Kilka dni temu wylądował Netflix Długo oczekiwana koreańska wersja przeboju hiszpańskiego serialu Kradzież pieniędzy Nic dziwnego, że szybko stał się plikiem bańka Platforma, która w ostatnich miesiącach najbardziej postawiła na transfer produktów audiowizualnych firmy Korea Południowa.
Serial telewizyjny wyprodukowany w tym azjatyckim kraju znanym jako koreański dramat Odniósł rosnący sukces na całym świecie i był jednym z najnowszych testów gra w kalmaryktóra od swojej premiery stała się najchętniej oglądaną produkcją Netflixa z ponad 142 milionami widzów na całym świecie.
Czyli pomimo różnic kulturowych, różnych języków i odległości geograficznej, Hallyo (przetłumaczone jako fala koreańska) wywarło potężny wpływ na zachodnią publiczność, zwłaszcza w Ameryce Łacińskiej.
Jest bardzo krótkiz ogółem 16 rozdziałów i tematami obejmującymi od klasycznej historii zakochanych w kilku różnych klasach społecznych, poprzez historie lekarzy, uczniów, komiksy, akcje i fantasy, takie jak mityczne istoty, między innymi, platformy takie jak Netflix stał się głównym czynnikiem jego internacjonalizacji.
Biorąc pod uwagę dobry odbiór, nic dziwnego, że jest to platforma dla pływ Ma już ocenę najczęściej oglądanego koreańskiego dramatu w Korei Południowej; Oto lista najpopularniejszych w tym tygodniu Od 20 do 26 czerwca:
1. Domek z kart: Korea
Tydzień na szczycie
Złodzieje przejmują mennicę w zjednoczonej Korei. Mając zakładników przetrzymywanych, policja musi ich schwytać, podobnie jak sprawca pobicia.
W rolach głównych: Yoo Ji-tae, Kim Young-jin, Park Hae-soo
2. Nasz niebieski horyzont
Tydzień na szczycie
Miłość jest słodko-gorzka – a życie jest pełne wzlotów i upadków – w tych opowieściach o grupie ludzi, którzy mieszkają i pracują na ruchliwej wyspie Jeju.
3. Moje notatki redakcyjne
https://www.youtube.com/watch?v=FQEm4dPZs
11 tygodni na szczycie
Zmęczeni monotonią dojrzewania trzej bracia próbują wyrwać się z nudnego życia… i odkryć drogę do osiągnięć.
W rolach głównych: Lee Min Ki, Kim Ji Won, Son Suk Koo
4. Alchemia duszy
Tydzień na szczycie
Potężna wiedźma uwięziona w ciele niewidomej kobiety spotyka członka prestiżowej rodziny, który potrzebuje jej pomocy, by zmienić swoje przeznaczenie.
W rolach głównych: Lee Jae Wook, Jung So Min, Hwang Min Hyun
5. Nie poddawaj się
7 tygodni na szczycie
Dramat opowiada o romantycznej relacji między 40-letnim mężczyzną, który marzy o drugiej wiośnie w swoim życiu, 20-letnim geniuszem natury i biznesmenem z Armii Rezerwy.
W rolach głównych: Kwak Do Won, Yoon Do Joon
6. Jestem sam
22 tygodnie na szczycie
Sześciu mężczyzn i sześć kobiet, które chcą się pobrać, zostaje zaproszonych do organizowanego na dużą skalę Świata Solo. Single z „I am Solo”, którzy nie są celebrytami, pokazują swoją fascynację znalezieniem swojej pary i randkowaniem w tym prawdziwym programie randkowym.
Prezentują: Defconn, Lee Yi Kyung i Song Hye Na
7. Zmień dni
3 tygodnie na szczycie
Dwa tygodnie na szczycie
W romantycznym miejscu pary, które mają zakończyć swój związek, mają dwie możliwości: naprawić lub znaleźć nową miłość.
W rolach głównych: Jang Do Yeon, Yang Se-chan, Code Kunst
8. Kiedy moja miłość kwitnie
Tydzień na szczycie
Dwadzieścia lat później dwoje kochanków spotyka się ponownie i odkrywa, że czas nie poszedł na marne i zmienił ich w nierozpoznawalnych ludzi.
