Trzy generacje Forda GT ścierają się ze sobą w ekscytującym wyścigu

Trzy generacje Forda GT ścierają się ze sobą w ekscytującym wyścigu

Firma Blue Oval zbudowała swojego słynnego Forda GT40 jako prawdziwe wyzwanie dla kompanii tańczących koni. Nie bez powodu ten ekscytujący samochód powstał, aby zwyciężyć w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, tak jak to miało miejsce kolejno w latach 1966, 1967, 1968 i 1969. A teraz chłopakom z Carwow udało się przedstawić wersję Mk III jako dowód, W szczególności po to, aby skonfrontować go z dwoma pokoleniami, które go poprzedziły na przestrzeni dziejów.

Ten Ford GT40 napędzany jest masywnym, wolnossącym sercem V8 o pojemności 4,7 cala. Mimo wszystko zadowala się mocą 310 koni mechanicznych i momentem obrotowym 450 Nm.Są to liczby, które raczej nie powinny udźwignąć jego ciężaru wynoszącego 1230 kilogramów. To o 290 kg mniej niż masa Forda GT drugiej generacji, stworzenia Niebieski owalny podpis Został wprowadzony na rynek w 2005 roku z okazji stulecia istnienia amerykańskiej firmy. Wierny oryginałowi, ten Ford GT kryje w centralnym miejscu 5,4-litrowy, doładowany silnik V8, który generuje 557 KM i 678 Nm momentu obrotowego.

Najnowsza generacja Forda GT pojawiła się w 2017 roku

Musimy przejść do roku 2017, aby poznać trzecią generację Forda GT. Maszyna opracowana i zbudowana przez firmę Blue Oval przy pomocy ludzi z Multimatic. Stwór ten zastąpił swoje legendarne silniki V8 nowoczesnym EcoBoost 3.5 V6, który zupełnie nie przypadł do gustu miłośnikom tego genialnego samochodu sportowego. Mimo wszystko liczby mówią same za siebie, ponieważ generuje 656 KM i 745 Nm momentu obrotowego, czyli liczby, które dzięki masowemu zastosowaniu włókna węglowego ledwo powinny udźwignąć ciężar 1485 kilogramów.

Jak możesz sobie wyobrazić, Stosunek masy do mocy najnowszego Forda GT zdołał pobić poprzedników. Choć prawdą jest, że drugiej generacji udało się zachować gatunek w pierwszych chwilach jego początków. Teraz klasyczny Ford GT40 nie jest w stanie dotrzymać kroku, także dlatego, że stara się chronić mechanikę tego bezcennego cudu znajdującego się w ekscytującym Muzeum Petersena.

You May Also Like

About the Author: Randolph Feron

"Amatorski praktykujący muzykę. Wieloletni przedsiębiorca. Odkrywca. Miłośnik podróży. Nieskrępowany badacz telewizji."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *