Almería jest trzecią najbardziej eksportującą prowincją w pierwszych czterech miesiącach 2023 r., z historycznym rekordem sprzedaży na poziomie 2,510 mln euro i wzrostem o 5,9 procent, drugą najlepszą prowincją wśród prowincji, w porównaniu z tym samym okresem poprzedniego roku w styczniu do Kwiecień. , co stanowi 18,7 procent całości dla Andaluzji.
Ponadto zarejestrowała nadwyżkę handlową w wysokości 732 mln euro, najlepszą wśród prowincji, ze wskaźnikiem pokrycia na poziomie 141 procent, drugą najlepszą, według danych dostarczonych przez Xtenda.
W produktach siedem z pierwszych 10 eksportowanych kwartałów odnotowało wzrost, a pięć z nich wzrost dwucyfrowy.
Liderem sprzedaży są warzywa, które stanowią 72 proc. eksportu prowincji, o wartości 1 803 mln euro i wzroście o 8,5 proc.; następnie producenci kamienia i tynku z kwotą 182 mln euro, co stanowi 7,2% całości, przy spadku o 23,7%; i Owoce z kwotą 98 mln euro, co oznacza wzrost o 3,9 procent całości i drugi najlepszy wzrost w pierwszej dziesiątce z rocznym wzrostem na poziomie 38 procent.
Na czwartym miejscu znalazły się wyroby ceramiczne z 90 mln euro, 3,6%, wzrost o 26,6%. Plastik i jego produkty wyniosły 54 miliony euro, czyli 2,1 procent całości, co oznacza spadek o 6,9 procent.
Na szóstym miejscu znalazł się eksport soli i siarki, 37 mln euro, 1,5 proc., wzrost o 8,3 proc. Living Plants za 32 mln euro, spadek o 1,3 procent i spadek o 3,5 procent; Olejki zapachowe na poziomie 22,8 mln euro, wzrost o 0,9 procent i trzeci najlepszy kwartalny wzrost o 34 procent; Produkty chemiczne, których eksport wyniósł 19,2 mln euro i najlepszy wzrost w pierwszej dziesiątce z ponad dwukrotną sprzedażą dzięki wzrostowi o 166%. Wreszcie, bilety okresowe, za 18,8 miliona euro, wzrosły o 21,5 procent.
Według rynków, sześć z pierwszej dziesiątki rośnie, przy czym Niemcy przodują w eksporcie, ze sprzedażą na poziomie 716 milionów euro, 28,5 procent całkowitej sprzedaży i drugim co do wielkości wzrostem w pierwszej dziesiątce ze wzrostem o 24 procent; Za nią plasuje się Francja ze sprzedażą na poziomie 265 mln euro, co stanowi 10,6 procent całości, co oznacza niewielki spadek o 1,3 procent; Holandia z 256 milionami euro, 10,2 procent, wzrost o 16,3 procent.
Na czwartym miejscu jest Wielka Brytania z 250 milionami euro, czyli 9,9% całości, ze spadkiem o 16,7%.
Za nimi uplasowały się Stany Zjednoczone ze sprzedażą na poziomie 138 mln euro, co stanowi 5,5% całości i wzrost o 4,9%. Za nią plasuje się Polska ze 115 mln euro, co stanowi 4,6% całości, co oznacza wzrost o 0,7%; Włochy ze 107 milionami euro, wzrost o 4,3 procent, spadek o 11,9 procent, Belgia zajmuje ósme miejsce pod względem sprzedaży z 71 milionami euro, wzrostem o 23,7 procent i zajmuje drugie miejsce w pierwszej dziesiątce. Za nią plasuje się Portugalia ze sprzedażą na poziomie 68 mln euro, 2,7% całości, i najlepszym wzrostem na dziesięciu największych rynkach ze wzrostem o 31%.
Wreszcie Dania odpowiadała za 2 procent całkowitej sprzedaży, a eksport wyniósł 51 milionów euro, co oznacza wzrost o 6,2 procent.
„Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia.”