1899 (Niemcy, Wielka Brytania / 2022). twórcy: Baran Bo Udar, Janji Friese. Rzucić: Emily Beecham, Aneurin Barnard, Andreas Beechmann, Miguel Bernardo, Clara Rosager, Maria Ehrwalter, Jan Gael. Dostępne w: Netflixa. Nasza opinia: Dobrze.
Kiedy ukazał się w 2017 r ciemnypierwsza niemiecka produkcja od Netflixa, Wizualne i narracyjne ambicje duetu zostały zrealizowane Jantje Friese-Baran bo Odar który zawsze znajdował sposób, by nie uciekać. Biorąc pod uwagę fakt, że powieść powstała w wyniku zaginięcia dziecka, nieliniowych poszukiwań jego miejsca pobytu, nawiązań do filmów fabularnych z lat 80. ciemny Porywająca publiczność przez trzy doskonałe sezony to osiągnięcie samo w sobie. z tej okazji, Oferta Nie czuły się komfortowo we własnej złożonej strukturze i nie wykazywały oznak pobłażania sobie. Przeciwnie, lot ciemnyDla mnie Twin Peaks To było przytłaczające, ponieważ staranne zbudowanie jego postaci wzbudziło zainteresowanie, którymi ścieżkami podążać.
W ten czwartek platforma streamingowa zaprezentuje zupełnie nową fantastykę moich twórców ciemny którzy choć próbowali uwolnić się od wielkiego sukcesu, stworzyli też kilka punktów styku między obydwoma producentami. 1899, Z drugiej strony cierpi na zbiór narracji, które czasami są nieuzasadnione, z zaledwie sześcioma odcinkami wprowadzającymi szeroką gamę postaci. Ta fantazja, osadzona wyłącznie na parowcu Kerberos, zrodziła się z pomysłu twórczego duetu łączącego nie tylko osoby z odmiennymi traumami, ale także członków załogi urodzonych w różnych krajach (o sprzecznych realiach społeczno-ekonomicznych). oraz Polska, Dania i Hiszpania, by wymienić tylko kilka.
1899 Jest prezentowany jako seria wielojęzyczna Tam, gdzie jej przedstawiciele mówią w swoim ojczystym języku, od Brytyjczyków Emily Beecham Nawet Walencja Michał Bernardo, Najbardziej znany jest z roli w innych serialach Netflix: elita.
Już w pierwszym odcinku mamy poczucie, jak fantasy stara się wykonać ruch w swoich bohaterach, ryzykowny zakład, który wiąże się z zaangażowaniem w każdego z nich. W czwartym rozdziale całkiem sporo wyłania się z kuszącej „historii pochodzenia”, jak w przypadku kapitana statku, Ecka Larsena (niemiecki Andreasa Bechmanna), napisany przez Ling Yi (Izabela Wejw mile widzianych występach (jako gejsza w nieustannych prześladowaniach i Maura Franklin)Beechamajak zwykle znakomita), lekarka konfrontuje się z męskimi uprzedzeniami w czasie swojej praktyki, kiedy podróż Kebero do Nowego Jorku zaczyna robić się dziwna. 1899 Łączy swoich bohaterów, gdy unikają interakcji z osobami trzecimi z powodu demonów, które niosą ze sobą – nie znajdując innej alternatywy niż zbadanie, dlaczego cztery miesiące po jego zniknięciu niesławny statek Prometeusz zbliża się z prośbą o pomoc, której bardzo niewielu chciałoby brać udział w.
Jak na przykład ciemny, Bohaterowie zostają zamknięci w małym świecie, który mogą odblokować tylko wtedy, gdy zbadają, co dzieje się na innym planie. W tym przypadku na tym pływającym statku, z którego przeżyło tylko dziecko. Niespokojna egzystencja dziecka jest początkiem tego połączenia przeszłości i teraźniejszości, kiedy najstraszniejsze doświadczenia tych imigrantów przestają być abstrakcyjnym wspomnieniem przybierania na wadze i dręczenia ich z całą pewnością w tym scenariuszu, w którym każdy zakamarek wydaje się być. aby ukryć ikony. zgodne z tym, każdy rozdział pt 1899 Kończy się montażem, w którym prawda zostaje ujawniona pieśnią, dzięki czemu każda tragedia nabiera epickiej proporcji, jednej z jej cech charakterystycznych Oferta.
Chociaż sekwencja pytań jest na tyle wciągająca, że nie traci zainteresowania, obfitość opowieści osłabia koncepcję, która ma w szczególności obejmować osoby, które weszły na pokład tego statku w poszukiwaniu przyszłości wolnej od więzów i ograniczeń (istnieje wyraźny dialog z obecnej sytuacji, choć na dużą skalę). To, co wydaje się być podtekstem 1899 W końcu staje się centralną osią, gdy nagromadzenie zagadek i gier umysłowych bez odpowiedzi staje się nużące, a nawet uproszczone, tak jakby fantazja zmuszała nas do oddawania się surrealistycznym, chaotycznym, powtarzającym się winietom bez wyraźnego powodu.
Tak więc, kiedy niektóre niewiadome zostały rozwiązane, pozostaje człowieczeństwo postaci, które je wspierają, tylko ci, którzy wchodzą i opuszczają scenę pospiesznie i bez wiele do powiedzenia.
„Niezależny przedsiębiorca. Komunikator. Gracz. Odkrywca. Praktyk popkultury.”