Firma / 71% sklepów internetowych jest dotkniętych obecną sytuacją gospodarczą

Firma / 71% sklepów internetowych jest dotkniętych obecną sytuacją gospodarczą

71% sklepów internetowych jest dotkniętych obecną sytuacją gospodarczą

Zgodnie z danymi uzyskanymi w najnowszym badaniu PrestaShop, 57% sprzedawców, których dotyczy problem, przemyślało swój biznesplan, aby dostosować się do obecnej sytuacji, a w Hiszpanii 66% sprzedawców już wdrożyło środki mające na celu utrzymanie konkurencyjności

Według najnowszego badania przeprowadzonego w maju w PrestaShop Million Club Stores, sytuacja gospodarcza odbiła się negatywnie na 7 na 10 handlowców internetowych. Efekt, który zwykle rekompensuje aktywacja różnych narzędzi płatniczych, takich jak promocje, podwyżki cen i kontrola kosztów.

Spowolnienie w e-commerce po złotym wieku?

Miniony rok był szczególnie dobry dla handlowców PrestaShop, gdzie GMV (wartość brutto merchandise) wzrosła o 9% do 24 miliardów. Według najnowszego badania PrestaShop przeprowadzonego na początku roku, sprzedawcy Million Club w 2022 roku spodziewają się wzrostu swojej działalności głównie dzięki sprzedaży międzynarodowej (75% z nich). Na tę perspektywę może wpłynąć pogłębiający się światowy kryzys gospodarczy, wyrażany przez sprzedawców rozwiązań e-commerce.

Na całym świecie usunięcia (45%) i niskie współczynniki konwersji (41%) należą do najczęstszych problemów zgłaszanych przez sprzedawców. W Hiszpanii trend był wyraźniejszy – prawie 46% sprzedawców dotknęło i doświadczyło zakłóceń klientów, podczas gdy 27% doświadczyło niższych współczynników konwersji.

Jak podkreśla Sergio Hernández Cabanillas, dyrektor generalny Cyclos Cabello: „Wczesne miesiące 2022 roku były bardzo pilne w sektorze rowerowym: wojna doprowadziła do znacznego wzrostu cen, z odpowiednim spadkiem marż, co doprowadziło do zastosowania automatyzacji narzędzia, ceny i lepsze wyniki kampanii. Ciclos Cabello będzie nadal stawiać na sprzedaż online i otwierać nowe rynki europejskie. W maju już rośniemy o 15%.”

Oprócz wpływania na sprzedaż, wielu handlowców musi zmagać się z konsekwencjami sytuacji ekonomicznej w swojej działalności. Na arenie międzynarodowej głównymi skutkami są zwiększone koszty (dla około 71% handlowców), dostawy surowców (53%) oraz kwestie logistyczne (35%).

Hiszpańskie sklepy internetowe potwierdzają światowy trend: 44% z nich decyduje się na podniesienie cen, a 45% na kontrolę wydatków, aby poradzić sobie z sytuacją gospodarczą. Ponadto zwiększyło się 35% działań promocyjnych. „To skomplikowany rok ze względu na obecną sytuację, przez którą przechodzimy, i mamy nadzieję kontynuować naszą trajektorię wzrostu w ostatnich latach z międzynarodowym planem ekspansji w Meksyku, który pozwoli nam osiągnąć w tym roku ponad 10% wzrost”, Mauricio Martinez, dyrektor generalny Great Evening.

W ten sposób sprzedawcy dostosowują swoje plany biznesowe do nowej sytuacji

Dobrą wiadomością jest to, że na całym świecie 57% handlowców było w stanie dostosować swój model biznesowy do sytuacji gospodarczej.

Kontrolowanie ich wydatków (35%) i podnoszenie cen (38%) to jedne z najważniejszych działań podejmowanych przez sprzedawców na całym świecie.

