Zaangażowanie OLX Autos w kredyty samochodowe w Meksyku i Kolumbii

Zaangażowanie OLX Autos w kredyty samochodowe w Meksyku i Kolumbii

W trakcie kryzysu podażowego firma, której współzałożycielami są dwaj Chilijczycy, ma miesięczną sprzedaż na poziomie 100 mln USD i prognozuje 50% wzrost do 2021 r. Ponadto, Ocena wejścia na rynek europejski i ekspansję w Stanach Zjednoczonych, gdzie osiedlili się w 2019 roku.

„Chile nadal jest dla nas ważnym krajem. Tam testowaliśmy nowe technologie, aby rozszerzyć je na resztę świata” – mówi Ignacio Dettmer, COO firmy.

„W Miami jest wielu Chilijczyków, to szaleństwo. Odkąd przyjechałem, co tydzień jem lunch lub spotykam się z biznesmenem, który przybył na lotnisko i potrzebuje porady” – mówi Ignacio Detmer, globalny dyrektor operacyjny OLX Autos. firma, która zamontowała swoją flagę w Stanach Zjednoczonych w 2019 roku.

Lądowanie OLX Autos w North Country było wielkim wydarzeniem, które według Dettmera było jak dotąd najbardziej złożonym rynkiem. Kupili więc WeBuyAnyCar za 89 milionów dolarów, co, jak mówi, jest bardzo popularne wśród lokalnej publiczności.

„To jest powód, dla którego OLX Autos jeszcze nie istnieje w USA. W każdym innym miejscu, w tym w Indiach i Indonezji, nazywamy siebie OLX Autos.” „Musieliśmy sprawić, by te kraje doceniły słowo „samochód”, tak jak robimy to w Chile” – dodaje.

Wyjechali do sześciu stanów, a obecnie przechodzą przez 13, w tym Florydę, Delaware, Indianę, Mississippi, New Jersey, Ohio i Pensylwania. Mają 113 W trakcie kryzysu podaży firma, której współzałożycielami są dwaj Chilijczycy, ma miesięczną sprzedaż w wysokości 100 milionów dolarów i prognozuje 50% wzrost do 2021 roku.

Ponadto oceniają wejście na rynek europejski i ekspansję w Stanach Zjednoczonych, gdzie osiedlili się w 2019 r. „Chile pozostaje dla nas kluczowym krajem.
reszty świata” – mówi Ignacio Detmer, COO firmy.

wewnętrzne ruchy
Oddziały w całych Stanach Zjednoczonych sprzedają miesięcznie około 5000 pojazdów. Do kwietnia 2022 roku mają nadzieję otworzyć jeszcze pięć rynków, a stamtąd zaczną planować otwieranie ośmiu stanów rocznie. A pod względem sprzedaży potroił się od czasu ich pojawienia się w 2019 roku.

Pomimo kryzysu zdrowotnego – który wpłynął na podaż nowych i używanych samochodów, OLX Autos udało się uniknąć złych czasów. Sprzedają około 100 milionów dolarów miesięcznie, tworzą ponad 4000 miejsc pracy na całym świecie i spodziewają się ponad 50% wzrostu w 2021 roku.

Dwa tygodnie temu Detmer przejął stanowisko Global COO firmy (wcześniej był Regionalnym COO dla Ameryki Łacińskiej). Odpowiada za zespół kilkuset osób zaangażowanych w prowadzenie firmy zajmującej się sprzedażą samochodów, z obecnością w Chile, Argentynie, Kolumbii, Ekwadorze, Peru, Meksyku, Indiach, Indonezji i Stanach Zjednoczonych.

„Wychodzę o 7:30, żeby dogadać się z Azją i zakończyć popołudnie spotkaniami z Ameryką Łacińską” — mówi.

Firma rozwija się bardzo szybko. Urodzili się w 2016 roku w Berlinie, kiedy Chilijczycy Ignacio Detmer i Ricardo Donoso we współpracy z Sugai Tillem, Peterem Lindholmem i Andre Kosmanem stworzyli Frontier Car Group (FCG), holding zajmujący się sprzedażą samochodów na dużą skalę. W ciągu kilku miesięcy firma ta stała się spółką-matką VéndenosTuAuto.com w Ameryce Łacińskiej.

