Mercedes i Rivian zawiesiły umowę o współpracy w zakresie elektrycznych ciężarówek

Mercedes i Rivian zawiesiły umowę o współpracy w zakresie elektrycznych ciężarówek

Nowa zmiana planów. Jeśli chodzi o Rivian Automotive, wejście na rynek europejski nie jest priorytetem, podchwycili kabel w związku ze współpracą z Mercedesem. W międzyczasie Niemcy zreorganizowali swoją sieć produkcji samochodów, która miała zostać podzielona między Niemcy, Hiszpanię i Polskę.

Mercedes-Benz Zakład długoterminowy dotyczy tylko samochodów elektrycznych, biorąc pod uwagę to, o czym mówimy samochody Oparte na Wózki; Dział samochodów ciężarowych i autobusów jest teraz samodzielny. Przyszłość grupy ciężarówek będzie związana z platformą VAN.EA, w 100% elektryczną, wciąż w fazie rozwoju. Nie będzie wersji na wodorowe ogniwa paliwowe.

Z tej platformy dowiemy się, że będą samochody dostawcze i kombi zarówno małe (np. Vito), jak i większe (np. Sprinter). Obecnie oba modele są sprzedawane z silnikami wysokoprężnymi i elektrycznymi, dostosowując istniejącą platformę. Nie jest to optymalne, ale na razie działa.

Producent ogłosił plany produkcji pickupa w Europie, co jest dobrą wiadomością na teraz, jak i dla chłopaków z zdobyć. Obecnie produkowane są tam serie V, EQV (samochody osobowe), van eVito i Tourer (do pojazdów przemysłowych). Następna generacja została już potwierdzona na podstawie awangardaBaskijska fabryka.

Kolejna generacja Sprintera (zamiast eSprintera) również powstanie z platformy VAN.EA bez potwierdzenia przez producenta, że ​​będzie ciągłość nazwy, choć byłoby to jak najbardziej wykonalne. Ten model zostanie podzielony na dwa obiekty.

Z drugiej strony planowane jest otwarcie nowych zakładów w Jaworze (Polska), gdzie zlokalizowana jest już produkcja Mercedes-Benz. Wersje ciężarówki i furgonetki e-drukarki (czy jakkolwiek się ona nazywa) zostaną tam wyprodukowane, co jest w całości wykonane fabrycznie. Osobną kwestią są wersje nadwozia kabiny.

Od czasu podziału Volkswagena Craftera i Mercedesa-Benz Sprintera zakłady w Düsseldorfie (Niemcy) są przeznaczone do produkcji modeli eSprinter w konfiguracji samochodów ciężarowych. Ten sam producent wprowadzi pewne poprawki. Jego następca, VAN.EA, będzie tam również produkowany w niektórych wersjach podwozia z kabiną.

Ponadto fabryka w Ludwigsfelde będzie wykorzystywana jako centrum kompetencyjne w zakresie niestandardowych nadwozi dla pojazdów eVans. Obecnie nie ma wersji eSprinter z zabudową, ekskluzywnych samochodów dostawczych, ale fabryka będzie się specjalizować w karetkach, dźwigach, wywrotkach itp. W latach 2024-2025 pojawi się ta nowa generacja ciężarówek, już w 100% elektrycznych i bez wersji z silnikiem Diesla.

W Jaworze nie będzie produkowany licznik ciepła, model, który na razie nie zostanie całkowicie porzucony. Wraz z wymianą obecnych generacji na elektryczne zakończy się produkcja ciepła, ale nie podano żadnych dat.

Fabryka w Maubeuge (Francja) należy do swojego partnera Renault, który jest odpowiedzialny za minivana Kangoo / Citan, a także jego pochodne do użytku komercyjnego i turystycznego.

W tej chwili ciężarówki oparte na platformie VAN.EA są wciąż w fazie rozwoju i wydają się być bardzo zaawansowane, ponieważ zimowe testy już się rozpoczęły. To naturalne, że przeprowadza się testy w ekstremalnych klimatach, aby zweryfikować wydajność całego systemu i to, czy wytrzyma on zupełnie inne warunki pracy.

Zapowiedź elektronicznej wersji drukarki z 2024 roku

Co się stało z Rivianem?

We wrześniu zarówno Mercedes-Benz, jak i Rivian Motors Ogłosić memorandum intencyjne Jako wstępny etap rozwoju i produkcji elektrycznych ciężarówek w Europie. Aby podzielić koszty jako dobrzy przyjaciele, stworzyli spółkę joint venture, A.J wspólny projektosiedlić się w Polsce.

Ale Rivian wycofał się z umowy na wczesnym etapie, ponieważ w perspektywie krótko- i średnioterminowej bardziej opłacalne jest skoncentrowanie się na miejscu, w którym znajduje się oczywista większość jej działalności, w Ameryce Północnej, i produkowanie ciężarówek R1T, R1S i EDV, które Amazon zamówił w interesującej liczbie : 100 000 jednostek. Niewiele zmarnowanoponieważ wszystko wydarzyło się na bardzo wczesnym etapie.

Trzeba mieć na uwadze, że Rivian wciąż jest na straconej pozycji, wybrał zły czas na rozpoczęcie działalności, pandemię, która nastąpiła po imponującym kryzysie przemysłowym, brak materiałów, komponentów i rozsądnych cen. Od marca Rivian został zmuszony do podniesienia cen, co wywołało niemałe zamieszanie. Na bardziej zaawansowanym etapie wejdą na rynek europejski.

You May Also Like

About the Author: Ellen Doyle

"Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *