CineMad ogłosił 16 projektów wybranych spośród seriali, filmów fabularnych i dokumentów

CineMad ogłosił 16 projektów wybranych spośród seriali, filmów fabularnych i dokumentów

Międzynarodowe Forum Rozwoju i Koprodukcji CineMad Window przyzna nagrody w wysokości 60 000 euro w czterech kategoriach: animacja (filmy i seriale fabularne), dokument (filmy i seriale fabularne), serial fantasy i film fabularny.

Wydarzenie to jest organizowane przez AMA (Madrytowe Stowarzyszenie Audiowizualne), we współpracy ze Wspólnotą Madrytu i Radą Miasta Madrytu za pośrednictwem Rządowego Obszaru Gospodarki, Innowacji i Zatrudnienia.

Międzynarodowe Forum Rozwoju i Koprodukcji Ventana CineMad ogłosiło daty i miejsce swojej ósmej edycji: 5-6 października w Círculo de Bellas Artes w Madrycie. Ujawniła także 16 projektów fabularnych, dokumentalnych i telewizyjnych (fikcja i animacja), które wezmą udział w tym ważnym dla branży audiowizualnej wydarzeniu. Panel ekspertów wybrał te projekty spośród 117 zarejestrowanych projektów (30% więcej niż w poprzedniej edycji) na podstawie ich jakości, wartości artystycznej, potencjału międzynarodowego, rentowności finansowej i związku z regionem Madrytu.

Celem Ventana CineMad jest wspieranie umiędzynarodowienia tkaniny audiowizualnej w Madrycie oraz wzmocnienie lokalnego i regionalnego przemysłu poprzez promowanie wysokiej jakości obrazowania i produkcji audiowizualnych.

Wśród 16 wybranych projektów siedem filmów fabularnych, cztery seriale (dwa fabularne i dwa animowane) oraz pięć dokumentów. Sześć z nich zostało wyreżyserowanych przez kobiety, a dziesięć napisało lub napisało przez nie współautorstwo. Projekty te powalczą o nagrody w wysokości 60 tys. euro rozdysponowane w różnych kategoriach, o 15 tys. euro więcej niż w poprzedniej edycji.

Filmy fabularne: 50 portretów Davida Péreza Sanudo (Amania Films, La Claqueta PC i Picograms Film AIE), W obliczu Javiera Marco (Briograf Capital AIE), Ollie, pies Danielle Loveccio (TYL Escénicas Producciones AIE), Mr. . Nobody (Forsaken) Miguel Angel Calvo Bottini (Salto de Computer Hub), Kwiaty dla nieobecnej matki Anny Pointes (Verbena Films), Nie umrę z miłości Marty Matut (Solita Films), Potomek Fernando Péreza (Union) of Entertainment Spain SL, BTeam Prods, Rexin Film).

Seriale: Metoda zabijania Francisco Silvy Carvalho (Atlantica Films – Fiction), Mr. Trans Valerio Veneras (El Recreo Estudios SL – Fiction), Zebra con lunares (Polka dot Zebra) na podstawie pracy Heleny Perim Evy Pérez Misa (Sygnatia SL – Kreskówki) Animacja), Mój Brat to T-Rez Javiera Pecesa (Pan Klaus Studio SL – Animacja).

Dokumenty: Lionel Carlosa Saeza (Blore, Amaya Izquierdo i Mario Fornes), Marcos Code, Patricia Perez i Lina Seid (La Terrazza Films), Para wspinaczkowa. 7 krajów, 7 szczytów, 1 cel Carlo Dorsey (Potenza Productions), Co zrobiliśmy w cieniu Lucii Hernandez i Sarah Moralo (Strażnik i podsumowanie), Szklana bariera Neria Barros (Docland Films).

Panel ekspertów, który dokonał wyboru składał się z profesjonalistów: Carlos Beam, animator ekspertów; Mercedes Alvarez, reżyser filmowy; Conchi Cascajosa, nauczyciel; Luis Angel Ramirez, producent; Maria Jose Martin, producent; i Xavier Atance, producent.