A w 2019 r. Grupa OLX, część Prosusa – która jest jedną z dziesięciu największych giełdowych spółek technologicznych na świecie – zainwestowała 400 mln USD, podnosząc wycenę firmy do 700 mln USD. Rok później połączyli aktywa FCG i OLX i stworzyli OLX Autos. Dzięki temu osiągnięciu stali się pierwszym utalentowanym chilijskim jednorożcem.

Model biznesowy może różnić się w zależności od kraju, ale w uproszczeniu wygląda to tak: z jednej strony oceniają cechy auta, składają ofertę, podpisują dokumenty i dokonują płatności. Wszystko w ciągu kilku minut.

Z drugiej strony firma, która jest już właścicielem samochodu, oferuje go setkom dealerów, z którymi ma umowy przedtransakcyjne. Ale ten pomysł, który doprowadził do jego sukcesu, według Detmera się zmienia.

Obecnie Ignacio Detmer jest jedynym z pięciu założycieli FCG, który nadal działa w firmie. Riccardo Donoso, choć mieszka w Stanach Zjednoczonych, koncentruje się na innym biznesie, chociaż nadal jest związany z firmą. Ponadto, jak twierdzi, dokonali właśnie ważnych zmian wewnętrznych: podpisali kontrakt z nowym globalnym dyrektorem generalnym – indyjskim Gautamem Thakarem – oraz regionalnym dyrektorem generalnym: argentyńskim Agustínem Garicoche.

„Minęły dwa lata” – przyznaje – „i czas zakończyć fuzję z OLX”.

Pod koniec 2020 roku kierownictwo OLX Autos Chile, kierowane przez Dettmera, rozpoczęło wdrażanie nowego modelu. Ze względu na dobre wyniki rozszerzyli ją już na Kolumbię i Meksyk. Chodzi o otwarcie filii finansowej (OLX Autos Financing), która pozwoli, jak to określił Dettmer, „ludzie będą mogli kupować, sprzedawać i finansować samochód na tej samej platformie”.

„To kredyty stworzone przez nas. Zawsze chcieliśmy uprościć procesy, a co prostsze z jednej strony jest partner, w którym można sprzedać samochód, kupić inny i sfinansować różnicę wynikającą z procesu” – opisał.

I dodaje: „Obecnie z domu można wjechać do OLX Autos, kupić ciężarówkę, zostawić ciężarówkę z częściową wpłatą i uzyskać u nas finansowanie bez przeprowadzki. Dowozimy nową jednostkę, odbieramy samochód i podpisujemy dokumenty zdalnie.”

Dzięki temu nowemu modelowi stworzyli i stworzyli rynek do bezpośredniej interakcji z klientami. Wcześniej chodziło tylko o samochody, a teraz jest to strategia hybrydowa. „70% samochodów trafia do dealerów, a 30% to sprzedaż bezpośrednia” – przyznaje Dettmer.

„Chcemy rozszerzyć logikę tego, co robimy w Chile, i przenieść ją na resztę świata. Naszym celem jest wyciągnięcie wszystkich wniosków z tego, co robimy lokalnie, ulepszenie tego i wyeksportowanie” – mówi.

Dlatego już analizują inne rynki. Wśród nich jest Europa: „Grupa OLX jest obecna w 42 krajach. Współpracujemy z innymi działami holdingu, które są obecne w Turcji, Polsce i wielu innych, aby zrozumieć ich biznes, a oni również rozumieją nasz biznes. Wszystko po to, aby replikować nasz model w innych szerokościach geograficznych”.

„Od jakiegoś czasu pasywnie inwestuję w niektóre start-upy” – mówi dyrektor operacyjny OLX Autos. Zrobił to za pośrednictwem Southstack, firmy venture capital, którą założył wraz z Nicholasem Barazza, Diego Grove i Jorge Isoretta. Do tej pory postawiono na osiem, w tym OpenCasa, Xepelin, Reversso, Floid i ukraińsko-amerykański Outloud. „Jest wiele nowości w przyszłości” – mówi.

You May Also Like

About the Author: Ellen Doyle

"Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *