Ministerstwo Gospodarki, WofA i ProMendoza łączą siły, aby przyjąć przedstawicieli handel Europejski. Biorą w nim udział winiarnie z całego kraju.
Ministerstwo Energii i Gospodarki Prowincji Mendoza we współpracy z Wines of Argentina (WofA) i ProMendoza przyjmie 10 przedstawicieli firm importujących z Wielkiej Brytanii, Polski, Irlandii i Danii, którzy wezmą udział w nowej edycji targów uczciwe. Umowa handlowa dotycząca programu wina argentyńskiego (AWTC), która odbędzie się w Mendozie w dniach 25 listopada–2 grudnia.
Jest to program B2B zaprojektowany przez WofA, którego celem jest umożliwienie członkom handel Zagraniczni goście odwiedzają Argentynę, aby poznać nowe możliwości biznesowe i wzbogacić swoje portfolio krajowych win. W czerwcu tego roku odbyła się pierwsza edycja Światowej Konferencji Handlu w Ameryce, w której uczestniczyli przedstawiciele firm ze Stanów Zjednoczonych, Meksyku, Kolumbii, Brazylii i Paragwaju. Z tej okazji WofA stara się odtworzyć format działalności, koncentrując się na rynkach europejskich z zainteresowaniem winami argentyńskimi.
Formuła opiera się na wycieczkach biznesowych, dzięki którym uczestniczące winiarnie będą mogły odbywać spotkania z importerami w oparciu o preferencje gości. Łącznie odbędzie się 120 spotkań z 30 winiarniami, po których nastąpi przestrzeń sieci Dziennik umożliwiający lepszą interakcję handel. Z drugiej strony program uzupełniający obejmuje wizyty w winnicach Mendozy (Region I i Dolina Uco), które obejmują zwiedzanie winnic w celu odkrycia czynników mających wpływ na region. Ponadto wystawy wina z producentami oraz seria edukacyjnych seminariów degustacyjnych mających na celu pogłębienie wiedzy o naszej uprawie winorośli i zaprezentowanie wielkiej argentyńskiej różnorodności i trendów, jakie ma do zaoferowania nasz kraj.
Jeśli chodzi o udział globalny, europejska wersja AWTC obejmie 47 winiarni, głównie z Mendozy, ale obecne będą także inne prowincje produkujące wino (San Juan, Salta, La Rioja i Neuquén). 80% z nich to mikroprzedsiębiorstwa i małe przedsiębiorstwa, dzięki zróżnicowanym korzyściom oferowanym przez WofA małym i średnim przedsiębiorstwom, mającym na celu zapewnienie widoczności i reprezentacji tej kategorii.
Uczestniczącymi importerami według rynków są Ucopia Wines, Armit Wines, Vinals Wine & Food (Wielka Brytania), Cedc, BHS-7, Wine4you i Vininova (Polska), Barry and Fitzwilliam i Bacchus Vinos (Irlandia) oraz Husted Vin (Dania). . .
„W połowie roku osiągnęliśmy bardzo dobre wyniki podczas AWTC, odwiedzając importerów z Ameryki Łacińskiej. Jest to format, który okazał się skuteczny i uznaliśmy za ważne zastosowanie tej dynamiki do odwrotnej misji handel Europejski. Są to przykłady bezpośredniej wymiany z importerami i są bardzo ważne dla winiarni, ponieważ stanowią możliwości biznesowe, zwłaszcza dla małych przedsiębiorstw. „Idea jest taka, aby podejmować tego rodzaju inicjatywy, powielać je na różnych rynkach i przyczyniać się do wzmocnienia kategorii argentyńskiej” – powiedział Alejandro Vigil, prezes Wines of Argentina.
O Promendozie
Fundacja ProMendoza została założona w 1996 roku i opiera się na Ministerstwie Gospodarki i Energii Mendozy. Opracowuje akcje promocyjne, generuje informacje strategiczne i zarządza narzędziami ułatwiającymi biznes firm Mendoza ze światem. Realizacja zadań i programów handlowych, wystaw międzynarodowych, wycieczek zwrotnych z importerami itp. Ponadto Fundacja działa na rzecz promowania rozwoju MŚP w prowincji, poprzez programy rozwojowe i specjalistyczne szkolenia, aby odpowiedzieć na różnorodne potrzeby przedsiębiorstw Mendoza.
O winie w Argentynie
Od 1993 roku firma Wines of Argentina promuje markę i wizerunek kraju win argentyńskich na całym świecie. Ponadto odgrywa swoją rolę w kierowaniu strategią eksportową Argentyny, badając i analizując zmiany na kluczowych rynkach: Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Wielkiej Brytanii, Europie, Azji i Ameryce Łacińskiej. Celem organizacji jest współpraca na rzecz zjednoczenia Argentyny wśród głównych krajów eksportujących wino i przyczynienie się do globalnego sukcesu krajowego przemysłu winiarskiego poprzez budowanie marki Vino Argentino, podnoszenie pozytywnego postrzegania na rynku, liderów opinii i mas konsumenckich.
„Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia.”