W rolach głównych: Yoo Ji Tae, Lee Bo Young, Park Jin Young
9. Znowu miłość: sezon drugi
10 tygodni na szczycie
Historia absolwentki szkoły koedukacyjnej, która po 30 latach ponownie się spotyka i mierzy się z rzeczywistością odzwierciedlającą ich przeszłość.
Obsada: Kim Ji Soo, Ryu Jung Han, Choi Chul Ho, Lee Ah Hyun
10 – Jujutsu Kisen *
Tydzień na szczycie
Mając policzone dni, licealista Yuji postanawia wytropić i skonsumować pozostałe 19 palców śmiertelnej klątwy, aby móc umrzeć razem z nim.
Uwaga: tytuły są oznaczone gwiazdką
To nie jest K-dramat, ale trafia na listę najchętniej oglądanych w tym kraju. Najczęściej oglądane tytuły również w Korei Południowej
Są popularne w innych krajach jak:
Domek z kart: Korea Ameryka: Bahamy, Boliwia, Brazylia,Kolumbia Kostaryka, Ekwador, Salwador, Gwadelupa, Gwatemala, Honduras, Jamajka, Martynika,Meksyk Nikaragua, Panama, Paragwaj,Peru
Dominikana, Wenezuela
Europa: Bułgaria, Włochy, Polska i Portugalia.
Afryka: Egipt, Kenia, nr 1 w Maroku, Mauritius, Nigeria.
Azja: Arabia Saudyjska, Bangladesz, Bahrajn, Katar, 1. miejsce w Korei Południowej, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Filipinach, Hongkongu, Indiach, 1. miejsce w Indonezji, Japonii, Jordanii, Kuwejcie, Libanie, 1. miejsce w Malezji, Malediwach, Omanie , Pakistan i zajęła pierwsze miejsce w Tajlandii, Tajwanie i Turcji oraz pierwsze miejsce w Wietnamie.
Nasz niebieski horyzont
Azja: Korea Południowa, Hongkong, Indonezja, Japonia, Malezja, Singapur, Tajlandia, nr 1 na Tajwanie, Wietnam.
Chemia duszy
Afryka: Nigeria:
„The Squid Game” opowiada historię 456 zadłużonych zawodników, którzy rywalizują o nagrodę w serii gier dla dzieci. Dla przegranych oznacza to śmierć. (Zdjęcie: Youngkyu Park/Netflix/dpa) Aby dowiedzieć się, dlaczego tytuły serii lubią Goblin, chłopcy nad kwiatami, miłośnicy księżyca, jesteście piękni A inne tytuły odniosły taki sukces, że nie można przestać o nich mówić
pochodzenie hallyu Zjawisko to zostało po raz pierwszy nazwane pod koniec lat 90., kiedy chińska gazeta The Peoples Daily użyła tego terminu w odniesieniu do powitania kultura koreańska
W krajach takich jak Hongkong, Tajwan, Singapur, Wietnam i Indonezja. Hallyu to nic innego jak włączenie seriali telewizyjnych, filmów, K-popu, celebrytów lub idoli, gastronomii i makijażu, a także innych aspektów, które zwiększyły jego konsumpcję na całym świecie. Fala wskoczyła do oceanów i dotknęłaNajdalsze zakątki planety
nawet w tych krajach, w których wznoszone są bariery przeciwko temu, co obce, takich jak Korea Północna. Koreański dramat różni się od produkcji telewizyjnej.Hollywood
Albo arabskie telenowele, czy nawet meksykańskie telenowele, bo po wojnie z Japonią i Koreą Północną dały szansę koreańskiemu społeczeństwu na przekształcenie się na oczach świata. Wreszcie, istnieje również branża K-popowa, która jest ściśle związana z branżą telewizyjną, na przykład oryginalna ścieżka dźwiękowa (OST)
To także jedna z podstawowych zasad reklamowania produktów i zdobywania większej liczby widzów.
Polecamy:
„Niezależny przedsiębiorca. Komunikator. Gracz. Odkrywca. Praktyk popkultury.”