Południowoamerykańska konwencja borówkowa: wyzwania sektorowe

Południowoamerykańska konwencja borówkowa: wyzwania sektorowe

wzięło udział więcej niż 700 producentów, eksporterów i sprzedawców Konferencja South American Blueberry odbyła się w Monticello Events Center.

Z tej okazji główne wyzwania stojące przed przemysłem borówkowym w Chile zostały przeanalizowane poprzez prezentacje liderów branży i zainteresowanych międzynarodowych gości.

Osobą odpowiedzialną za powitanie wydarzenia był Gustavo Jentzen, prezes Jentzen Group, w którym skomentował, że branża borówkowa w Peru, Chile, Argentynie i Urugwaju doświadcza różnych realiów, na które wpływają zmienne międzynarodowe.

Gustavo Jentzen, prezes Grupy Jentzen.

„To wyjątkowa okazja, aby zrozumieć przyszłe scenariusze, które nas czekają i podjąć decyzje dla każdej firmy” – powiedział.

Podobnie Ivan Marambio, prezes ASOEX, zauważył, że „Akcja ta jest bardzo ważna, ponieważ po raz pierwszy Komisja Borówkowa Asoex zaangażowała się w organizację tego typu wydarzenia wraz z Grupą Yetzen. Jest to nowy etap dla Komitetu, zwłaszcza w sposób, w jaki spotykamy się z branżą, gdzie ważne jest, aby spotkać się i powtórzyć przesłania, które naszym zdaniem przyczynią się do rozwoju branży”.

„Uważamy, że konieczne jest poinformowanie producentów, eksporterów, łańcucha logistycznego i ogólnie wszystkich interesariuszy o rzeczach, które naszym zdaniem przyczynią się do naszego rozwoju w przyszłości, gdzie jakość, zróżnicowana substytucja i łańcuch logistyczny odgrywają kluczową rolę, – dodał Marambio.

Gonzalo Salinas, starszy analityk FAR w Rabobank, był odpowiedzialny za dostarczenie globalnej analizy sektora.

Salinas skomentował trendy pozycji, zauważając, że na kluczowe rynki wpłynęły nieoczekiwane czynniki.

Skomentował: „Stoimy w obliczu czegoś zupełnie nieoczekiwanego, czyli wojny w Europie i epidemii między nimi, a wszystko to wpłynęło na dostawy i zmianę łańcucha logistycznego”.

Salinas zauważył również, że branża musiała stawić czoła zmianom, a jedną z najważniejszych była macierz produktywności.

Warto zauważyć, że sektor przeszedł od eksportu ponad 200 000 ton, z łącznym udziałem 75% eksportowanych owoców, do znacznie przekraczającego te liczby.

„W połowie dekady zaczęliśmy dostrzegać zmiany po połączeniu Peru, Meksyku, Hiszpanii i Maroka. Byliśmy w stanie wyeksportować 400 000 ton. W zeszłym sezonie Peru wygrało światową ofertę, podczas gdy Chile przegrało, a reszta kraje też.


Powiązane wiadomości: Peru stało się największym źródłem borówek na świecie

Jeśli chodzi o system produkcji, Salinas stwierdził, że dokonuje się zmiany z tradycyjnego podejścia na bardziej globalne, gdzie „Widzimy rolników z różnych części świata i widzieliśmy, jak Chiny stały się ważnym producentem związanym z konsumentami, ponieważ nie eksportują dużo”.


Makrotrendy w branży borówkowej. Gonzalo Salinasa. Rabobank


Rozwój rynku

Bez wątpienia przykłady takie jak South American Convention Blueberry to dobry moment, aby spojrzeć w przyszłość.

Analityk wspomniał, że borówki mają przed sobą długą drogę do zdobycia udziału w rynku.

„W Stanach Zjednoczonych konsumpcja rośnie, ponieważ szukano bardziej odżywczych wartości i owoców” – powiedział.

