W tej włosko-polskiej produkcji pt EO, bohaterem jest żywy szary osioł. Zwierzę to rozpoczyna życie jako artysta cyrkowy, zanim wyruszy w podróż, w której spotka ludzi, zarówno dobrych, jak i tych gorszych, w tym słynną francuską aktorkę. Izabela Haupt. W ten sposób zna radość i smutek i zamienia swoje szczęście w katastrofę, a swoją nędzę w szczęście.
To film polskiego reżysera Jerzego Skolimowskiego na wynos Nagroda Jury Festiwalu Filmowego w Cannesfiltracja dla 95. ceremonia wręczenia Oscarów w kategorii Najlepszy film międzynarodowy Dostawa 10 marca i ustawienie New York Times Jak film roku.
Istnieje wiele filmów o zwierzętach, które bawią i ekscytują widzów na dużym ekranie; Jednak małe osły zagrały w opowieści filmowej. Jeden z nich, Francuz Losowo od Baltazara (1966) Roberta BrysonaUważany za jedno z arcydzieł XX wieku, zainspirował film, który Interior XIII we współpracy z Soda Films i AL ESTE Film Festival pokaże w kinach w Kolumbii w najbliższy czwartek.
„Byliśmy bardzo świadomi tego, że chcemy dotrzeć do widzów głównie poprzez uczucia, bo nasz bohater nie ma słów. Od początku chodziło o to, żeby nie opowiadać historii o osiołku, ale o publiczności, aby poczuła, co to znaczy być osłem”. wyjaśnił firmie produkcyjnej Los Angeles Times Ewy PiaskowskiejScenariusz napisała wraz z mężem, reżyserem Jerzym Skolimowskim.
Chociaż główny bohater scenariusza nie ma „dialogów”, nie potrzebuje ich też do pokazania, jak się czuje i jakich ludzi spotyka w niesamowitej podróży, która zaczyna się, gdy, jak na ironię, zostaje oddzielony od miłości opiekuna cyrku przez opiekunów zwierząt kto… Twierdzą, że nie są używane do pokazów.
elokwencja uczuć EO Powstał dzięki partyturze muzycznej napisanej specjalnie dla postaci Pawła Mykietyna, która potrafiła oddać nastrój EO Podczas zwiedzania miejsc w Polsce i we Włoszech.
Moje instrukcje dla Paula były następujące: Kiedy oglądasz film, Proszę, uchwyć momenty, w których możesz wejść swoim tępym głosem, szczegółowo opisując jego wewnętrzny monolog. Muzyka była świetnym elementem zastępującym dialogi. Musiał pozwolić widzom zidentyfikować zwierzę, dlatego było to jedno z najtrudniejszych zadań w całym procesie”.ogłosił reżyser filmu w rozmowie z Leo Barraclough dla Variety.
Miał swoją premierę w oficjalnym konkursie Festiwalu Filmowego w Cannes, gdzie zdobył nagrodę Nagroda JuryThe New York Times określił film Skolimowskiego jako „Potężna i potężna wycieczka o życiu, śmierci, miłości i obojętności, które ludzie zaobserwowali i powiązali z życiem innych stworzeń na świecie”.
To bardzo pomysłowe, hipnotyzujące i ekspresyjne dzieło. Czasem przyćmione, ale też świetliste i graniczące z absurdem. Opowieść, która bez wątpienia uda się poruszyć widza, jednocześnie dezorientując go swoim nieprzewidywalnym bogactwem formalnym.
EO To nadejdzie 2 marca Żeby kolumbijskie kino pamiętało, że obojętność jest równie potężna jak znęcanie się i wsadziło widza w skórę tego zwierzęcia, by poczuł niepokój, samotność i nadzieję. „Nie miałoby sensu mówić, że ten film wynika z naszej miłości do zwierząt. […] To protest przeciwko ludzkim zachowaniom wobec zwierząt i skrajnościom na poły barbarzyńskiej działalności człowieka, jakim jest przemysł mięsny.Skolimowski powiedział w tym samym wywiadzie dla Variety.
EO Będzie na tablicy ogłoszeń 16 miast i 32 komercyjne i alternatywne kina w Kolumbii Od najbliższego czwartku 2 marca br. Bogota, Medellín, Cali, Pereira, Barranquilla, Popayan, Cartagena, Manizales, Chia, Ibague, Bucaramanga, Armenia, Montería, Fosagasoga, Villavicencio i Envigado będą mogli oglądać go w kinach Cine Colombia i wyspecjalizowanych teatrach, takich jak Bogota Caribe, Museum of Modern Art w Medellin, Colombo Americano w Medellín, Prosinal Las Américas, COMFAMA Rooms w Medellín i Cinematheque w Museo La Tertulia w Cali.

„Niezależny przedsiębiorca. Komunikator. Gracz. Odkrywca. Praktyk popkultury.”