W zeszłym roku, patrząc na sytuację zdrowotną, która się wydarzyła, zostało to udowodnione Rolnictwo jest jednym z głównych filarów wspierających gospodarkę województwa, oprócz tworzenia miejsc pracy, o czym świadczą różne statystyki gospodarcze opublikowane niedawno zarówno przez rząd centralny, jak i Radę Andaluzyjską.
Rolnictwo, które pomimo doświadczanej przez nią epidemii, w ostatnim sezonie rolniczym, trwającym od września 2020 do czerwca 2021 roku, nadal rozwijało się pozytywnie, dzięki zwiększeniu eksportu do Unii Europejskiej, a także do innych krajów poprzez owoce i firmy warzywne zlokalizowane w prowincji Granada, co potwierdza fakt, że W pierwszych pięciu miesiącach 2021 r. sprzedaż przekroczyła 425 mln euro Przy wzroście o 6,6% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, dzięki czemu zyskała na wadze w grupie andaluzyjskiej, będąc właścicielem 7,1% rachunku we Wspólnocie Autonomicznej, a tym samym zmniejszając odległości z innymi tradycyjnymi prowincjami w sprzedaży za granicą, Almeria utrzymuje swoją wiodącą pozycję na rynku branża rolno-spożywcza Prawie co trzecie euro (30,8%) trafia na eksport, co stanowi 1 830 mln euro. Za nim plasuje się Sewilla z 1129 milionami, czyli 19%, i Lulva z 1050 milionami, co stanowi 17,7% całości.
Ten znaczący wzrost został odnotowany dzięki: Wybitna działalność andaluzyjskiego biznesu rolniczego Jak wynika z danych Extenda-Andalucía Exporting and Foreign Investment, nastąpił wzrost nie tylko pod względem sprzedaży, ale także dzięki silnemu wzrostowi firm eksportowych, o 20,2% rok do roku, do 3125.
Firmy, które otwierają nowe rynki w prowincji Granada, jak w Cooperativa La Palma w Crocuna, który niedawno odwiedziła delegacja z Białorusi w celu promowania synergii i nowych umów handlowych, a także dowiedzieć się więcej o pracach wykonywanych na wybrzeżu Granady w sektorze owoców i warzyw.
Europa pozostaje głównym celem dla andaluzyjskiego rolnictwaa zatem również z Granady, ponieważ jej eksport nadal rośnie na głównych rynkach. Ponadto poczyniono znaczne postępy w dywersyfikacji innych punktów.
W bieżącym sezonie rolniczym, który właśnie się zakończył, prowincja Granada ustąpiła miejsca Unia Europejska do ok. 140 tys. ton produktów, co jest nieznacznym spadkiem w porównaniu z analogicznym okresem co w poprzednim okresie, ale należy wziąć pod uwagę, że statystyki te od stycznia nie uwzględniają w danych skumulowanych danych z Wielkiej Brytanii.
Według danych statystycznych Centrum Pomocy Technicznej i Inspekcji Handlu Zagranicznego (Soivre), Ministerstwa Gospodarki i Finansów oraz na podstawie oświadczeń operatorów Granada, w sezonie rolniczym 2020-21, który rozpoczął się we wrześniu ubiegłego roku , Grenada firmy eksportowane do Unii Europejskiej Nieco ponad 138.471 ton przetworów owocowo-warzywnych.
Holenderski ogórek, gwiazda produktu
Wśród towarów, obejmujących nieco ponad 72 produkty lub pozycje, jest bez wątpienia najważniejszym produktem eksportowym firm z Grenady, choć w ostatnich latach traci na wadze dzięki wzrostowi innych, to jednak zyskuje dodatkowy rok wbrew ogórki holenderskie, ponad 43 000 ton (31%), pomidorki koktajlowe lub koktajlowe których eksport przekroczył 40,5 (29%), sumując się do 60% całkowitego eksportu. Chociaż w obu przypadkach odnotowali spadek liczby wyjść za granicę w ciągu ostatniego roku.
Trzecim produktem o najwyższej wydajności, który, jeśli ma podobny ruch do poprzedniego roku, jest awokado, różnych odmian, których eksport do Europy wyniósł ok. 10 tys. ton (7%).
Na uwagę zasługuje nieznaczny spadek sprzedaży szparagów w ostatnim okresie, w sumie nieco ponad 6700 ton.
Mieli też istotny wpływ na Eksport owoców subtropikalnych rosnących na tropikalnym wybrzeżu Costa Takie jak krem jabłkowy, loquat i mango odpowiednio 2500, 1915, 1215 ton, a także melony bez pestek, które zbliżyły się do dwóch tysięcy ton, co stanowi prawie 150-procentowy wzrost w stosunku do ubiegłego roku.
Dane opublikowane w tych dniach przez Extenda wskazują, że Europa to główny cel podróży sprzedaży andaluzyjskich owoców i warzyw, dzięki czemu pierwsza dziesiątka rynków należy do tego kontynentu.
a) tak, Niemcy to pierwszy rynek Kierunek wspólnotowego eksportu owoców i warzyw na początku 2021 r. o wartości 1 173 mln euro i 19,7% całości, co oznacza wzrost o 1,9% w porównaniu ze styczniem i majem 2020 r. Drugie miejsce zajęła Francja z 755 mln euro i 12,7 % przy stopie wzrostu 3%.
Chociaż nie należy do Unii Europejskiej, Wielka Brytania jest nadal jednym z głównych kryteriów Z 593 mln i 10%, chociaż rozpoczął się spadek eksportu do Wielkiej Brytanii o 5,6%.
Włochy są krajem o największym wzroście wśród 10 największych odbiorców z 26,6% osiągając 562 miliony; Holandia 460 mln i 7,7%, wzrost o 2,6%. A Portugalia 399 mln i 6,7%, wzrost o 19,7%.
Na siódmym miejscu znalazła się pierwsza destynacja poza Unią Europejską, Stany Zjednoczone, 329 mlnsi 5,5%, która wzrosła o 13,8%. za nią plasuje się Polska ze 164 mln (2,8%) i wzrostem o 2,2%; Chiny, które zajmują dziewiąte miejsce jako kierunek turystyczny z 141 milionami, 2,4%, wzrostem o 18,9%; Belgia zajęła 10. miejsce z 128 milionami (2,1%) i spadkiem o 1,2%.
Również w tym okresie Andaluzja zwiększyła sprzedaż artykułów rolno-spożywczych do większej liczby miejsc poza UE, które zapewniają dywersyfikację kosztów eksportu sektora, takich jak Maroko (18. rynek), ze wzrostem o 28,5% do 45 mln; Kanada (19. miejsce), gdzie awans o 15,3% do 42 mln; oraz Korea Południowa (20.), będąca 20 najszybciej rozwijającym się rynkiem, z 57%, osiągając 40 milionów.

„Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia.”