznością w kontekście dużej niepewności i ciągłych zmian; Bycie menedżerem ryzyka, co oznacza, że każda decyzja, którą podejmiesz, będzie miała szereg konsekwencji dla Twojej organizacji i klientów; Rozwijać rolę lidera w stosunku do innych pracowników, nie po to, by generować followersów, ale by tworzyć nowych liderów dla organizacji i wreszcie mieć wspaniałą karierę służby 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu.
Juan Antonio Marco, autor „Logística 5.0”
Jakie korzyści dla organizacji przyniesie przejście na Logistykę 5.0?
Korzyści można podzielić na dwie szerokie kategorie, które definiują dwa różne, ale uzupełniające się podejścia do odpowiedzi na pytanie. Pierwsza koncentruje się na kliencie organizacji. Jeśli operator logistyczny może zmienić swoją logistykę na 5,0, będzie to oznaczać przede wszystkim lepsze wrażenia klientów przy zamawianiu usług. Model ten wymaga stworzenia jak najodpowiedniejszych mechanizmów, tak aby interakcja dostawcy obsługi klienta była satysfakcjonująca od pierwszej chwili. W tym celu transformacja rozpocznie się od i dla klienta. W związku z tym wszystkie wysiłki w tej pierwszej kategorii zostaną skierowane na zaprojektowanie systemu wielousługowego, który może zapewnić doskonałe pokrycie dla firm wielopoziomowych i za pomocą którego będą kontrolowane modele biznesowe klientów 5.0.
Druga kategoria skupi się na samej organizacji dostawcy usług logistycznych, a dokładniej na jej zdolności adaptacyjnej i strukturalnej odporności na nieoczekiwane zmiany i zakłócenia w łańcuchu dostaw, którego jest częścią. Model logistyki 5.0 zapewni wszystkie korzyści wynikające z osiągnięcia struktury, która zdoła skrócić czas zwrotu i dostosować się do bardzo zmieniających się środowisk, przekształcając łańcuchy dostaw, które są częścią łańcuchów płynnych, które są prawdziwymi łańcuchami wartości dla ich klientów.
Jakie są cechy nowych wielokanałowych modeli biznesowych?
Nowe wielokanałowe modele biznesowe będą charakteryzować się przede wszystkim pracą w branży logistycznej z różnymi poziomami usług, zgodnie z dostosowaniem do potrzeb każdego klienta. Z tego powodu przede wszystkim musimy porzucić ideę liniowych łańcuchów dostaw i działań logistycznych, które są wąskie i ścisłe w swoim działaniu. Obecnie łańcuchy dostaw są bardziej macierzowe niż liniowe i zasadniczo składają się z trzech części: Gdzie jest kupowany produkt lub usługa? Gdzie jest produkowany lub przygotowywany? Konsumpcja?
Jak ważne jest w tym kontekście doświadczenie klienta?
Model Logistyki 5.0 jest zintegrowany z szerszą koncepcją Biznesu 5.0, która z kolei wywodzi się z terminu „Płynna Nowoczesność”, ukutego przez polskiego socjologa Zygmunta Baumanna. Przez „płynną nowoczesność” rozumie się, że społeczeństwo jest w ciągłych zmianach i nieustannej płynności, która zmusza je do zwiększania zdolności przystosowania się do tych zmian i przeobrażeń w taki sam sposób, jak płyn w jego pojemniku. W obecnym kontekście organizacje płynne kładą główny nacisk i cel na zaspokojenie potrzeb klienta, a wśród nich poprawę jego doświadczenia przy zakupie lub wynajmie swojej logistyki.
Poprawa doświadczenia klienta to nie tylko przestrzeganie tego, co klient uzgodnił lub zakontraktował z dostawcą usług logistycznych, ale przede wszystkim zapewnienie, że wszystkie etapy interakcji klienta z jego organizacją usługodawcy są postrzegane jako przyjemne. To doświadczenie przede wszystkim warte jest powtórzenia. Ponadto ma to bardzo ciekawą korzyść w przyszłości, tj. z tej perspektywy klientowi 5.0 będzie znacznie łatwiej stać się użytkownikiem naszych usług logistycznych 5.0, a to zwiększy siłę lojalności klientów.

„Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia.”
