Netflix i Amazon Prime Video to dwie usługi najczęściej używane przez użytkowników hiszpańskich platform. To jeden z wniosków wyciągniętych z pierwszego raportu VOD Analytics, narzędzia do pomiaru oglądalności na platformach wideo na żądanie, opracowanego przez SigmaDos30, konsorcjum firmy badawczej Sigmados i firmy doradczej Dos30, która została zaprezentowana w środę. Jej raporty, które będą publikowane kwartalnie, pochodzą z 3600 ankiet regularnych użytkowników platformy powyżej 16 roku życia i są największą ogólnopolską próbą analizującą konsumpcję tego typu treści.
W tym pierwszym raporcie Netflix jest platformą, którą respondenci wymieniają najczęściej, a 72% z nich twierdzi, że jest użytkownikami lub subskrybentami. Tuż za nim plasuje się Prime Video, o którym wspomniało 67,8%. Poza tym, choć dość duży odsetek, to HBO Max (31,3%) i Disney+ (29,4%). Kolejnym odkryciem z pierwszego raportu SigmaDos30 jest to, że tylko 49,1% użytkowników przyznaje, że są subskrybentami i tylko użytkownikami platform, które lubią. Pozostałe 50,9% udostępnia go większej liczbie subskrybentów lub użytkowników.
Głównym powodem, dla którego użytkownicy platformy podawali kontrakty, była różnorodność treści (65,9%), a następnie możliwość zobaczenia ich oferty wtedy, gdy chcieli (46%). Podkreśla również, że każdy użytkownik platform telewizyjnych ma średnio dostęp do 2,3 takich usług i spędza na nich od jednej do trzech godzin dziennie, czyli wciąż mniej niż w przypadku tradycyjnej telewizji, a więcej niż te trzy. Średnio godzin dziennie.
Raport VOD Analytics podąża śladami kwartalnych wskaźników firmy konsultingowej GECA, które również zostały opracowane na podstawie wywiadów online z użytkownikami platformy i publikowane kwartalnie przez trzy lata. Według tego wskaźnika 9 na 10 użytkowników platformy jest z nich zadowolonych, a ich odbiorcy mają od 35 do 54 lat. Pod koniec 2021 r. GECA przeprowadziła w sumie badania w 21 krajach na całym świecie (Wielka Brytania, Niemcy, Portugalia, Francja, Włochy, Holandia, Norwegia, Szwecja, Dania, Finlandia, Polska, Węgry, Rumunia, Turcja, Rosja, Brazylia , Australia, Indie, Japonia i Korea Południowa i Chiny) na podstawie ich doświadczeń z hiszpańskim barometrem. Z tych danych jasno wynika, że Netflix zajmuje pierwsze miejsce jako platforma o największej penetracji na 71% rynków zagranicznych. Potwierdza również doskonałe dane o oglądalności zarejestrowane przez hiszpańskie tytuły Netflix, takie jak Kradzież pieniędzy Elita, pełne morze A Drut dziewczyny Przeanalizowano praktycznie wszystkie rynki.
Możesz śledzić TELEWIZJĘ EL PAÍS pod adresem Świergot Lub zarejestruj się tutaj, aby otrzymać Cotygodniowy biuletyn.
„Niezależny przedsiębiorca. Komunikator. Gracz. Odkrywca. Praktyk popkultury.”