Dostawca owoców, który sprzedaje ponad 95% do supermarketów w Europie

Dostawca owoców, który sprzedaje ponad 95% do supermarketów w Europie

Początek Grupa klas Pochodzi z 1964 roku, kiedy rodzina Claramonte Przeprowadziłem się z Hiszpanii do Niemiec i zacząłem sprzedawać owoce w Grossmarkte Tradycyjny rynek hurtowy.

W 1998 roku, w związku ze zmianą strategii biznesowych klientów – głównie sieci supermarketów – tradycyjne rynki straciły swoją pozycję; Ponieważ supermarkety potrzebują większej kontroli pochodzenia, aby uzyskać bardziej bezpośrednie informacje na temat produkcji. Wtedy rodzina Claramonte wraca do Hiszpanii, a projekt Clasol Group zaczyna nabierać kształtu.

Dziś, prawie 60 lat po powstaniu w Niemczech, Grupa klas jest grupą biznesową z siedzibą w Burriana (Castellón), zintegrowaną pionowo od miejsca pochodzenia do miejsca przeznaczenia; który obejmuje wszystkie działania w łańcuchu dostaw (rolnictwo, przetwórstwo, marketing i transport) za pośrednictwem różnych firm; Stała się kompleksowym dostawcą owoców i warzyw dla sektora masowej dystrybucji i konsumpcji w Europie.

Rozmawialiśmy z Twoim CEO, Cesar Claramonte Carlavilla Aby dostarczyć nam kilka kluczy do jego sukcesu.

– Co to znaczy móc mówić o tak długiej ścieżce przez dziesięciolecia?

– Zakłada, że ​​robimy wszystko dobrze. W wielu przypadkach brak planowania na zmianę pokoleń oraz problemy związane z relacją firmy rodzinnej zagrażają rentowności firmy rodzinnej. My w Grupo Clasol jesteśmy tego świadomi i uruchomiliśmy jej mechanizmy zarządzania w uporządkowany sposób. Podobnie przekazujemy wewnętrznie, z rodziny do pracowników, koncepcję ciągłego doskonalenia we wszystkim, co robimy.

Jakie są niektóre z najważniejszych kamieni milowych w Twojej historii?

Chciałbym podkreślić następujące cechy:

W 2001 roku postawiliśmy na rozwój naszej produkcji cytrusów. Od tego czasu zawsze chcieliśmy być w czołówce najnowszych odmian, zarówno królewskich, jak i darmowych; przeprowadzamy własne testy na tych farmach; Aby wyciągnąć własne wnioski. Zachęcamy do badań i rozwoju, stosując innowacyjne metody produkcji, aby uzyskać lepsze owoce w bardziej zrównoważony sposób.

W 2016 roku zajęliśmy się sukcesją pokoleń w rodzinie, a w 2019 roku reorganizacją firmy w grupie według linii biznesowych.

rada rodzinna

W 2020 roku, po zbadaniu różnych regionów produkcyjnych w Hiszpanii, odkryliśmy braki w regionie Murcji i postanowiliśmy je znaleźć Farma owocowa Vega del Rio, magazyn przetwórstwa i opakowań zlokalizowany w Calasparra (Murcia) obejmujący dotychczas dziewiczy obszar produkcyjny naszej grupy. Jest to idealne połączenie do rozpoczęcia głównej kampanii owocowej latem i do farm cytrusowych na południu w zimie.

Jako uzupełnienie w 2021 r. rozpoczniemy rozwój farm sadowniczych z pestkami w regionie Murcji, a w 2022 r. utworzymy Agencję Transportu.

Jakie są powody i wartości, które Twoim zdaniem firma ma wiele do zrobienia w przyszłości?

Nasze wartości biznesowe są fundamentalnym fundamentem, który stanowi podstawę połączenia między tym, kim jesteśmy, a tym, kim będziemy; Działaj jako ośrodki i przewodnicy w realizacji naszych celów. Zna nas jako firmę i zespół. Wśród nich chciałbym wymienić.

Pasja, która sięga naszych początków i naszej ziemi.

Praca zespołowa nie tylko wewnętrznie, ale także ze wszystkimi naszymi interesariuszami.

Bliskość i zdolność adaptacji w naszych kontaktach i podejmowaniu decyzji.

Innowacyjność drogą postępu i wzrostu w naszej działalności.

– Orientacja na klienta i dostawcę dostosowuje się do ich potrzeb.

Jakość i wydajność we wszystkich operacjach.

Otrzymałeś oferty od funduszy inwestycyjnych? Czy rozważasz sojusze, aby uzyskać większą skalę?

Zainteresowanie funduszy inwestycyjnych firmami rodzinnymi specjalizującymi się w sektorze owocowo-warzywnym stale rośnie. Celem jest stworzenie „silnych grup, liderów konkurencyjnych na arenie międzynarodowej” poprzez kupowanie „firm średniej wielkości, będących już liderami we własnych sektorach lub z pewną przewagą konkurencyjną, która odróżnia ich od reszty”. Następnie dodają inne firmy zajmujące się tym samym (integracja pozioma); Lub należą do innych ogniw łańcucha pokarmowego (integracja pionowa), aby „zwiększyć skalę, stworzyć synergię i mieć większą siłę przetargową”. To jest środowisko, w którym musimy działać teraz.

– Masz własną produkcję i produkcję współpracowników, jaki procent Twojej produkcji i gdzie jest ona przede wszystkim zlokalizowana?

– 90% produktów oferowanych przez Grupo Clasol pochodzi z produktów własnych lub od wieloletnich partnerów. Własne produkcje znajdują się między północą Castellón (cytrusy) a śródlądową Murcją (Fruta de Hueso). Produkujemy głównie owoce cytrusowe i pestkowe.

– Jak próbujesz odpowiedzieć na wymagania i wymagania nowego rynku?

– Grupo Clasol jest w ciągłej obsłudze klienta; Co oznacza, że ​​stale ewoluuje na poziomie produktu. Zawsze staramy się aktualizować nasze pola i zachęcamy naszych partnerów do podjęcia tych samych kroków. Chciałbym podkreślić: naszą eksperymentalną farmę awokado; Nowe plantacje cytrusów „Leanri” w Castellon oraz nowe plantacje moreli odmian francuskich w Murcji.

– Jak dystrybucja biznesu i sprzedaży na rynku lokalnym i międzynarodowym?

– Grupo Clasol zawsze dążyło do tego, aby być dostawcą całych owoców do międzynarodowych supermarketów. W ten sposób w 2021 roku ponad 95% naszej sprzedaży trafia na rynki międzynarodowe, gdzie jesteśmy obecni w 12 krajach Europy: Niemcy, Włochy, Anglia, Szwajcaria, Holandia, Polska, Czechy, Słowacja, Estonia, Łotwa, Szwecja. i Litwy.

Podobnie w 2022 roku nasza strategia rozwoju rynku koncentrowała się na dotarciu do Kanady, Norwegii, Danii, Irlandii, Zjednoczonych Emiratów Arabskich i Hongkongu.

– Jak radzisz sobie z wysokimi cenami nawozów i innych surowców? Czy musiałeś na nich wpłynąć?

– W branży upraw specjalnych przewidywaliśmy wzrost cen surowców i dokonywaliśmy zakupów w 2021 r. w celu przechowywania i złagodzenia wzrostu cen; Tak więc w 2022 roku mamy koszty operacyjne zbliżone do poprzednich lat. Mamy nadzieję, że do 2023 r. obecna sytuacja gospodarcza w Europie zostanie skierowana na właściwe tory; W przeciwnym razie będziemy musieli przenieść podwyżkę cen na naszych klientów, co będzie jak zawsze obowiązkiem konsumenta końcowego.

– Jeśli chodzi o rachunki, czy możesz nam powiedzieć, jak wyglądały ostatnie lata i czego oczekujesz na 2022 rok?

– Obroty Grupo Clasol znacznie wzrosły w ostatnich latach dzięki dobrze wykonanej pracy i umiejętności wykorzystania możliwości oferowanych przez rynek. W 2016 r. zaczęliśmy od 10 mln euro; W 2019 roku osiągnęliśmy 22 mln i spodziewamy się, że w 2022 roku zamknie się powyżej 50 mln.

Innymi słowy, co trzy lata podwajamy wielkość sprzedaży; W obliczu złożonego procesu transformacji biznesowej i rodzinnej; Gdzie podjęliśmy działania takie jak: Utworzenie rady rodzinnej. Włączenie niezależnych dyrektorów do rady dyrektorów oraz włączenie profili zawodowych do schematu organizacyjnego pozwala z pewnym optymizmem patrzeć w przyszłość.

You May Also Like

About the Author: Ellen Doyle

"Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *