W najbliższy piątek 17 czerwca w środku popołudnia w ramach 37. sesji Międzynarodowego Festiwalu Kina w Guadalajarze (FICG37) Długo oczekiwana rozmowa odbyła się między reżyserem, scenarzystą i producentem z Guadalajara William Byk z ariza gwiazda, dyrektor FICG; Nagrany wywiad, w którym rozmawiali Proces twórczy reżysera nad jego najnowszym filmem „Pinokio”, a także zapowiedź „rewitalizacji” grantu animacyjnego Jenkins-del Toro od przyszłego poniedziałku. (Ponieważ z powodu pandemii żadne zaproszenie nie zostało wysłane.)
Spotkanie odbyło się w sali FICG Cinematheque nazwanej imieniem laureata Oscara z Jalisco, gdzie pokazano wywiad, w którym del Toro wyjaśnił, że „niektóre postacie z historii literatury” – m.in. Tarzan, Dracula lub Sherlock Holmes– Rozpoznają wszystkie rodzaje wersji, ponieważ „ludzie znają ich cechy”, dlatego Pinokio może mieć „nową wersję”.
Podstawowa wersja Guadalajary
Teraz kierownik „Naśladuj dźwięk i ruch” Zauważył, że Guadalajara jest dla niego ważna, ponieważ tam właśnie jest „Zacząłem robić plastyczną animację kamerą Super 8”, współpracując z Rigo Morą i rozwijając „potężną nową generację” twórców filmów akcji, którzy byli „w czołówce”; I tak po wygraniu „Kształtu wody” na rozdaniu Oscarów, „Pomyślałem, że moglibyśmy wypromować warsztaty animacji formatowej”, gdzie „gdyby powstał, moglibyśmy przyciągnąć do miasta produkcje międzynarodowe i lokalne”.
Del Toro zauważył, że niektóre sceny „Pinokia” zostały nakręcone w Guadalajara i „poza szkoleniem ludzi i modernizacją elementów artystycznych”, ważne było, aby przeprowadzono proces selekcji i że „główne lalki były grane rękami z Guadalajary”; W tym duchu zauważył, że konieczne jest, aby „przywrócił więź z nowymi animatorami”, ponieważ, jak sam powiedział, Guadalajara „ma jedne z najlepszych talentów w Ameryce Łacińskiej”, a sponsoring jego stypendium pokazał mu że „animacja jest centralnym punktem pomysłów i może być punktem zwrotnym, zwłaszcza teraz, gdy wsparcie staje się coraz rzadsze i trudniejsze”.
Pytający/a. Camacho
Zatrzymaj ruch i włosy
Po opowiedzeniu o rozwoju poklatkowej („jednej z pierwszych technologii stworzonych dla kina”) del Toro stwierdził, że Technika, która odtwarza ruchy o mechanicznej złożoności, „które również starają się sprzedać postać; Animator jest jak szpieg z innej planety, a zatrzymanie ruchu to technika trudna i czasochłonna – w tym wieku, w którym inne procesy stają się ekonomicznie opłacalne – co według mnie jest najpełniejszą formą animacji, ponieważ odtwarza rzeczywistość to nigdy nie było, jest ładne ”.
Z drugiej strony, po wzmiance o tym w „Pinokio” użyli tego Ponad 20 ilustratorów i ponad 60 różnych grup fotograficznychreżyser komentował twórczość kolejnego pokolenia animatorów z Jalisco, którzy w jego mniemaniu są „poetami, autorami kompletnymi; w tym co robią zawsze jest element poetycki, tragiczny i plastyczny” Filmowcy wschodnioeuropejscy, gdzie animatorzy „Bardzo silni”, więc bliskie relacje z Polską w tym FICG są ważne).
zmienić życie
Podobnie del Toro nawiązał do swoich początków w ramach FICG, „ponad trzy dekady temu”, w czasie, gdy „festiwal był antyestablishmentowy, a kręcenie filmów w tym kraju uważano za przekleństwo”; Chociaż on też to zauważył To właśnie to wydarzenie dało mu możliwość uczestniczenia (i wygrania) na Festiwalu Filmowym w Cannes ze swoim filmem „Kronos”, wydarzeniem, które „odmieniło moje życie”.
Pod koniec wywiadu reżyser i scenarzysta podkreślił związek między El Taller del Chucho i studiami w Anglii i Portland (USA) a platformą Netflix; „Najważniejsze dla mnie było stworzenie go, zrobienie pierwszej produkcji i uruchomienie”, wspominając później, że „trudno było kręcić w Guadalajarze, ale było warto”.
Na koniec menedżer podkreślił, jak to było dla niego ważne „W obronie pochodzenia tego, w co wierzyłem w kinie”, dlatego około 15 lat temu „pomyślałem o powrocie do animacji”.okres, który, jak mówi, zajął do ukończenia Pinokia, wyjątkowego filmu fabularnego o tej samej twórczej pasji, co „El Espinazo del Diablo” i „El Laberinto del Fauno”.
Pytający / za. Camacho
zachęta i nieposłuszeństwo
„Chcę dalej tworzyć animację”, powiedział del Toro, a „Pinokio” to projekt, który „zajęło nam 15 lat; dla mnie liczy się to, że jeśli mnie to poruszy, ten film nie będzie bardziej osobisty, Moim zainteresowaniem było zbadanie związków między lalką a człowiekiem”, przede wszystkim w trudnych czasach.
Na koniec reżyser powiedział, że bardzo mu zależało na tym, aby jego postać „nie sprzyjała dobrym obyczajom”, ponieważ Pinokio odzwierciedla, że czasami „dobrze jest być nieposłusznym, a ponadto być tym, kim się jest”. nie musi zdradzać swojej natury, więc nie jest priorytetem, aby jego postać stała się „prawdziwym chłopcem”.
„Pinokio” („Pinokio”, 2022)
- Tabuk: Guillermo del Toro / Mark Gustafson
- scenariusz: Guillermo del Toro / Patrick McHale
- Produkować: Guillermo del Toro, Lisa Henson, Alex Bolkeley, Cory Campodonico, Gary Ungar
- Produkcja wykonawcza: Jason Lust
- pluć: Gregory Mann / Ewan McGregor / David Bradley / Tilda Swinton / Christoph Waltz / Finn Wolfhard / Cate Blanchett / John Turturro / Ron Perlman / Tim Blake Nelson / Berne Gorman
- pierwszy pokaz: grudzień 2022
Streszczenie
Oparta na klasycznej historii Carlo Collodi o drewnianej lalce magicznie ożywionej, by stać się synem stolarza o imieniu Geppetto; Ten film to animowany muzyczny film animowany poklatkowy, który śledzi przygody i wzloty i upadki Pinokia w jego dążeniu do znalezienia swojego miejsca na świecie.
FM
Przeczytaj także
Otrzymuj najnowsze wiadomości na swój e-mail
Wszystko, co musisz wiedzieć, aby rozpocząć dzień
Rejestracja oznacza akceptację regulaminu
„Niezależny przedsiębiorca. Komunikator. Gracz. Odkrywca. Praktyk popkultury.”