Rozwiązanie powszechnie preferowane przez zdecydowaną większość traderów w porównaniu do promocji (mniej niż 20% stawia na tę dźwignię) lub odroczenia planów kontraktowych (mniej niż 15%).

„Ubiegły rok był udany dla naszych handlowców, którzy byli w stanie objąć globalną transformację cyfrową. Sprzedawcy PrestaShop po raz kolejny wykazali się odpornością i umiejętnością dostosowania się do trudnej sytuacji gospodarczej. Jesteśmy bardzo dumni, że możemy ich wspierać w dobrych czasach.” I w trudnych czasach, aby zapewnić sobie konkurencyjność, zwłaszcza członkom PrestaShop Million Club.” , potwierdza Jorge Gonzalez Marcos, Head of Iberia and Latam w PrestaShop.

„Nasze prognozy na rok 2022 są optymistyczne. Pomimo skomplikowanych sytuacji, takich jak strajk transportowy, którego byliśmy świadkami kilka miesięcy temu i wynikający z niego wzrost liczby wypadków, jesteśmy w okresie ciągłego wzrostu. Wynika to głównie z pracy i wysiłku naszego zespołu , wdrażając „żywy katalog” z ofertą asortymentów Nowe produkty dla naszych klientów przez cały rok. Dlatego dodaliśmy plan ekspansji dla firmy, co oznacza, że ​​działamy w Europie, choć ostatnio rozszerzyliśmy się na Kolumbię z bardzo mocnym projektem otwiera przed nami nieskończone możliwości.Ponadto w niezbyt odległej przyszłości chcielibyśmy oddać się nieznanemu metawszechświatowi.Musimy dostosować się do nowej ery” – komentuje Alberto Fernandez, PrestaShop Trader i dyrektor generalny Orions.

O PrestaShop Million Klub

Założony w 2019 roku PrestaShop Million Club ma na celu zrzeszenie handlowców prowadzących działalność e-commerce za pośrednictwem PrestaShop, którzy generują rocznie ponad 1 milion GMV (wartość towarów brutto). Wśród dziesiątek tysięcy kupców spełniających te kryteria klub zrzesza około 500 kupców z Francji, Hiszpanii, Włoch, Polski i Ameryki Łacińskiej. Skupia różne sektory, zarówno w B2C, jak i B2B, od mody po żywność, przez artykuły gospodarstwa domowego, sport, biżuterię, ogrodnictwo, a nawet sklepy zoologiczne, żeglarstwo i hobby kreatywne. Całkowicie bezpłatny PrestaShop Million Club pozwala sprzedawcom na interakcję z rówieśnikami, dzielenie się najlepszymi praktykami i uczestniczenie we wspólnych działaniach w celu budowania ich biznesu.

O PrestaShop

Jako główny partner w cyfryzacji handlu, PrestaShop chce stać się referencyjną platformą handlową dla rozwoju firm na całym świecie, w oparciu o swoje wartości: Odwagę, Bliskość, Wytrwałość i Zaangażowanie. Z prawie 300 000 witryn, które już korzystają z jego oprogramowania na całym świecie, PrestaShop jest wiodącym rozwiązaniem e-commerce typu open source w Europie i Ameryce Łacińskiej. Dzięki PrestaShop Essentials, pakietowi modułów zapewniających bezpieczne rozwiązania płatnicze na całym świecie, analizę wydajności i marketing online oraz platformę PrestaShop, swoją ofertę hostingową, PrestaShop umożliwia firmom łatwe rozpowszechnianie ich działalności na większą skalę. W 2021 r. strony PrestaShop wygenerowały ponad 24 miliardy euro sprzedaży online. Od listopada 2021 r. PrestaShop stał się częścią rodziny MBE Worldwide, aby przyspieszyć jej rozwój i wspólnie stać się wiodącą na świecie platformą e-commerce i logistyki dla firm.

You May Also Like

About the Author: Ellen Doyle

"Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *