Reklama
W środę, 14 czerwca, Hiszpańska Gildia Pisarzy zaprasza swoich członków do wzięcia udziału w międzynarodowej akcji mającej na celu wsparcie strajku Writers Guild of America (USA Writers’ Union).
duchKonfederacja Scenarzystów Hiszpanii, będzie częścią globalnej sieci związków zawodowych scenarzystów filmowych i telewizyjnych oraz organizacji zawodowych z innych dyscyplin audiowizualnych, które zrzeszają się, by wesprzeć strajk rozpoczęty 2 maja przez 11 500 scenarzystów WGA w związku z fiaskiem negocjacji z Sojusz Producentów Filmowych i Telewizyjnych (AMPTP).
Globalna Kampania Solidarności z WGA, Amerykańskim Stowarzyszeniem Scenarzystów. Mobilizacja obejmie scenarzystów z 33 krajów (Argentyna, Niemcy, Australia, Austria, Belgia, Brazylia, Bułgaria, Kanada, Chile, Kolumbia, Korea, Dania, Słowenia, Hiszpania, Finlandia, Francja, Indie, Irlandia, Izrael, Włochy, Łotwa , Luksemburg, Meksyk, Norwegia, Nowa Zelandia, Holandia, Polska, Portugalia, Wielka Brytania, RPA, Szwecja, Ukraina, a także Stany Zjednoczone przy wsparciu Global Alliance of Screenwriters, IAWG i Unii Europejskiej, FSE.
Akty solidarności będą obejmowały okupacje w strategicznych punktach miast na całym świecie, demonstracje przed siedzibami członków AMPTP, nieustanną aktywność na portalach społecznościowych i we wszystkich strefach czasowych na planecie, dzielenie się informacjami niezbędnymi nie tylko do przekazania innym scenarzystom, ale także publiczności audiowizualnej, jak ważne jest uznanie uzasadnionej ochrony tej grupy zawodowej.
Zarzuty scenarzystów w Stanach Zjednoczonych
Negocjacje układu zbiorowego, który powinien regulować relacje między scenarzystami, studiami, platformami i producentami w Stanach Zjednoczonych, mają trzy określone obszary.
Zaakceptuj warunki uczciwych nagród. W okresie, w którym platformy audiowizualne szczyciły się rekordowymi przychodami i zyskami, pensje, opłaty za scenariusze i pozostałości po prezentacji utworów audiowizualnych w nowych oknach drastycznie spadły. Szkoda dla scenarzystów, oprócz szkód ekonomicznych, polega na tym, że nie określają oni zadań, na jakie są zatrudniani, a także ich słaby udział ekonomiczny w sukcesie ich biznesu.
Osiągnięcie organizacji i odpowiednich warunków pracy. Amerykańscy autorzy wzywają do położenia kresu małym izbom, które zmuszają coraz mniejsze zespoły w serii, która nie została jeszcze zatwierdzona. Prowadzi to do tego, że ich scenarzyści przyjmują role pisarskie funkcjonalnie i finansowo oddzielone od produkcji, uniemożliwiają wejście nowych talentów do pokoi scenariuszowych i kończą się tym, że mniej scenarzystów pisze więcej projektów. Określ podstawowe zasady dotyczące roli sztucznej inteligencji. WGA wymaga, aby scenariusz pisali tylko ludzie, a stworzony przez nich materiał ludzki nie mógł być wykorzystywany do opracowywania programów AI, szkodząc oryginalności i własności intelektualnej, które pomogły „wyszkolić” algorytmy.
Amerykańscy scenarzyści filmowi i telewizyjni strajkują już od dwóch miesięcy i zrezygnowali ze zbierania pieniędzy z projektów, które opracowywali lub zamierzali rozpocząć, ponieważ firmy takie jak Disney+ (> 7 000 mln USD przychodów w 2022 r.), Netflix (> 31 600 USD m przychodów w 2022 r.) lub odmowa Amazona (>35,2 mld USD przychodów z usług abonamentowych w 2022 r.) zgody na godziwą rekompensatę przez kolejne trzy lata, udziału w sukcesie finansowym ich filmów, seriali, dokumentów lub programów, lub zaakceptować jakiejkolwiek kontroli nad sztuczną inteligencją Może to zaszkodzić ich interesom w tworzeniu treści audiowizualnych w przyszłości.
Polityka firmy polegająca na maksymalizacji zysku kosztem modelu biznesowego i talentu niweczy możliwość rozwijania bogatych karier tworząc audiowizualne historie. Jeśli jedynym kryterium sukcesu jest giełda, to w pierwszej kolejności dotyczy to warunków jej kreatywnych pracowników, ale zaraz potem będzie to opinia publiczna. Wreszcie jakość sztuki i kultury audiowizualnej nie będzie w stanie utrzymać swojego bogactwa ani podtrzymać przemysłu, na którym została zbudowana.
Międzynarodowy ruch profesjonalnych organizacji scenarzystów chce zwrócić uwagę na transcendentalny moment, przez który przechodzi branża: paradygmat audiowizualny, który koncentruje się wyłącznie na bezprecedensowych wynikach giełdowych, stracił rację bytu. Jednak ignorowanie faktu, że historie pochodzenia są ziarnem, z którego wydobyto zyski korporacji z ostatnich 15 lat, może stać się źródłem bezprecedensowych załamań finansowych.
Teraz możesz otrzymywać wszystkie wiadomości z Mundoplus.tv natychmiast i na swój telefon komórkowy. Dołącz do naszego kanału na kabel
„Niezależny przedsiębiorca. Komunikator. Gracz. Odkrywca. Praktyk popkultury.”