Autor: Francisco Vidal
Krótkie formaty wydają się być ścieżką obecnie napędzającą produkcję audiowizualną, a użytkownicy z „małym czasem” często starają się zobaczyć coś, co nie wymaga godzin spędzonych przed ekranem.
Niektóre platformy streamingowe, takie jak Amazon Prime Video i Netflix, zawierają w swoim obszernym katalogu krótkie historie, które skupiają się na głębi relacji międzyludzkich i są warte podkreślenia.
Supernova (na Amazon Prime Video i w piątki o 22:00 na Channel 9)
W zaledwie czterech 30-minutowych odcinkach Anna Katz stoi za historią trzech młodych przyjaciół z Buenos Aires z zaburzeniami wejścia w okres dojrzewania. Każdy ma swoje problemy, które może nie są ogromne, ale wiele dla nich znaczą.
„Próbowałem. Nie udało mi się. To nie ma znaczenia.
/ Kod domowy /
Zobacz też
Czwartkowe wdowy
/ostateczny kod do umieszczenia/
Supernova zaczyna się od Nicholasa (Joanna Chivu, również producentka i autorka oryginalnego pomysłu), modela plus size, który cierpi na kontuzję stopy i potyka się między problemami finansowymi a dyskryminacją.
/ Kod domowy /
/ostateczny kod do umieszczenia/
Z drugiej strony jest Mimi (wspaniała rola Karoliny Kopelev), młoda aktorka telenoweli i instagramowa, której nagle pojawia się nerwowy spazm w oczach, który sprawia, że jej zależne od fotografii życie się rozpada.
Wreszcie jest John (Rugero Pascarelli), chłopiec z cukrzycą, który jest gejem i ma trudności z rozmową o tym ze swoim ojcem.
Niepokój, samozapotrzebowanie, miłość i bardziej współczesne tematy są starannie rozwiązywane w supernowej, bez popadania w przesady i ekscesy.
W tej tragicznej komedii serial pokazuje drobne kryzysy jednostek w określonych grupach społecznych i jak przyjaźnie mogą być cudowną przystanią, zawsze pod skrupulatnym zapisem Katza („Sueño Florianópolis”, „Mój przyjaciel z parku”) i mocnym scenariuszem.
Godne uwagi posty, takie jak Nancy Dubla, Diego Cremonese, Ines Estevez i Luis Zembrovsky.
królowa
W czterech odcinkach trwających średnio 50 minut miniserial Rina opowiada o sile więzi rodzinnych i antydysydenckich uprzedzeniach.
Sylwester (Andrzej Seweryn) to starszy mężczyzna, który pracuje jako krawiec w Paryżu, mieście, w którym mieszka od 50 lat po opuszczeniu rodzinnej Polski. W mieście świateł, poza modą, doskonale lubi inną pasję: w nocy jest drag queen, a Loretta, jedna z najbardziej szanowanych tancerek w nocnym klubie, zostaje.
Jednak nieobecność mężczyzny w Polsce odcisnęła swoje piętno: ma porzuconą córkę, która wraca do jego życia, gdy wnuczka (Julia Schetnica) prosi go o wyjazd w celu oddania nerki jej chorej matce (Maria Piszek). .
/ Kod domowy /
/ostateczny kod do umieszczenia/
I tak Sylwister, próbując odbudować związek z córką, wpada w staromiejskie nawyki w bardziej homoseksualnym kraju.
Piękne plenery, nienaganna garderoba – zwłaszcza ta krawiecka – i fotografia bawiąca się kolorem sprawiają, że cykl Árni Ásgeirsson i Łukasza Kosmickiego jest bardzo wciągającą wizualnie produkcją.
/ Kod domowy /
/ostateczny kod do umieszczenia/
Pierwszy odcinek przedstawia arsenał zasobów, które sprawiają, że jest to bardzo obiecująca historia. Ta jakość nie dorównuje w następnych dwóch odcinkach, ponieważ przesuwa się oś fabuły, co tak naprawdę ma więcej wspólnego z niebezpieczną sytuacją w górniczym miasteczku i tym, co zrobią, aby odzyskać.
Pomimo tego, że z tego powodu jest nieco przewidywalna i przeciążona, nadal jest jedną z tych „miłych” opowieści, w których króluje czułość, która służy przemyśleniu fanatyzmu i relacji z bliskimi.
„Niezależny przedsiębiorca. Komunikator. Gracz. Odkrywca. Praktyk popkultury.”