Jako nowość Ventana CineMad rozszerza swoją sieć współpracy o wydarzenia międzynarodowe, a jeden z wybranych projektów weźmie udział w TorinoFilmLab Next 2023.

Niektóre z udanych projektów, które przeszły przez inne wersje Ventana CineMad, to: Mój brat Ali w reżyserii Pauli Palacios, która została niedawno wybrana w Los Angeles przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Filmów Dokumentalnych na twórcę IDA/Netflix Global Emerging Films; Cinco Lopetos, premiera na Berlinale, w reżyserii Alaudy Ruiz de Azúa; Świnka, premiera w Sundance w reżyserii Carloty Peredy; Josefina, premiera na Festiwalu w San Sebastian w reżyserii Javiera Marco Rico; Life Was This Way po raz pierwszy na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Tokio w reżyserii Davida Martina de los Santos.

Organizatorem Ventana CineMad jest AMA (Madrytskie Stowarzyszenie Audiowizualne). Wspólnota Madrytu i Rada Miasta Madrytu współpracują w ramach Rządowego Obszaru Gospodarki, Innowacji i Zatrudnienia.

Laboratorium okien CineMad

Z pomocą laboratoriów i inkubatorów do tworzenia projektów audiowizualnych Ministerstwa Kultury i Sportu, wszystkie wybrane projekty otrzymają wsparcie w krajowych i międzynarodowych szkoleniach w tej wersji poprzez intensywny program CineMad Laboratory Window. Program ten zostanie zaprezentowany na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w San Sebastian i Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Toronto.

Jest skierowany zarówno do wybranych kierowników projektów, jak i producentów i producentów. Potrwa on trzy miesiące i obejmie szkolenie obejmujące pracę krajowych i międzynarodowych ekspertów, aspekty scenariuszowe, finansowanie krajowe i międzynarodowe, szkolenia, dystrybucję krajową i międzynarodową, strategię festiwalową, marketing i komunikację oraz projektowanie widowni.

Ventana CineMad Lab jest organizowane przez AMA, finansowane przez ICAA (Instytut Kinematografii i Sztuk Audiowizualnych) i wspierane przez PIAF i EGEDA. Jest to projekt finansowany przez Unię Europejską, kolejne pokolenie Unii Europejskiej.

O oknie CineMad

Ventana CineMad to międzynarodowe forum koprodukcyjne organizowane przez AMA (Madrytowe Stowarzyszenie Audiowizualne) we współpracy ze Wspólnotą Madrytu i Radą Miasta Madrytu. Jest to forum, które odbywa się corocznie od 2015 roku w celu nawiązania sojuszy między europejskim i amerykańskim sektorem audiowizualnym, z Madrytem jako punktem wyjścia. Ponadto laboratorium Ventana CineMad otrzymało dofinansowanie od ICAA oraz przy wsparciu PIAF i EGEDA.

Co roku międzynarodowy panel wybiera projekty audiowizualne z Madrytu, Europy i Ameryki, które następnie są prezentowane publicznie w formacie stadionowym. Podczas siedmiu dotychczasowych edycji na Forum prezentowane były projekty z Kolumbii, Szwecji, Rumunii, Meksyku, Chile, Niemiec, Peru, Polski, Argentyny, Brukseli i Kanady.

Oprócz wymienionych przykładów, inne projekty, które przeszły przez poprzednie edycje Ventana CineMad, to filmy, które miały swoją premierę na najważniejszych festiwalach, takich jak: Entre perro y lobo (Hiszpania, Kolumbia, Kuba) i Berlinale Forum 2020; La Gomera (Rumunia – Francja – Niemcy), oficjalna sekcja Festiwalu w Cannes; The Hidden City (Hiszpania – Francja – Niemcy), Międzynarodowy Festiwal Filmów Dokumentalnych IDFA Amsterdam; Los Reyes (Chile-Niemcy), nagroda jury IDFA dla najlepszego filmu dokumentalnego.

You May Also Like

About the Author: Vania Walton

"Niezależny przedsiębiorca. Komunikator. Gracz. Odkrywca. Praktyk popkultury."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *