2022 rok, w którym Low Cost zajmuje pozycje w Hiszpanii w oczekiwaniu na kryzys

2022 rok, w którym Low Cost zajmuje pozycje w Hiszpanii w oczekiwaniu na kryzys

W tle słychać perkusyjne, niskie bity, a podłoga trzeszczy przy każdym uderzeniu. Może to być recesyjna perkusja, ale grają od miesięcy i już zmieszały się z resztą dźwięków w otoczeniu. Tym razem rytm odpowiada innemu zjawisku związanemu z nadchodzącym kryzysem: To ślady europejskich gigantów niska cenai Co, podobnie jak w przypadku ostatniej Wielkiej Recesji, jest o krok od pewnego kroku do wykorzystania spadającej siły nabywczej hiszpańskiego konsumenta.

Oferta specjalna 2022: rok, w którym świat stał się mniejszy

Niektórzy z tych operatorów są mało znani, na przykład Kik; Inne już zaczynają zdobywać przyczółek w umysłach konsumentów, jak Pepco, a inne to starzy przyjaciele, jak Primark i Kiabi.. Ta pierwsza, jedna z największych grup dystrybucji mody niska cena Niemcy planują ekspansję na Hiszpanię w październiku w celu pozycjonowania tam rynku pierwsza 3 A w najbliższym czasie otwarcie pięciuset sklepów w kraju.

Wpływ na wydatki, jaki może mieć nie tylko kryzys, ale także strach przed nim, jest pochodnią, której ufają ci operatorzy, aby rozpalić ich wzrost i rozszerzyć się jak pożar na każdy zakątek w kraju.

Niemiecki gigant Kik postawił sobie za cel „zostanie flagowym sklepem” do 2022 roku, jak mówi Fernando Strobing Gomez, dyrektor generalny firmy na Półwysep Iberyjski. Zarówno niemiecka grupa, jak i Pepco mają nadzieję powtórzyć zwycięską strategię sieci takich jak Primark i Kiabi, które uczyniły Hiszpanię jednym z głównych rynków podczas kryzysu finansowego w 2008 roku..

Sieć należąca do AB Foods, która generuje około 5% swojej rocznej sprzedaży w Hiszpanii, przeprowadziła masową ekspansję detaliczną na rynek hiszpański w latach 2009-2014, w środku Wielkiej Recesji.

Od tego czasu Primark zwolnił tempo wzrostu w Hiszpanii do jednego do trzech otwarć rocznie, tempo, które utrzymywał do 2022 r., kiedy to ponownie przyspieszył na rynku hiszpańskim i umieścił go w centrum ekspansji detalicznej. W 2022 roku irlandzka sieć planuje dotrzeć do 57 placówek w Hiszpanii.

proces ekspansji kopnięcie Na rynku hiszpańskim zaczęła się od instalacji biur w Madrycie, gdzie firma podpisała już umowę najmu na kolejne pięć lat. Personel biurowy liczy około 25 osób, a każdy sklep Kik wymaga zespołu od dziesięciu do piętnastu pracowników.

980 Gotowy projekt sklepu odzieżowego 980

Z kolei Pepco od roku zajmuje pozycje na rynku iberyjskim i zamierza otworzyć trzysta punktów sprzedaży w Hiszpanii W ciągu pięciu lat powiększy swoją sieć do 345 sklepów do 2027 roku. Polska sieć należy do Grupy Pepco, która kontroluje również Poundland i Dealz i jest jedną z największych w Polsce pod względem kapitalizacji rynkowej.

Primark nie jest daleko w tyle: Irlandzki gigant właśnie uruchomił plan rozwoju w Hiszpanii, który obejmuje inwestycję w wysokości stu milionów euro i ośmiogniazdową baterię w kraju, oprócz renowacji wielu swoich obiektów. Konkretnie, osiemdziesiąt milionów euro z inwestycji zostanie wykorzystane na rozszerzenie sieci sklepów Primark w Hiszpanii.

Pozostałe dwadzieścia milionów euro zostanie zainwestowane „w poprawę i renowację sklepów”, jak podaje firma należąca do AB Foods. Projekt ten stworzy w Hiszpanii prawie tysiąc miejsc pracy w nadchodzących latach, zwiększając siłę roboczą firmy w tym kraju o 11%, do ponad 10 000 osób.