Z drugiej strony na rynku europejskim wzrosła popularność borówki amerykańskiej. Salinas wskazał konkretnie na rynek niemiecki, gdzie konsumpcja per capita pokazuje, że nie dotknęła ich zaraza i wojna.

Odnosząc się do rynku chińskiego zauważył, że rozwój ten przeszedł niezauważony w oczach reszty świata, ponieważ nie jest to rynek eksportowy, „ale ma produkcję, która mogłaby być druga na świecie. Patrząc w przyszłość, widzimy, że konsumpcja per capita będzie nadal rosła” – powiedział Salinas.

Oczekuje się, że chiński rynek wzrośnie wraz z uzupełnieniem dostaw z Chile i Peru.

Ale, Salinas podkreślił, że ten wzrost produkcji na chińskim rynku zawsze będzie niższy niż konsumpcja borówek w tym kraju, więc popyt będzie się utrzymywał.

Felipe Silva, Przewodniczący Komitetu Borówki.

Jeśli chodzi o nowe rynki, panie prezydencie Prowizja jagodowaPhilip Silva zauważył, że istnieją rynki takie jak Izrael i Ameryka Łacińska, gdzie Argentyna odnotowuje znaczny wzrost.

„Tak więc istnieje potencjał na rynkach wschodzących i jest to misja, nad którą będziemy nadal pracować jako branża” – powiedział.

Odpowiedniość logistyki

Szef Komitetu ds. Jagód zauważył, że producenci i eksporterzy przeżyli nieco bardziej normalny sezon, po dwóch bardzo skomplikowanych latach z powodu Covid-19 i kryzysu logistycznego, który dotknął przesyłki.

Podkreślił jednak, że w ostatniej kampanii Blueberry Express znormalizował ruch, co w połączeniu z większą dostępnością siły roboczej pozwoliło branży na pewien spokój.

produktywne okno

Branża generalnie zgadza się, że okno produkcyjne jest coraz węższe.

„Chilijskie okno praktycznie nie istnieje, produkujemy od stycznia do lutego i stale konkurujemy z innymi aktywami, takimi jak Peru, Meksyk i Maroko” – zauważył Silva.

Chile ma obecnie 8 tygodni, w których jest światowym mistrzem w eksporcie borówki na całym świecie.

„Ale Peru jest przed nami do końca sezonu i rywalizujemy co tydzień. 10 lat temu Chile było praktycznie samotne, a potem pojawiła się Argentyna i Peru i to one przejęły Chile od końca sezonu amerykańskiego” – powiedział Silva.

Południowoamerykańska Konwencja Borówkowa: Jagody patrzą w przyszłość

Wystawcy są zgodni co do tego, że globalna podaż będzie zdominowana przez wzrost Peru, który zostanie uzupełniony przez pozostałych graczy będących producentami, takich jak Maroko, Polska i RPA.

Ważnym punktem do rozważenia jest oczekiwana cena jagód. W przypadku Salinas nowe odmiany odzwierciedlają wyższą cenę na rynku azjatyckim.

Podczas spotkania zalecił przyjrzenie się 4C w borówkach: jakość, kondycja, spójność i wygoda.

„Przybyć z jak najbardziej spójną ofertą, wszechstronną ofertą z różnymi formami konsumpcji” – powiedział Salinas.

Przewodniczący Komisji Borówkowej podkreśla, jak ważna jest dobra jakość, wykorzystanie nowych odmian i dobry tranzyt na różne rynki.

„Stoimy przed ważnym wyzwaniem, jakim jest osiągnięcie lepszych owoców, lepszej jakości i różnorodności, aby móc konkurować. Mamy szansę konkurować, ale potrzebujemy bardzo wysokiej jakości, a bez tego jest to bardzo skomplikowane” – Silva odnotowany.


Zapraszamy do obejrzenia wywiadu z Philippe Silvą, Przewodniczącym Komisji Borówkowej ASOEX

You May Also Like

About the Author: Ellen Doyle

"Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *