Konkurencja jest zawsze wyzwaniem, zarówno dla tych, którzy decydują się wejść na nowy rynek, chcąc zmienić reguły gry i zdobyć serca klientów, jak i dla ugruntowanych konkurentów, którzy muszą dążyć do tego, aby ich użytkownicy byli bardziej wartościowi, aby zachować . w biznesie. obok niego. Niewątpliwie konkurencja generuje dynamikę, która niesie ze sobą więcej innowacji, lepszą jakość, niższe ceny i ogólnie więcej korzyści dla ludzi.
Zwłaszcza w świecie komunikacji stanowi potencjał do dalszej demokratyzacji łączności, dostępu offline i rozwoju dla wszystkich.
Widziałem ruchy podaży i popytu wynikające z wejścia na rynek nowych konkurentów, faktycznie miałem okazję prowadzić wiele przeobrażeń w sektorze telekomunikacyjnym w różnych krajach, kluczem jest potrząsanie rynkiem bez strachu co pokazuje że możliwe jest generowanie większej wartości dla użytkowników. Na przykład w Polsce w 2006 roku stwierdziliśmy, że usługi mobilne z najdroższych w Europie staną się najdroższe; A w przypadku Chile osiągnęliśmy w ciągu zaledwie pięciu lat, że koszt gigabajta (najdroższy w Ameryce Łacińskiej) stanie się najtańszy, a co najważniejsze, w Twojej populacji zużywamy 10 razy więcej danych mobilnych.
W Kolumbii zmiana została już zauważona i ludzie doświadczyli jej w ciągu ostatniego roku, dokładnie od 5 kwietnia 2021 r., kiedy uruchomiliśmy komercyjną działalność WOM, a nie tylko mówiąc, że miesiąc po miesiącu DANE popierało to, co wielu nazwany „Efektem WOM”. Podczas gdy w lutym Kolumbijczycy płacili średnio o 142% więcej za żywność taką jak ziemniaki, która jest niezbędna dla większości gospodarstw domowych, ceny abonamentowych planów telefonii komórkowej spadły o 52%, a ogólnie rzecz biorąc, informacja i komunikacja osiągnęły najniższy wskaźnik CPI w tym okresie. 2021 na tle innych sektorów gospodarki, z wariancją -12,10%, nie zapominając, że w I kwartale 2022 r. nadal trwało zachowanie deflacyjne.
Chociaż usługi telefonii komórkowej nie są częścią podstawowego koszyka domowego, stanowią stały, miesięczny wydatek, który powinien być coraz bardziej przystępny dla każdego; Kolumbijczycy mają prawo do łączności, bycia częścią społeczeństwa cyfrowego i dostępu do możliwości rozwoju, jakie oferuje. Dwa lata temu, kiedy przyjechałem do Kolumbii, odkryłem, że ponad 20 milionów ludzi nie ma dostępu do 4G, a nawet dzisiaj spotkałem ludzi na odległych obszarach, którzy nadal nie mają połączenia z narzędziami cyfrowymi ani połączenia z cyfrowym narzędzia. W rzeczywistości nie wiedzą, jak korzystać z Whatsapp lub poczty e-mail, zgodnie z ostatnimi danymi Ministerstwa Technologii Informacyjnych i Komunikacyjnych, 3 na 10 Kolumbijczyków nie wie, jak skutecznie korzystać z technologii, ponadto według raportu przez Oxford Commission Against Hunger Aid – Oxfam, Kolumbia jest drugą największą nierównością w Ameryce Łacińskiej i ostatecznie musi się to zmienić.