Kolejny duży europejski operator modowy niska cena który od lat działa w Hiszpanii i który w 2022 roku wcisnął pedał gazu w tym kraju Francuskie Kiabi, które weszło na rynek w 1993 roku. Do 2032 roku należąca do Grupo Mulliez sieć zamierza podwoić swoją sieć sklepów w Hiszpanii, który obecnie składa się z około 55 instytucji. Tylko w 2022 roku Kiabi otworzyło w kraju dziesięć sklepów.

Kiappi szacuje, że w 2022 roku na rynku hiszpańskim, drugim co do wielkości pod względem obrotów grupie, zostanie przywrócona liczba sprzed pandemii Covid-19.. Grupa Pepco, spółka macierzysta Pepco i Poundland, zamknęła rok finansowy 2022 (do 30 września), zwiększając sprzedaż o 17,4% do 4823 mln euro. Po pierwszych wynikach firma ogłosiła, że ​​przyspieszy ekspansję otwierając sklepy w Europie.

Konkretnie, firma oczekuje, że będzie Nakłady kapitałowe osiągnął rekordowe poziomy między 350 mln euro a 400 mln euro w nadchodzących latach dzięki planowi, który obejmuje otwieranie nowych sklepów w Europie Zachodniej oraz przeprowadzenie generalnego remontu sieci dystrybucji w centrum i na wschodzie kontynentu.

980 plików Bibco Outdoor Store

Primark ze swojej strony zakończył rok podatkowy 2022 (do 17 września), przywracając sprzedaż w Hiszpanii sprzed Covidpomimo tego, że cały krajowy rynek mody, obuwia i akcesoriów skurczył się o 9 proc., wynika z wyliczeń zawartych w ostatnich rocznych wynikach irlandzkiej spółki-matki AB Foods.

Grupa nie dzieli danych na kraje, ale w 2019 r. (rok zakończony w sierpniu) Primark Tiendas, z którym sieć działa w Hiszpanii (z wyłączeniem Wysp Kanaryjskich), wystawił fakturę w wysokości 1,523 mln euro, wynika z rachunków złożonych w Rejestr handlowy. Od ostatniego roku przed pandemią Primark zwiększył swoją powierzchnię handlową w Hiszpanii o 22%.

Kiabi, Primark, Pepco i Kik stoją przed koniecznością współdzielenia dostępnych lokali w galeriach handlowych i kompleksach handlowychnaturalny dom dużych, tanich operatorów mody, którzy działają z modelem o dużej powierzchni.

W Hiszpanii podbił tylko Primark Główna ulicazjawisko zilustrowane w jego książce sklep firmowy Na Gran Vía w Madrycie sklep z drugim co do wielkości obrotem w całej firmowej sieci. Francuski Kiabi również próbował swoich sił w Prezydent W 2017 roku bez powodzenia: jej flagowy sklep na Paseo de Gracia w Barcelonie został zamknięty dwa lata później i jest dziś sklep firmowy klocki Lego.

Ścieżka Primarka nie jest jednak tak wyraźna na dużych hiszpańskich ulicach handlowych: Pepco jest na tym skupione i już zaczęło zadomowić się w centrach miast.

W październiku 2022 roku firma zostaje otwarta na środku Via Eduardo Dato (Vitoria), głównej ulicy handlowej miasta. Następnie Pepco osiedliło się również przy Madrid Street w Alcalá, niedaleko Goya. Działalność polskiej firmy w Hiszpanii jest zarządzana przez spółkę zależną utworzoną przez grupę w 2021 roku Posiada biura w Bravo Murillo (Madryt) wraz z zespołem Casa Około sześćdziesięciu pracowników.

Kolejną dużą tanią firmą dystrybucyjną jest niemiecka sieć Tedi, która oferuje nie modę, ale kosmetyki i tekstylia domowe i zdołała znaleźć miejsce w Główna ulica, ze sklepem na Gran Vía w Barcelonie. Firma jest uważana przez Kik za jednego ze swoich konkurentów na rynku hiszpańskim i otworzyła swój pierwszy sklep w tym kraju w 2015 roku.

Podobnie jak Primark, Tedi nie posiada sklepu internetowegoW przeciwieństwie do Kiabiego, Kika i Pepco. Choć spóźnił się, by skorzystać z Wielkiej Recesji w Hiszpanii, Teddy uzbroił się, by wykorzystać kolejny kryzys i mianował w styczniu nowego szefa ekspansji na Półwyspie Iberyjskim, Jorge Gradosa Cisse. Na koniec 2022 roku niemiecka sieć posiadała w Hiszpanii ponad dwieście sklepów i jest jednym z największych operatorów dystrybucji wielkopowierzchniowej w Europie.

Operatorzy mody dyskontowej, multibrandowi dystrybutorzy nadwyżek zapasów marek ze średniej lub wyższej półki, zaczęli wchodzić do Hiszpanii pod koniec 2021 roku, kiedy to polska firma Discounterra otworzyła lokal w Sabil Outlet w Madrycie.

W Stanach Zjednoczonych model biznesowy ceny Ustawił się jako kolejny kanał dystrybucji mody, dla którego niektóre firmy przyjeżdżają, aby produkować określone kampanie. Największe z tych modeli, takie jak TJ Maxx czy Marshalls, mają już swoje własne marki.

Kluczem do ich sukcesu była Wielka Recesja w Stanach Zjednoczonych, a teraz próbują szczęścia w Hiszpanii, która pogrążona jest w historycznej inflacji, z zaufaniem konsumentów na najniższym poziomie i sklepami operatorów modowych na skrajnym poziomie.

Powodem posiadania tego modelu jest wyeliminowanie nadmiernych zapasów. Zapasy z poprzednich kampanii, nadwyżki produkcyjne, artykuły z upadłych firm lub marek z wysokimi oczekiwaniami, które po prostu nie rosną… Szukając drogi ucieczki dla tych zapasów z datą ważności, wielcy operatorzy mody sprzedają je masowo i Po niskiej cenie do firm takich jak TJ Maxx, Marshalls czy Ross, które później odsprzedajesz z dużymi rabatami.. W ten sposób plik reduktory Stają się stroną B dystrybucji mody i ekspertami w sprzedaży tego, co się nie sprzedaje.

Plik 980

obok, olbrzymy Rabat Generuj wysoką lojalność klientów: podczas gdy model outletu stara się odtworzyć doświadczenie zakupowe pełna cena Często obsługiwane bezpośrednio przez marki, w TJ Maxx ubrania są układane na ogromnych powierzchniach o powierzchni 2000 stóp kwadratowych, w rzędach wieszaków na ubrania i półek na buty, co daje klientowi znacznie większe poczucie targowania się, gdy znajdzie dobrą sztukę w niska cena. Ekstremalnie.

W Hiszpanii rynkiem zbytu nadwyżek modowych były tradycyjnie sklepy i wyprzedaże. W ten sposób każda firma kontroluje ilość odsprzedawanych zapasów i postrzeganie jej marki przez klientów poprzez organizacje zarządzane bezpośrednio lub przez bliskich partnerów.

Tylko firma Costco, która specjalizuje się w dystrybucji na dużą skalę ze zniżkami na produkty takie jak żywność, artykuły gospodarstwa domowego i niewielki procent mody, odważyła się wejść do Hiszpanii w 2012 roku ze śmiałym planem ekspansji, który doprowadził do gorszych wyników niż oczekiwano, a dziesięć lat później , żaden zysk.

Dokładnie tak, jak to się dzieje w pliku niska cenai Większość operatorów dyskontów odzieżowych ma bardzo niską penetrację cyfrową i polega w szczególności na swojej sieci sklepów stacjonarnych.

aby to naprawić utrudnienieNordstrom, właściciel Nordstrom Rack i jedna z największych grup supermarketów w USA, uruchomił w 2021 roku plan, zgodnie z którym spodziewa się, że 50% jego sprzedaży będzie pochodzić z kanału cyfrowego w nadchodzących latach.

You May Also Like

About the Author: Ellen Doyle

"Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *