Polacy chodzili do sklepów w poszukiwaniu przedmiotów do nauki na odległość i poważnej nauki
Wakacje to idealny czas na zaplanowanie wydatków na nadchodzący rok szkolny. Rodzice, chcąc rozłożyć i obniżyć koszty, już latem szukają atrakcyjnych promocji na wybrane produkty. Dane z Listonic, jednej z najpopularniejszych aplikacji do tworzenia list zakupów w Polsce, pokazują, że w sierpniu 2020 r. 38,23% więcej Polaków co roku przygotowywało listy przyborów szkolnych. W tym roku dużą popularnością cieszą się nie tylko standardowe elementy papieru, ale również sprzęt, który pomaga w nauce na odległość.
Gotowy do nauki na odległość
Popularność produktów na żądanie i ułatwienie nauki online wzrosła od początku pandemii. W tym czasie nauczyciele entuzjastycznie zaopatrywali się w sprzęt do wideokonferencji, a rodzice kupowali odpowiednie komputery dla swoich dzieci. Dowodem na to jest m.in. wzrost liczby laptopów dodawanych do list zakupów Listonic. W pierwszym tygodniu sierpnia 2020 r. ich liczba wzrosła aż o 67,10% rok do roku. W tym samym okresie tego roku. Analitycy Listonic zauważają więcej Wzrost: 22,22% r/r dla klawiatur komputerowych, 9,06% rdr dla laptopów i 6,33% r/r dla monitorów.
– Pomimo decyzji rządu o powrocie dzieci do szkoły od 1 września, trudno przewidzieć, czy w tym roku zostaną nałożone kolejne ograniczenia. Wszystko zależy od dalszego rozwoju sytuacji epidemiologicznej, dlatego wielu rodziców przygotowuje swoje dzieci do nauki stacjonarnej i na odległość. – Kostka do gry Małgorzata Olczak, urzędniczka Ventas de Listonic. – Podobny trend zauważyliśmy w zeszłym roku. W lipcu 2020 r. Polacy z roku na rok dodawali do swoich list zakupów aż o 55,36% więcej monitorów i 48,78% więcej klawiatur. Miesiąc później pojawiły się torby z ubraniami i butami (+66,84% w stosunku do roku poprzedniego), plecaki i torebki (+19,85% w stosunku do roku poprzedniego) oraz trampki i trampki (+39,17% w stosunku do roku poprzedniego) listy. Poza modą. Na zajęcia wychowania fizycznego (+48,82% rocznie) – Anade Małgorzata Olczak.
Spodziewaj się ciężkiej nauki
Jednak tegoroczne przygotowania do nowego roku szkolnego są najlepszym dowodem na to, że Polacy w dłuższej perspektywie mają nadzieję na powrót swoich dzieci do edukacji w pełnym wymiarze godzin. Dla dzieci zajęcia w szkole wiążą się z koniecznością zakupu nowej. Plecak, trampki lub komplet odzieży na zajęcia z wychowania fizycznego.. Polacy korzystali z tych produktów częściej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. – Wzrost odpowiednio 9,70%, 20,83% i 43,90% r/r. Konsumenci planują również zakup elementów wyposażenia szkolnego, które będą potrzebne zarówno podczas nauczania stacjonarnego, jak i na odległość. Z danych Listonic wynika, że w pierwszym tygodniu sierpnia br. Zeszyty (+17,04% w porównaniu do zeszłego roku), ołówki (+17,41% w porównaniu do zeszłego roku), kolorowe ołówki i markery (+20,82% w porównaniu do zeszłego roku) oraz farby i bloczki (+27, 93% w porównaniu do zeszłego roku rok).
***
Acerca de Listonic:
Listonic to aplikacja mobilna do tworzenia list zakupów, najlepsza w swoim rodzaju według użytkowników Google Play w Polsce, USA, Wielkiej Brytanii, Francji i Włoszech, a także w 30 innych krajach na całym świecie. To także jedna z najbardziej znanych polskich firm z branży IT związanej z aplikacjami mobilnymi, założona w 2008 roku przez trzech studentów Politechniki Ude. Listonic zdobył wiele nagród i wyróżnień, w tym: Jedna z najlepszych aplikacji na Androida według Google App 2013 według T3 Magazine TNW Polish Startup Awards 2013 Najlepsza polska aplikacja mobilna Najlepsza aplikacja w kategorii Mobile Commerce na temat trendów mobilnych. Contest Awards, jedna z najbardziej innowacyjnych firm w biznesie według podsumowania, II miejsce w konkursie Master Card na najlepszą aplikację zakupową w Polsce.
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści i inne materiały (takie jak infografiki i zdjęcia) dostępne w biurze prasowym, a ich autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje public relations, korporacje czy instytucje państwowe.

„Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia.”