Kiedy rząd hiszpański wysłał do domu z Epidemia Covid w marcu 2020 r.Pepita Marín i Alberto Bravo zdali sobie sprawę, że jest to ich szansa po 2019 roku, ponieważ sprzedaż była nieco poniżej oczekiwań. Szycie było idealnym hobby w zamknięciu, a ich model polegał na sprzedaży wełnianych zestawów do robienia na drutach całkowicie online, bez sklepów fizycznych. „Byliśmy po dobrej stronie”rozpoznać. Ale nie wszystko miało być łatwe. Zamknęli granice Peru, kraju, w którym znajdują się wszyscy dostawcy ich produktów i na szczęście ich magazyny były pełne. Próbując surfować bez umierania, aby odnieść sukces, Startup We Are Knitters zamknął 2020 rok z 15 milionami euro przychodu oraz bardziej zróżnicowaną sieć dostawców. Teraz chcesz nadal zwiększać skalę, otwierając więcej segmentów, aby zaspokoić popyt na produkty wykraczające poza tekstylia.
Uwiedzieni boomem w sektorze w Nowym Jorku, Marin i Bravo, audytorzy PwC, którzy stworzyli projekt, prawie dekadę później stali się jednym z takich przykładów. zacznij to handlować Brak dużych rund finansowania Stwórz dochodowy biznes i zbliż się do podwojonych obrotów. w Rok fiskalny 2020, który zakończył się konkretnie w marcu, dodał 10 milionów z nieco ponad 200 000 euro odsetek. Zrobili to za pośrednictwem całkowicie międzynarodowej firmy, biorąc pod uwagę, że tylko 5% tych liczb pochodzi z Hiszpanii, ze Stanami Zjednoczonymi, Niemcami i Francją jako głównymi miejscami. Ale droga wyraźnie nie była pozbawiona pułapek.

Jeśli chodzi o finansowanie, Marin jest bardzo uczciwy: „Zdałem sobie sprawę, że nie będzie następnym Glovo; nie byłby i nie chciałby być”. Po dojściu do tego wniosku pozyskiwanie kapitału na finansowanie kapitału obrotowego jest „zbyt drogie”. Rezultat jest taki Poszedłem do banków, zamiast więcej chodzić po obchód (Zrobił trzy, które w sumie dały 800 000 euro, z Cabiedes & Partners Fund jako głównym wkładem). Miało to również inny skutek: instytucje finansowe Domagali się dyscypliny w liczbach. I poprowadził ich do zarządzania w inny sposób. Marże były zawsze mniej lub bardziej zdrowe, zwłaszcza gdy internacjonalizacja nie była tak oczywista. „Teraz wysyłamy do wielu krajów i zakładamy dostawę przez nas, więc marża jest niższa od kosztu wolumenu”, wyjaśnia.
ten umiędzynarodowienie To też było normalne. Wraz ze wzrostem sprzedaży były one obecne w krajach o większym „przeciąganiu” tych zestawów dziewiarskich. Jednak W 2017 roku uderzyli w gaz do ekspansji międzynarodowej. Rezultat jest taki Stany Zjednoczone są rynkiem numer jeden, a Hiszpania jest na siódmym miejscu. „Niektóre zakłady nie poszły dobrze; kraje nordyckie i Japonia nie dały wyników” – zauważa Marin. Początkowo Hiszpanie stanęli w obliczu protekcjonizmu: „Są zbyt opiekuńczy wobec siebie”. Zamiast tego dodała do listy kilka małych krajów o silnym wzroście, takich jak Polska. Australia i Kanada umocniły swoją pozycję, a Włochy, które były nieco „zapomniane”, wygrały z prawidłowymi liczbami.
covid drżenie
To były wikliny przed wybuchem Covid. Ale musisz dodać W 2019 roku podjęto dwie ważne decyzje produktowe. Jej pozycja na rynku była jasna: zestawy do tkania wśród początkujących. Ale bardziej doświadczeni ludzie musieli robić trudniejsze rzeczy. Ta dywersyfikacja opóźniła zespół, który eksplodował w tym roku: Wymieniłem siedem technik tkackich. Drugi krok dotyczył bazy klientów. Zdecydowana większość ich zakupów była dokonywana przez kobiety. Ale otwarcie pop-up store w Paryżu (Francja) w środku nieprzewidzianego 2019 roku: „Mężczyźni weszli i sami o to poprosili”.. Od tego czasu stworzyli dla siebie specjalne grupy, które zatrudniały wpływowych mężczyzn. Wynik: Hmm Przeszedłem z reprezentowania 17% do 22% firmy w ciągu jednego roku.
Pepita Marín: „Wiedziałem, że to nie będzie następne Glovo, że nie będzie i nie chciałem tego”
wybuch Koronawirus choroba Musiałem uruchomić wszystkie maszyny, aby skorzystać z okazji. „Mieliśmy bardzo zły czas, w listopadzie nie byliśmy w stanie rozprowadzać po cenie, o którą prosili… spóźniliśmy się na wełnę”, wyjaśnia. ten który Wymusić decyzję, która ostatecznie przyniesie korzyści firmie: zdywersyfikować dostawców. Wcześniej wszyscy byli w PeruJedna z sił wełny. Teraz znaleźli jedynych dwóch Hiszpanów, których wyprodukowali iz którymi będą pracować. Pomimo tych problemów z podażą, silny wzrost wygenerował wystarczającą ilość gotówki na zakupy. – Nasza struktura jest bardzo słaba, ponieważ większość wydatków jest zmienna i nie musieliśmy stawiać czoła znaczącym inwestycjom – mówi.
W tej dywersyfikacji postanowili wyjąć książeczkę czekową z posiadanym pudełkiem. Zamknięte Pierwsza akwizycja w swojej historii. Właśnie skończyli Belgijskie studio kablowe, specjalizująca się w zestawach do krosien, które pomogą ulepszyć ten zróżnicowany zestaw technologii. Podczas gdy to wszystko się dzieje, Hiszpanie Twarze muszą być widoczne na rynku pełnym konkurentów. Ale główna osoba, z którą walczył we wczesnych latach, była w zupełnie innej sytuacji. Oni są Brytyjczykami polar i opaska na głowę, który przeszedł już przez dwa fundusze „private equity” i, według Marin, ma obrót w wysokości około 4 milionów euro – jedna trzecia jego wartości – i nie jest jeszcze rentowny.
W tej chwili niezależny
W tym czasie było Liczne próby kupna hiszpańskiego startupu. Obaj pochodzą z firmy wydawniczej — aby zwiększyć ich działalność holdingową — i funduszy private equity. „Co roku przyjmujemy zainteresowanych i zawsze widzimy ich z wielką sympatią” – mówi Marin, który podkreśla, że nie było presji ze strony inwestorów, którzy nawet wstrzymali niektóre operacje, aby powiększyć projekt. zepchnęło nas do tyłu, wycena jest teraz inna i wyższa” – wyjaśnia.
Teraz Pepita, zatrudniona sześć miesięcy temu jako dyrektor przez Grupo Prisa, i Alberto chcą dalej czerpać korzyści z „fali Covid”. Około 40% nowych klientów, którzy przybyli w tym okresie rezerwacji, wróciło do zakupów i pozostało w społeczności. „To powtarzanie zachowywało się jak przez resztę roku i lat” – mówi Marin. Niezależnie od motywacji czy zakupu prezentu, każdy klient często kupuje jeden z zestawów dwa razy na 24 miesiące. Zgodnie z tą zasadą Uczą się, jak uruchomić model subskrypcyjny, dzięki zdywersyfikowaniu asortymentu. „Nowe sektory dały nam otwarty umysł; konkluduje, że możemy penetrować więcej rynków, na których się znajdujemy”.

„Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia.”