eksport produktów rolno-spożywczych Z Andaluzja Przybył do 11,762 mln euro Między styczniem a październikiem 2022 r., jego najlepszy wynik w pierwszych dziesięciu miesiącach roku w serii historycznej, która rozpoczęła się w 1995 r., dzięki wzrostowi o 16% w ciągu roku, największemu wzrostowi w czterech najbardziej eksportujących społecznościach i ponad dwóm punktom. niż średnia krajowa (13,5%).
Huelvaz 1498 milionów, 12,7% ogółu i wzrost o 8,9% jest trzecim najbardziej eksportującym województwem. Na czwartym miejscu jest Malaga, której sprzedaż osiągnęła 1189 mln (10,1%), co oznacza wzrost o 5,8% rok do roku; Cordoba zajmuje piąte miejsce z 1,076 mln (9,1%), co oznacza wzrost o 23,3%. Za nią plasuje się Granada, której sprzedaż wzrosła o 7,3% do 799 mln (6,8%); i Kadyks, który wzrósł o 4,5% do 793 milionów (6,7%).
zdrajcaco jest co zwiększa swój eksport, 31% do 376 milionów, 3,2% całości. Jednak to Almeria prowadzi w andaluzyjskim rankingu sprzedaży produktów rolnych, ponieważ Andaluzja eksportuje jedno na pięć euro (26,3%), co stanowi 3,089 mln, co oznacza wzrost o 15,7% w ciągu pierwszych dziesięciu miesięcy 2021 r. Za nią plasuje się Sewilla, druga źródło i drugie w kategorii Wzrost wynosi 2943 mln, wzrost o 25%, wzrost o 27,4%.
Promuje żywność rolną jego strategiczny charakter Dla społeczności, ponieważ przyczynia się do dodatniego salda w gospodarce regionalnej w wysokości 6 380 milionów za granicą w tym okresie i wzmacnia spójność regionalną poprzez zwiększenie sprzedaży we wszystkich prowincjach i dywersyfikację miejsc docelowych eksportu z Andaluzji, poprzez zwiększenie sprzedaży na wszystkich kontynentach, zwłaszcza w Afryce (+60%) i Oceanii (+26,2%).
z tymi numerami Andaluzja Czy ty Druga najbardziej eksportująca społeczność w Hiszpaniiz wynikiem 21,7%, za Katalonią z wynikiem 22,4% i dziesięcioma punktami przewagi nad kolejnymi dwoma, czyli Wspólnotą Walencji (11,8%) i Murcją (10%).
W pierwszych dziesięciu miesiącach 2022 r. sprzedaż dziewięciu z pierwszych dziesięciu eksportowanych kwartałów wzrosła w andaluzyjskim sektorze rolno-spożywczym, na czele z tłuszczami i olejami zwierzęcymi i roślinnymi, osiągając 3,232 mln, 27,5% całości i drugi co do wielkości wzrost w pierwszych dziesięciu kwartałach, 31% w skali roku. Głównym elementem tego rozdziału jest Oliwa z oliwekktóry wyróżnia się jako najlepiej sprzedający się produkt Andaluzji za granicą, ze sprzedażą 2 819 milionów w tym okresie, co oznacza wzrost o 27,2% w porównaniu z tym samym okresem poprzedniego roku.
podąża za nimi warzywa, z 3113 milionami, 26,5% całości i 17,5% wzrostem sprzedaży; Owoce 2623 mln, wzrost o 22,3%, wzrost o 2,6%. Przetwory owocowo-warzywne 634 mln, 5,4%, wzrost o 17,3%. Mięso i podroby jadalne 382 mln, 3,2% i spadek o 3,4%. Ryby, skorupiaki i mięczaki 325 mln, czyli 2,8%, wzrost o 15,8%. i napoje, 283 mln, wzrost o 2,4% i trzeci najwyższy wzrost w pierwszej dziesiątce, 27,6%.
Jednak rozdziałem, który rośnie najbardziej w pierwszej dziesiątce pod względem sprzedaży jest płatki śniadaniowe, przy czym eksport wzrósł ponad dwukrotnie (+117%) w porównaniu z tym samym okresem w 2021 r., podnosząc łączny eksport do 258 mln w okresie od stycznia do października, co plasuje się na ósmym miejscu w eksporcie; Następnie różne przetwory spożywcze, 179 milionów (1,5%), wzrost o 8,5%. Żywe rośliny i produkty kwiaciarskie 149 mln (1,3%), wzrost o 9%.
Andaluzja zwiększa swój eksport żywności i napojów na 18 z 20 największych rynków na zewnątrz W pierwszych dziesięciu miesiącach roku, przy znaczącym postępie w dywersyfikacji destynacji, rośnie zwłaszcza w Afryce (+60%), gdzie sprzedaż osiągnęła już 303 mln, głównie za sprawą wzrostu odnotowanego w Tunezji, dwudziestym – czwartym rynku, na którym eksport wzrosła o 2967 % do 76 mln. Maroko było 17. miejscem docelowym, co oznacza wzrost o 34% do 119 milionów.
Podobnie sektor odnotowuje znaczny postęp na innych pozaunijnych rynkach handlu zagranicznego w Andaluzji, takich jak Zjednoczone państwo, pierwszy rynek pozaeuropejski i szósty na świecie, gdzie nastąpił wzrost o 31%, najwyższy w pierwszej dziesiątce, do 868 mln; Japonia zajęła 13. miejsce, notując wzrost o 19,4% do 138 milionów; Filipiny uplasowały się na 15. miejscu, co oznacza ponad dwukrotny wzrost (+155%) do 123 milionów; Meksyk, dziewiętnasty, odnotował wyższą sprzedaż, wzrost o 22,6% do 108 milionów; Lub Kanada, która wzrosła o 37% do 99 milionów.
Jednakże rynki europejskie Nadal są głównymi celami docelowymi dla andaluzyjskiego kompleksu rolno-spożywczego, które również zyskują na popularności. Niemcy nadal są pierwszym rynkiem z 2 006 milionami, co stanowi 17,1% całości, co oznacza wzrost o 13,3% w porównaniu ze styczniem-październikiem 2021 r. Za nimi plasuje się Francja z 1 517 milionami, co oznacza wzrost o 12,9% i wzrost o 12,4%; Włochy, 1,280 mln, wzrost o 10,9% i wzrost o 20,3%, są drugim co do wielkości w pierwszej dziesiątce destynacji.
Czwarty cel to Portugalia912 mln, czyli 7,8%, wzrost o 14,3%. Na drugim miejscu uplasowała się Wielka Brytania, gdzie sprzedaż utrzymała się praktycznie na tym samym poziomie co w analogicznym okresie roku poprzedniego (-1,9%), 877 mln, wzrost o 7,5%. Na szóstym miejscu jest Holandia, z trzecim co do wielkości wzrostem w pierwszej dziesiątce, z 20,2% do 797 mln, 6,8%; Za nią plasuje się Polska, 267 mln (2,3%), co oznacza wzrost o 16,1%; Belgia 250 mln (2,1%), wzrost o 14,9%. Chiny, 189 mln (1,6%), spadek o 21,2%.
Dane te pochodzą z liczb z Statystyka handlu zagranicznego Ministerstwa Przemysłu, Handlu i Turystyki Przygotowane dla Andaluzji przez Obserwatorium Umiędzynarodowienia Gospodarki Andaluzji w Extenda-Andalucía Eksport i Inwestycje Zagraniczne, spółka publiczna zarejestrowana w TRADE. Więcej informacji na: https://www.extenda.es/observatorio-internacionalizacion/
„Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia.”