Nowy operator modowy szuka swojego miejsca w Hiszpanii. Polska grupa LPP, współpracująca z takimi markami jak Reserve i Sinsay, będąca w ofensywie w południowej Europie, utworzyła spółkę zależną w Hiszpanii z siedzibą w Madrycie, aby rozwijać ją na rynku hiszpańskim – informuje Mercantile. Zarejestruj się i potwierdź przez firmę Modaes.
W tej chwili firma działa w Hiszpanii wyłącznie za pośrednictwem kanału elektronicznego, choć nie wyklucza otwarcia sklepu w perspektywie średnioterminowej, a także posiada biura dedykowane projektowi w Barcelonie, jedyne jakie grupa posiada poza Polską.
„Hiszpania wygląda na bardzo ciekawy rynek, nie wykluczamy możliwości rozszerzenia naszej działalności na kanał fizyczny, w zależności od zainteresowania konsumentów naszymi kolekcjami” – wyjaśniła firma Modaes.
LPP otworzyło w zeszłym roku biuro projektowe w Barcelonie i nie wyklucza skoku w kanał fizyczny
Firma, która określa się jako największa grupa w branży w Europie Środkowo-Wschodniej, W zeszłym roku stworzył Lpp Clothing Retail Spainco podwyższyło kapitał o milion euro. Siedziba znajduje się na Calle Castelló w dzielnicy Salamanca w Madrycie. I obok parku El Retiro.
Wyłącznie odpowiedzialny za hiszpańską spółkę zależną jest Przemysław Lutkiewiczdyrektor finansowy grupy, a wśród prawników jest kilku prawników z kancelarii Cases & Lacambra.
LPP wkroczyło do Hiszpanii w zeszłym roku wraz z uruchomieniem specyficznej strony internetowej dla sieci modowej Sinsay, która w ramach planu ekspansji na południu Europy dotarła także kanałem online do Grecji i Włoch.
Ma już rzeczywiste plany sprzedaży detalicznej dla obu krajów: we Włoszech firma otworzy w tym roku swój pierwszy sklep Sinsay w Marcon, Który zostanie dodany do jednego z tych zarezerwowanych w Mediolanie w tym roku; Oczekuje się, że w Grecji prognozy ustąpią przed końcem pierwszego kwartału 2023 r. wraz z otwarciem w Heraklionie, a następnie w innych regionach w Salonikach i Atenach.
Największym wyzwaniem będzie znalezienie odpowiedniego budynku: w ekspansji międzynarodowej grupa stawia na obiekty o średniej powierzchni 1000 metrów kwadratowych i w lokalizacjach prezydent.
Do tej pory jedyna obecność LPP w Europie Zachodniej ograniczała się do ok sklep firmowy Z Reserved na Oxford Streetw Londynie, który został otwarty w 2017 roku. W tym roku ma otworzyć jeszcze trzy sklepy sieci w stolicy Wielkiej Brytanii, w centrach handlowych i rozpocząć ekspansję na inne miasta kraju.
Grupa działa pełną parą w Europie Zachodniej po opuszczeniu Rosji, drugiego co do wielkości rynku
Ponowne zaangażowanie w Europie Zachodniej jest odpowiedzią na utratę tego, co do zeszłego roku było jednym z największych rynków firmy: Rosji. 4 marca ubiegłego roku firma ogłosiła, że zawiesza wszelką działalność biznesową w Rosji, aw kwietniu sprzedała swój biznes w tym kraju.
Na koniec ostatniego przedwojennego roku obrotowego na Ukrainie firma działała z 553 sklepami na rynku rosyjskim, który jest drugim po Polsce najważniejszym sklepem firmy.
Pod koniec III kwartału ub. Grupa działa w sieci 1837 sklepów w 23 krajach (w tym 981 na lokalnym rynku). Dodając tylko rynki, na których jest obecna online, firma działa na 38 rynkach, chociaż Polska nadal generuje 43% jej obrotów.
Sinsay, moda damska, męska, dziecięca i domowa, to największa marka grupy, z 40% sprzedażyNastępnie Reserved o 35%. Pierwszy ma nieco niższą sytuację cenową (z dżinsami średnia cena 20 euro, w porównaniu do 30 euro za rezerwację). Firma współpracuje również z Cropp, House i Mohito, trójką młodych fashionistek.
W roku obrotowym 2021-2022 grupa zanotowała obroty w wysokości 14 029,7 mln zł (2 953 mln euro), dwukrotnie więcej niż w roku poprzednim i zanotowała zysk netto w wysokości 953,5 mln zł (200,7 mln euro), w porównaniu ze stratą 190,1 mln zł. mln (40 mln euro). ) w roku covid-19.
Według najnowszych dostępnych danych, w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy bieżącego roku podatkowego LPP przyniosło 11 742 mln zł (2 471 mln euro), co oznacza wzrost o 18,5% w stosunku do poprzedniego roku.
drużyna w Hiszpanii
Zamówienia w Hiszpanii są obsługiwane z otwartego w zeszłym roku centrum dystrybucyjnego w Pruszczu Gdańskim (Polska) o powierzchni 64 000 metrów kwadratowych i obsługującego Polskę, Niemcy, Ukrainę, kraje bałtyckie, Włochy i Hiszpanię. Z kolei produkcja odbywa się w zagranicznych fabrykach w Azji i Europie.
Początki grupy sięgają 1991 roku, kiedy to Marek Pechoki i Jerzy Lubianik założyli Mistral, firmę zajmującą się hurtową dystrybucją odzieży. Cztery lata później firma zmieniła nazwę na LPP (Lubianiec, Peachhocki i Wspólnicy), aw 1998 roku uruchomiła swoją pierwszą markę własną Reserved. W 2001 roku firma zadebiutowała na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, a rok później rozpoczęła międzynarodową ekspansję.
„Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia.”