Telepizza sprzedaje swój polski biznes właścicielowi La Tagliatella za 8 milionów dolarów

Telepizza sprzedaje swój polski biznes właścicielowi La Tagliatella za 8 milionów dolarów

Telepizza sprzedała swoją działalność w Polsce firmie AmRest, właścicielowi La Tagliatella i głównej franczyzy Pizza Hut w Europie z wyłączeniem rynków iberyjskiego i szwajcarskiego, za osiem milionów euro, podała Krajowa Komisja Rynku Papierów Wartościowych (CNMV). .

W szczególności sieć pizzerii sprzedała swoją działalność w Polsce, która obejmuje 107 sklepów, 36 własnych i 71 franczyzowych. Proces ten musi być certyfikowany przez polskie organy ochrony konkurencji.

Zakończenie działalności uzależnione jest także od zgody banków finansujących normalną działalność obu stron, podpisania umowy licencyjnej z Telepizzą umożliwiającej Telepizzie Polskiej kontynuację działalności oraz braku istotnych negatywnych zmian .

Telepizza zauważyła, że ​​sprzedaż ta będzie szansą rozwoju zarówno dla franczyzobiorców w Polsce, jak i obecnych pracowników, którzy staną się częścią dużej grupy o silnej obecności na polskim rynku.

Dyrektor generalny i dyrektor Telepizzy Pablo Juantegui zauważył w związku z procesem, że „zawsze brano pod uwagę interesy” franczyzobiorców i pracowników w Polsce. „Przed Tobą droga pełna wielkich możliwości i nowych wyzwań. Ze strony Telepizzy pragniemy życzyć Ci wszystkiego najlepszego i docenić Twój ogromny wkład w Grupę przez te lata” – podkreślił.

Transakcja ta wpisuje się w harmonogram ustalony po podpisaniu strategicznego sojuszu pomiędzy Telepizzą a Pizza Hut, który pozwoli jej podwoić liczbę restauracji do ponad 2500, a sprzedaż w systemie do 1100 mln euro rocznie oraz rozszerzyć swoją obecność w 37 krajów. Państwa.

Ze swojej strony AmRest zauważył, że operacja ta „idealnie wpisuje się” w plany stworzenia wiodącej firmy produkującej pizzę w Europie, zarówno w kanale konsumpcji w restauracjach, jak i w dostawie do domu.

Zakup ten pozycjonuje AmRest jako „lidera branży dostaw pizzy w Polsce, która odnotowuje silny wzrost w ostatnich latach” – zauważyła Monika Czesz, dyrektor Pizza Hut w AmRest. „Jesteśmy w pełni przekonani, że dzięki doświadczeniu AmRest i doskonałości operacyjnej możemy dostarczyć znaczącą wartość naszym klientom i akcjonariuszom” – powiedział.

You May Also Like

About the Author: Ellen Doyle

"Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *