W tle słychać perkusyjne, niskie bity, a podłoga trzeszczy przy każdym uderzeniu. Może to być recesyjna perkusja, ale grają od miesięcy i już zmieszały się z resztą dźwięków w otoczeniu. Tym razem rytm odpowiada innemu zjawisku związanemu z nadchodzącym kryzysem: To ślady europejskich gigantów niska cenai Co, podobnie jak w przypadku ostatniej Wielkiej Recesji, jest o krok od pewnego kroku do wykorzystania spadającej siły nabywczej hiszpańskiego konsumenta.
Oferta specjalna 2022: rok, w którym świat stał się mniejszy
Niektórzy z tych operatorów są mało znani, na przykład Kik; Inne już zaczynają zdobywać przyczółek w umysłach konsumentów, jak Pepco, a inne to starzy przyjaciele, jak Primark i Kiabi.. Ta pierwsza, jedna z największych grup dystrybucji mody niska cena Niemcy planują ekspansję na Hiszpanię w październiku w celu pozycjonowania tam rynku pierwsza 3 A w najbliższym czasie otwarcie pięciuset sklepów w kraju.
Wpływ na wydatki, jaki może mieć nie tylko kryzys, ale także strach przed nim, jest pochodnią, której ufają ci operatorzy, aby rozpalić ich wzrost i rozszerzyć się jak pożar na każdy zakątek w kraju.
Według WNP 73,2% ludności Hiszpanii ocenia ogólną sytuację ekonomiczną jako „złą lub bardzo złą”, co sprzyja ograniczeniu konsumpcji
Niemiecki gigant Kik postawił sobie za cel „zostanie flagowym sklepem” do 2022 roku, jak mówi Fernando Strobing Gomez, dyrektor generalny firmy na Półwysep Iberyjski. Zarówno niemiecka grupa, jak i Pepco mają nadzieję powtórzyć zwycięską strategię sieci takich jak Primark i Kiabi, które uczyniły Hiszpanię jednym z głównych rynków podczas kryzysu finansowego w 2008 roku..
Sieć należąca do AB Foods, która generuje około 5% swojej rocznej sprzedaży w Hiszpanii, przeprowadziła masową ekspansję detaliczną na rynek hiszpański w latach 2009-2014, w środku Wielkiej Recesji.
Od tego czasu Primark zwolnił tempo wzrostu w Hiszpanii do jednego do trzech otwarć rocznie, tempo, które utrzymywał do 2022 r., kiedy to ponownie przyspieszył na rynku hiszpańskim i umieścił go w centrum ekspansji detalicznej. W 2022 roku irlandzka sieć planuje dotrzeć do 57 placówek w Hiszpanii.
proces ekspansji kopnięcie Na rynku hiszpańskim zaczęła się od instalacji biur w Madrycie, gdzie firma podpisała już umowę najmu na kolejne pięć lat. Personel biurowy liczy około 25 osób, a każdy sklep Kik wymaga zespołu od dziesięciu do piętnastu pracowników.
Z kolei Pepco od roku zajmuje pozycje na rynku iberyjskim i zamierza otworzyć trzysta punktów sprzedaży w Hiszpanii W ciągu pięciu lat powiększy swoją sieć do 345 sklepów do 2027 roku. Polska sieć należy do Grupy Pepco, która kontroluje również Poundland i Dealz i jest jedną z największych w Polsce pod względem kapitalizacji rynkowej.
Primark nie jest daleko w tyle: Irlandzki gigant właśnie uruchomił plan rozwoju w Hiszpanii, który obejmuje inwestycję w wysokości stu milionów euro i ośmiogniazdową baterię w kraju, oprócz renowacji wielu swoich obiektów. Konkretnie, osiemdziesiąt milionów euro z inwestycji zostanie wykorzystane na rozszerzenie sieci sklepów Primark w Hiszpanii.
Pozostałe dwadzieścia milionów euro zostanie zainwestowane „w poprawę i renowację sklepów”, jak podaje firma należąca do AB Foods. Projekt ten stworzy w Hiszpanii prawie tysiąc miejsc pracy w nadchodzących latach, zwiększając siłę roboczą firmy w tym kraju o 11%, do ponad 10 000 osób.
Kolejny duży europejski operator modowy niska cena który od lat działa w Hiszpanii i który w 2022 roku wcisnął pedał gazu w tym kraju Francuskie Kiabi, które weszło na rynek w 1993 roku. Do 2032 roku należąca do Grupo Mulliez sieć zamierza podwoić swoją sieć sklepów w Hiszpanii, który obecnie składa się z około 55 instytucji. Tylko w 2022 roku Kiabi otworzyło w kraju dziesięć sklepów.
W 2021 r. obroty spółki zależnej Kiabi w Hiszpanii wyniosły 192,8 mln euro, o 10% mniej niż przed pandemią, ale o 21% więcej niż w 2020 r.
Kiappi szacuje, że w 2022 roku na rynku hiszpańskim, drugim co do wielkości pod względem obrotów grupie, zostanie przywrócona liczba sprzed pandemii Covid-19.. Grupa Pepco, spółka macierzysta Pepco i Poundland, zamknęła rok finansowy 2022 (do 30 września), zwiększając sprzedaż o 17,4% do 4823 mln euro. Po pierwszych wynikach firma ogłosiła, że przyspieszy ekspansję otwierając sklepy w Europie.
Konkretnie, firma oczekuje, że będzie Nakłady kapitałowe osiągnął rekordowe poziomy między 350 mln euro a 400 mln euro w nadchodzących latach dzięki planowi, który obejmuje otwieranie nowych sklepów w Europie Zachodniej oraz przeprowadzenie generalnego remontu sieci dystrybucji w centrum i na wschodzie kontynentu.
Primark ze swojej strony zakończył rok podatkowy 2022 (do 17 września), przywracając sprzedaż w Hiszpanii sprzed Covidpomimo tego, że cały krajowy rynek mody, obuwia i akcesoriów skurczył się o 9 proc., wynika z wyliczeń zawartych w ostatnich rocznych wynikach irlandzkiej spółki-matki AB Foods.
Grupa nie dzieli danych na kraje, ale w 2019 r. (rok zakończony w sierpniu) Primark Tiendas, z którym sieć działa w Hiszpanii (z wyłączeniem Wysp Kanaryjskich), wystawił fakturę w wysokości 1,523 mln euro, wynika z rachunków złożonych w Rejestr handlowy. Od ostatniego roku przed pandemią Primark zwiększył swoją powierzchnię handlową w Hiszpanii o 22%.
W 2022 roku sprzedaż Primarka na rynku hiszpańskim wzrośnie o 25%, podczas gdy wolumen sektora w kraju wzrośnie o 12%.
Kiabi, Primark, Pepco i Kik stoją przed koniecznością współdzielenia dostępnych lokali w galeriach handlowych i kompleksach handlowychnaturalny dom dużych, tanich operatorów mody, którzy działają z modelem o dużej powierzchni.
W Hiszpanii podbił tylko Primark Główna ulicazjawisko zilustrowane w jego książce sklep firmowy Na Gran Vía w Madrycie sklep z drugim co do wielkości obrotem w całej firmowej sieci. Francuski Kiabi również próbował swoich sił w Prezydent W 2017 roku bez powodzenia: jej flagowy sklep na Paseo de Gracia w Barcelonie został zamknięty dwa lata później i jest dziś sklep firmowy klocki Lego.
Ścieżka Primarka nie jest jednak tak wyraźna na dużych hiszpańskich ulicach handlowych: Pepco jest na tym skupione i już zaczęło zadomowić się w centrach miast.
W październiku 2022 roku firma zostaje otwarta na środku Via Eduardo Dato (Vitoria), głównej ulicy handlowej miasta. Następnie Pepco osiedliło się również przy Madrid Street w Alcalá, niedaleko Goya. Działalność polskiej firmy w Hiszpanii jest zarządzana przez spółkę zależną utworzoną przez grupę w 2021 roku Posiada biura w Bravo Murillo (Madryt) wraz z zespołem Casa Około sześćdziesięciu pracowników.
Kolejną dużą tanią firmą dystrybucyjną jest niemiecka sieć Tedi, która oferuje nie modę, ale kosmetyki i tekstylia domowe i zdołała znaleźć miejsce w Główna ulica, ze sklepem na Gran Vía w Barcelonie. Firma jest uważana przez Kik za jednego ze swoich konkurentów na rynku hiszpańskim i otworzyła swój pierwszy sklep w tym kraju w 2015 roku.
Podobnie jak Primark, Tedi nie posiada sklepu internetowegoW przeciwieństwie do Kiabiego, Kika i Pepco. Choć spóźnił się, by skorzystać z Wielkiej Recesji w Hiszpanii, Teddy uzbroił się, by wykorzystać kolejny kryzys i mianował w styczniu nowego szefa ekspansji na Półwyspie Iberyjskim, Jorge Gradosa Cisse. Na koniec 2022 roku niemiecka sieć posiadała w Hiszpanii ponad dwieście sklepów i jest jednym z największych operatorów dystrybucji wielkopowierzchniowej w Europie.
Dystrybucja pozacenowa lub „dyskontowa” wzrosła w 2022 roku na rynku hiszpańskim
Operatorzy mody dyskontowej, multibrandowi dystrybutorzy nadwyżek zapasów marek ze średniej lub wyższej półki, zaczęli wchodzić do Hiszpanii pod koniec 2021 roku, kiedy to polska firma Discounterra otworzyła lokal w Sabil Outlet w Madrycie.
W Stanach Zjednoczonych model biznesowy ceny Ustawił się jako kolejny kanał dystrybucji mody, dla którego niektóre firmy przyjeżdżają, aby produkować określone kampanie. Największe z tych modeli, takie jak TJ Maxx czy Marshalls, mają już swoje własne marki.
Kluczem do ich sukcesu była Wielka Recesja w Stanach Zjednoczonych, a teraz próbują szczęścia w Hiszpanii, która pogrążona jest w historycznej inflacji, z zaufaniem konsumentów na najniższym poziomie i sklepami operatorów modowych na skrajnym poziomie.
Powodem posiadania tego modelu jest wyeliminowanie nadmiernych zapasów. Zapasy z poprzednich kampanii, nadwyżki produkcyjne, artykuły z upadłych firm lub marek z wysokimi oczekiwaniami, które po prostu nie rosną… Szukając drogi ucieczki dla tych zapasów z datą ważności, wielcy operatorzy mody sprzedają je masowo i Po niskiej cenie do firm takich jak TJ Maxx, Marshalls czy Ross, które później odsprzedajesz z dużymi rabatami.. W ten sposób plik reduktory Stają się stroną B dystrybucji mody i ekspertami w sprzedaży tego, co się nie sprzedaje.
obok, olbrzymy Rabat Generuj wysoką lojalność klientów: podczas gdy model outletu stara się odtworzyć doświadczenie zakupowe pełna cena Często obsługiwane bezpośrednio przez marki, w TJ Maxx ubrania są układane na ogromnych powierzchniach o powierzchni 2000 stóp kwadratowych, w rzędach wieszaków na ubrania i półek na buty, co daje klientowi znacznie większe poczucie targowania się, gdy znajdzie dobrą sztukę w niska cena. Ekstremalnie.
W Hiszpanii rynkiem zbytu nadwyżek modowych były tradycyjnie sklepy i wyprzedaże. W ten sposób każda firma kontroluje ilość odsprzedawanych zapasów i postrzeganie jej marki przez klientów poprzez organizacje zarządzane bezpośrednio lub przez bliskich partnerów.
Tylko firma Costco, która specjalizuje się w dystrybucji na dużą skalę ze zniżkami na produkty takie jak żywność, artykuły gospodarstwa domowego i niewielki procent mody, odważyła się wejść do Hiszpanii w 2012 roku ze śmiałym planem ekspansji, który doprowadził do gorszych wyników niż oczekiwano, a dziesięć lat później , żaden zysk.
Dokładnie tak, jak to się dzieje w pliku niska cenai Większość operatorów dyskontów odzieżowych ma bardzo niską penetrację cyfrową i polega w szczególności na swojej sieci sklepów stacjonarnych.
aby to naprawić utrudnienieNordstrom, właściciel Nordstrom Rack i jedna z największych grup supermarketów w USA, uruchomił w 2021 roku plan, zgodnie z którym spodziewa się, że 50% jego sprzedaży będzie pochodzić z kanału cyfrowego w nadchodzących latach.
„Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia.”