Oznacza to, że przekształcenie rynku w kraju takim jak Kolumbia nie jest łatwym zadaniem, ale jeśli jest to coś dla tych, którzy chcą być częścią postępu, musimy pracować dzień po dniu. Od naszego przybycia postawiliśmy sobie za cel łączenie niepowiązanych, coraz większe zmniejszanie przepaści cyfrowej każdego dnia i możliwość pracy nad projektami, które mają pozytywny wpływ na populację. Dlatego w tym procesie, który rozpoczął się rok temu, po raz pierwszy zapewniliśmy łączność ponad 648 społecznościom wiejskim, skorzystaliśmy z bezpłatnej edukacji cyfrowej ponad 500 przedsiębiorców i zainstalowaliśmy ponad 3327 naszych anten w sieci 4GLTE obejmujemy Już 47 milionów Kolumbijczyków stworzyliśmy ponad 2300 miejsc pracy w całym kraju i mamy plan inwestycyjny o wartości miliarda dolarów w kraju.
Teraz muszę przyznać, że miniony rok był wyzwaniem, jednym z najtrudniejszych, z jakimi miałem do czynienia po tym, jak mieszkałem i rozwijałem biznes w 10 krajach, nie tylko w celu założenia firmy w sytuacji epidemii, ale także z powodu silnej konkurencji, jaka w procesie, co nikomu nie było tajemnicą, ale po pierwszym roku w biznesie mogę powiedzieć: tak, można. Kluczem jest zrozumienie potrzeb użytkowników i praca nad wygenerowaniem czegoś więcej niż wartości, krótko mówiąc, pozytywnego wpływu na świadomą praktykę kapitalistyczną, w której liczy się nie tylko rentowność biznesu, ale także przyczynianie się do środowiska, aby doprowadzić do prawdziwych zmian w społeczeństwie. W naszym przypadku pokazaliśmy, że można było zaoferować więcej łączności po bardziej uczciwych stawkach i nadal będziemy to robić.
Krótko mówiąc, korzyści płynące z konkurencji są osiągane, gdy nowy konkurent jest odpowiednio dopasowany, gdy konkurent ma długoterminowy plan biznesowy i inwestycyjny, ale przede wszystkim, gdy jest wola, pasja do dokonania pozytywnych zmian na rynku, szansa i nadzieja dla Kolumbijczyków. Dzisiaj wejście nowego operatora do kraju pokazuje, że bardziej konkurencyjny rynek telekomunikacyjny może zniwelować przepaść cyfrową i umożliwić krajowi postęp dzięki technologii jako bodźcu rozwoju. Ale przed nami jeszcze długa droga, bo wiemy, że Kolumbia zasługuje na więcej.
Wezwanie ma na celu kontynuowanie wspólnej pracy podmiotów prywatnych i instytucji w celu zwiększenia dobrobytu społecznego i wpłynięcia na produkcyjny rozwój kraju poprzez cyfryzację. Podobnie konieczne jest zapewnienie wdrożenia w kraju polityk i przepisów, które promują i chronią konkurencję, inwestycje i innowacje, aby osiągnąć transformację, na jaką zasługuje Kolumbia. Będziemy nadal pracować, aby tak było.
I jak zawsze: zachowaj pasję
O WOM
Kobiety są wynikiem pragnienia innowacji, bycia innym. Jej nazwa wywodzi się od skrótu słowa „mouth for mouth” – WOM – w języku angielskim, co oznacza „z ust do ust”, co oznacza chęć mówienia i mówienia na to, na co niewielu by się odważyło, tym samym dążąc do zrewolucjonizowania branży telekomunikacyjnej.
WOM jest operatorem komórkowym należącym do międzynarodowego funduszu inwestycyjnego Novator Partners LLP, który posiada bogate doświadczenie w branży w krajach takich jak Islandia, Polska i Chile, odpowiednio pod markami Nova, Play i WOM. WOM przybywa do Kolumbii po wynikach aukcji widma elektromagnetycznego 2019 w celu poprawy warunków komunikacyjnych w kraju. Jego prezes, Chris Bannister, kierował WOM Chile do 2018 roku i ma duże doświadczenie w budowaniu i prowadzeniu firm telekomunikacyjnych od ponad 20 lat. WOM stara się świadczyć wysokiej jakości usługi po uczciwych cenach, łączyć niepowiązanych i wywierać pozytywny wpływ poprzez swoją działalność, zmieniając życie Kolumbijczyków.
uwagi
„Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia.”