Wyzwanie dla zrównoważonej turystyki

Wyzwanie dla zrównoważonej turystyki

Turystyka to wielki hiszpański przemysł, W gospodarce, w której 75% PKB jest związane z sektorem usług. W tych ramach zrównoważony rozwój tego sektora ma zasadnicze znaczenie dla wywierania wpływu na zieloną gospodarkę. Jednak duża część turystyki opiera się na dojazdach do pracy, które obecnie są w dużej mierze uzależnione od paliw kopalnych, co wiąże się z wysokim wskaźnikiem emisji zanieczyszczeń. Dlatego ograniczenie tych emisji jest głównym wyzwaniem, zwłaszcza w lotnictwie, gdzie elektryfikacja nie jest tak możliwa jak w przypadku pojazdów naziemnych, chociaż pojawiają się innowacje, takie jak np. SAF (zrównoważone paliwo lotnicze) która już określa ścieżkę przyszłości.

W 2019 roku, jeszcze przed pandemią, padł rekord świata w liczbie turystów, Z 1,469 milionami pasażerów międzynarodowychS. Koronawirus odwrócił ten trend i według Światowej Organizacji Turystyki (UNWTO) w latach 2020 i 2021 liczba ta przekroczyła zaledwie 400 milionów. Jednak powrotów nie można zatrzymać po szczepieniu, aw 2022 r. dotkniętych zostało już 1000 mln pasażerów. Biorąc pod uwagę powrót na tę trajektorię, zrównoważony rozwój sektora jest pilną sprawą przed powrotem do rekordowych liczb.

Turystyka, Hiszpania

Turystyka w Hiszpanii jest głównym sektorem gospodarki kraju, generującym 12% PKB. Nic dziwnego, że przed epidemią Hiszpania była drugim krajem, który przyjął największą liczbę turystów, z 83,5 milionami pasażerów Otrzymał, po Francji, 89,5 miliona odsłon. W 2022 roku liczby te zaczynają się poprawiać, z 71 milionami turystów. Oznacza to, że 2,3 miliona miejsc pracy zależy od turystyki, z czego 12% jest powiązanych z Ubezpieczeniami Społecznymi. Mówimy tylko o przyjazdach międzynarodowych, ponieważ będziemy musieli dodać, jeśli chodzi o mobilność, 23 miliony podróży z Hiszpanii za granicę I 80 milionów podróży między wspólnotami autonomicznymi, w wyniku turystyki krajowej realizowanej przez Hiszpanów.

w kategoriach globalnych, Turystyka odpowiada za 8% całkowitej emisji, z czego 75% powstaje podczas podróży. Sytuacja jest jeszcze bardziej skomplikowana w lotnictwie, gdzie elektryczność nie jest technologicznie wykonalna i gdzie wytwarzane jest 2,5% wszystkich emisji na świecie: równowartość całkowitej emisji Niemiec, Wielkiej Brytanii, Francji, Włoch, Polski, Hiszpanii, Holandii i Belgia łącznie.

Hiszpańskie numery lotów są ukryte: 80% odwiedzających nas turystów przylatuje samolotem A 72% naszego ruchu lotniczego ma charakter międzynarodowy. Każdego dnia Hiszpania rejestruje średnio 3257 lotów dziennie, co czyni nas trzecim krajem w Europie pod względem liczby lotów.

Przyszłość lotnictwa

W tym scenariuszu jedną z głównych alternatyw w lotnictwie jest SAF, Paliwo płynne, które ma takie same właściwości i specyfikacje jak nafta. Ale z 90% mniejszą emisją dwutlenku węgla. Jego włączenie do samolotów nie wymaga żadnych zmian technicznych i obecnie jest mieszany z naftą do 50%.

SAF można wytwarzać na dwa sposoby: recykling oleju jadalnego, odpadów roślinnych lub zwierzęcych jako biopaliwo drugiej generacji przyczyniające się do gospodarki o obiegu zamkniętym; Lub wykorzystując odnawialny wodór i dwutlenek węgla, co daje paliwo syntetyczne. Dzisiaj, 450 000 lotów z 50 różnych linii lotniczych Z technologii tej korzysta już 1% ogółu, mimo że jej stosowanie nie jest obowiązkowe.

Sudańskie Siły Zbrojne stoją obecnie w obliczu wielu wyzwań, takich jak koszt od 3 do 5 razy wyższy niż koszt nafty – i brak zachęt ze strony administracji publicznej do obniżenia jej ceny – lub produkcja, która Dla porównania to tylko 0,1% produkcji nafty. Ponadto paliwo to nie ma ram regulacyjnych, które dawałyby pewność co do jego przyszłości, co zachęca firmy do inwestowania w nie. Do tego dochodzi fakt, że obecny kryzys energetyczny i inflacja zniweczyły znaczenie, jakie przywiązuje się do energii odnawialnej i zrównoważonego rozwoju.

Przyszłość stwarza jednak wiele możliwości dla Sudańskich Sił Zbrojnych. Europa wysłała SMS-a Stopniowe wprowadzanie mieszanek naftowychzaczynając od 2% do 2025 r. i osiągając 70% (35% syntetycznych) do 2050 r. Do tego dnia Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych (IATA), składające się z 300 firm reprezentujących 83% światowego ruchu lotniczego, zobowiązało się do osiągnięcia zera netto emisje zero. Postęp w kierunku dekarbonizacji został wsparty utworzeniem w kwietniu Alliance for Sustained Air Transport, złożonego z 900 firm.

W Hiszpania i Portugalia, Cepsa aspiruje do roli lidera w produkcji SAF i postawiła sobie za cel wyprodukowanie 800 tys. Vueling, Etihad, TUI, Wizz Air, Volotea, Air Nostrum i Binter.

Samochód elektryczny nie działa

Oprócz transportu lotniczego, innym dużym wyzwaniem dla turystyki są drogi. nie zapomnij tego 85% krajowej turystyki odbywa się drogą lądową Uprawia turystykę krajową. Ale turyści zagraniczni również stanowią znaczną liczbę: jest to drugi preferowany sposób podróżowania z zagranicy, po samolotach, a 15% ogółu (11 milionów) przybyło w ten sposób do naszego kraju.

W tym obszarze obowiązuje elektryczność, ale tak jestSamochód elektryczny nie kończy się na cenie wywoławczej. Podczas gdy w Europie średnia sprzedaż samochodów elektrycznych i hybrydowych typu plug-in wynosi 21,6%, w Hiszpanii sięga zaledwie 10%. Częściowe wyjaśnienie znajduje się zwykle w punktach ładowania: chociaż Hiszpania zobowiązała się mieć od 80 000 do 110 000 w 2023 r., obecnie jest ich 18 000, z czego tylko 200 jest superszybkich. Potrzeba zwiększenia tych punktów ładowania oznacza również strategię sprawiedliwej dystrybucji na terytorium kraju, aby móc to zrobić Ubezpieczenie na długie podróże.

W obliczu tej sytuacji istnieje realna alternatywa Biopaliwa, który można zintegrować z konwencjonalnymi pojazdami bez wprowadzania zmian w silnikach lub systemach dystrybucji. Oprócz promowania gospodarki o obiegu zamkniętym, paliwa drugiej generacji mają już technologię do opracowania w Hiszpanii. Obecnie paliwa odnawialne są już w 10,5% mieszane z paliwami konwencjonalnymi.

You May Also Like

About the Author: Ellen Doyle

"Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *